PDA

View Full Version : gitarist marco borsato



Chris Wolstenholme
14 oktober 2004, 20:27
ik weet niet of veel mensen bekend zijn met die man, met zijn brain may uiterlijk :-D maar die speelt live toch een potje waarvan je stil word :-?

Heb marco borsato in alkmaar van t weekend gezien, maar ik werd toch echt positief verrasd door zijn band maar met name dus door zijn gitarist, kon zien dat ie bogner cab had en van de haar strats. maar die solos van hem 8-)

Negative K3 fan
14 oktober 2004, 23:02
hey, lees topics over de meeting eens door.

sambora
15 oktober 2004, 14:45
Rob Winter heet 'ie. Hij heeft ook z'n eigen site: www.robwinter.nl, daar is wel veel info te vinden over z'n gitaren.

Chris Wolstenholme
15 oktober 2004, 16:38
dankiewel :) kan ik wel ff mee uit de voeten

ieme
18 oktober 2004, 23:00
Ik had rob winter (zo heet de beste man) uitgenodigd voor de gearmeeting van komende zaterdag. hij wou graag komen maar was helaas verhinderd...
Volgende keer wil hij er graag bij zijn!

ieme

Luc-O
18 oktober 2004, 23:18
http://www.sga.guitars.nl/images/fin/fin_winn1.jpg

:D Vlnr: Jack Gadellaa, Jasper Stadhouders, ik, Jerome Hol, Rob Winter en Marcel de Groot tijdens finale Sena Guitar Awards 2002.

On topic: ik ben eigenlijk niet zo heel erg onder de indruk van z'n spel...

thijsov
18 oktober 2004, 23:30
hee die jerome hol geeft les in voorburg, naast mijn leraar! :) :) :) :) :)
(hij gaf les aan mijn buurmeisje, door haar ben ik gitaar gaan spelen :))

Hell's Engl
28 april 2005, 16:50
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo'n hoge pet van Rob Winter heb gehad, maar dat komt omdat ik nooit veel van 'm heb gezien. Laat staan live...
Maar na 't concert van Marco Borsato in de Kuip te hebben gezien gisteren, denk ik er toch 'n beetje anders over.
Hij kan wel degelijk 'n aardig partijtje spelen en heeft écht 'n dijk van 'n sound!!!! (tja... Haar/Hook combi :lol: )
Zou 'm best wel 'ns live willen zien

Groeten Joost

Aat
30 april 2005, 23:25
Zoals al door andere forumleden gezegd, Rob Winter is de gitarist. Speelt nu op de Haar, voorheen heel veel op een Zion (de bekende blauwe). Ennuh, Engl, ik kan het je aanraden om een keer een live concert van Marco te gaan zien. Niet alleen Rob, maar zeker ook Ferry van Leeuwen als begeleider is echt te gek. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook van mening ben dat de helft van Marco's succes zeker te danken is aan die waanzinnige band die hij om zich heen heeft. Bijna constante samenstelling en retestrak. Ga eens kijken en al hou je misschien niet van alles wat Borsato doet, zijn bandje (zoals hij het zelf altijd noemt) maakt heel veel goed !!!

The wall of dolls
1 mei 2005, 08:36
Ik weet niet wat jullie in die gast zien :o . Z'n geluid is goed hoor ik. Right. Dat is bijna het meest standaard geluid wat je uit een gitaar kunt halen als je 15 bent ofzo.

pikasso
1 mei 2005, 16:19
Ik weet niet wat jullie in die gast zien :o . Z'n geluid is goed hoor ik. Right. Dat is bijna het meest standaard geluid wat je uit een gitaar kunt halen als je 15 bent ofzo.

En heb je ook nog argumenten?? :cool:

The wall of dolls
2 mei 2005, 00:50
Ik ga op m'n gevoel af :D

The wall of dolls
2 mei 2005, 00:57
Hij doet gewoon dingen die iedere gitarist kan als ie van 'de rockschool' komt. Hij heeft weinig identiteit, z'n solo's zijn gewoon.... solo's, hij heeft totaal niks bijzonders, geen drive, geen overtuiging. Please, er zijn zat Nederlandse gitaristen die dat wel hebben/hadden.

taylor
2 mei 2005, 10:37
nou dingen die iedereen kan,ik wil jou er wel zien staan allemaal erg makkelijk lullen zo he, langs kant staan.

ten eerste begrijp je ook iets niet hij is en blijft eeen sesie muzikant en die doet gewoon wat hem opgedragen wordt,hij kan niet helemaal uit zijn plaat gaan in zo'n situatie.

niet dat ik fan ben ofzo maar hij heeft zeker wel een hoog niveau .

JCG
3 mei 2005, 00:40
Hij doet gewoon dingen die iedere gitarist kan als ie van 'de rockschool' komt. Hij heeft weinig identiteit, z'n solo's zijn gewoon.... solo's, hij heeft totaal niks bijzonders, geen drive, geen overtuiging. Please, er zijn zat Nederlandse gitaristen die dat wel hebben/hadden.

Hij mag waarschijnlijk niet veel identiteit hebben tijdens concerten. De meeste mensen komen om marco borsato te zien. En niets is irritanter dan een gitarist die perse op de voorgrond wil zijn, terwijl de hele zaal liever ook wat hoort van de zanger.

Want wees eerlijk, niemand komt naar een concert van Marco Borsato om Rob Winter gitaar te horen spelen. (die paar hier op het form zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen :wink: ). Ze komen om Marco Borsato te horen zingen. Als je veel solo's wilt moet je een andere genre muziek luisteren.

Aat
3 mei 2005, 23:18
Ik wil nog een ding kwijt over Rob. Wat ik zo in hem waardeer is dat hij zich in dienst stelt van het collectief, van de band dus. Natuurlijk zal ie zijn beperkingen opgedragen krijgen.
En wees eerlijk, Wall of Dolls, hoeveel solo gitaristen ken jij die niet eigengerijd, arrogant, graag op de voorgrond tredend en vaak het publiek overspoelend met trucjes op volume tien, distortion en weet ik niet wat zijn.....dat zijn er niet zoveel, en er zijn ook hele goeie laat daar geen misverstand over bestaan. Maar een goed collectief is vaak beter dan een goeie gitarist die de rest van zijn band overruled.

Aat
3 mei 2005, 23:26
Graag wil ik nog wel een ding kwijt over Rob. Wat ik zo in hem waardeer is de manier waarop hij als solo gitarist zich in dienst stelt van het collectief, dus van de band. Natuurlijk krijgt hij zijn beperkingen opgedragen, als gezegd je komt naar een concert van Borsato voor Borsato.
En wees eerlijk, Walls of Dolls, hoeveel sologitaristen ken je die niet die eigengerijd, arrogant, de rest van de band overstemmen met trucjes en met het volume op 10 distortion vol open, en alrtijd uit zijn op hun eigen succesjes ?? De goede niet te na gesproken natuurlijk. En, by the way, meestal zijn de meest simpele dingen het moeilijkst om te spelen, ook voor studenten van de Rockschool

Nicci
4 mei 2005, 12:21
wat ik van die man gezien heb is prima. goede begeleider. past prima in de setting waarin hij moet spelen.

Richwoodje
4 mei 2005, 22:15
ik ken Rob Winter vooral als shredder eigenlijk, met Brian May-achtige solo'tjes enzo, maar gezien het grote aantal akoustische bakken zal ie ook wel andere dingen spelen :oops:

Aat
4 mei 2005, 23:46
Helemaal eens met JCG. Een van de kwaliteiten van Rob is dat ie zich dienstbaar maakt aan het collectief, en dat kun je van veel gitaristen niet zeggen (de goede niet te na gesproken natuurlijk).

Shaggy
9 mei 2005, 19:58
Hij doet gewoon dingen die iedere gitarist kan als ie van 'de rockschool' komt. Hij heeft weinig identiteit, z'n solo's zijn gewoon.... solo's, hij heeft totaal niks bijzonders, geen drive, geen overtuiging. Please, er zijn zat Nederlandse gitaristen die dat wel hebben/hadden.

Hij mag waarschijnlijk niet veel identiteit hebben tijdens concerten. De meeste mensen komen om marco borsato te zien. En niets is irritanter dan een gitarist die perse op de voorgrond wil zijn, terwijl de hele zaal liever ook wat hoort van de zanger.

Want wees eerlijk, niemand komt naar een concert van Marco Borsato om Rob Winter gitaar te horen spelen. (die paar hier op het form zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen :wink: ). Ze komen om Marco Borsato te horen zingen. Als je veel solo's wilt moet je een andere genre muziek luisteren.


wahahaha 1-0



goed gezegd

Shaggy
9 mei 2005, 20:06
Hij doet gewoon dingen die iedere gitarist kan als ie van 'de rockschool' komt. Hij heeft weinig identiteit, z'n solo's zijn gewoon.... solo's, hij heeft totaal niks bijzonders, geen drive, geen overtuiging. Please, er zijn zat Nederlandse gitaristen die dat wel hebben/hadden.

Hij mag waarschijnlijk niet veel identiteit hebben tijdens concerten. De meeste mensen komen om marco borsato te zien. En niets is irritanter dan een gitarist die perse op de voorgrond wil zijn, terwijl de hele zaal liever ook wat hoort van de zanger.

Want wees eerlijk, niemand komt naar een concert van Marco Borsato om Rob Winter gitaar te horen spelen. (die paar hier op het form zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen :wink: ). Ze komen om Marco Borsato te horen zingen. Als je veel solo's wilt moet je een andere genre muziek luisteren.


wahahaha 1-0



goed gezegd