PDA

View Full Version : powersoak voor max. 300 euro. welke?



jorrit
14 oktober 2004, 19:04
ik wil mn versterker (peavey ultra plus) vol open kunnen zetten en niet mn oren verneuken en de buren boos maken hiervoor heb ik iets van een powersoak (of iets in die richting nodig) om dit te kunnen doen.
ik ben een totale leek op dat gebied dus als iemand me zou kunnen vertellen wat een beetje goed is op dit gebied. ik heb 300 euro uit te geven maar hoe minder t kost hoe meer ik overhoud voor wat anders..
t moet alleen niet mn geluid verneuken

Negative K3 fan
14 oktober 2004, 19:07
jow jorrit, lijpe shit, nog steeds je podxt niet kwijt?? vreemd

maar on topic, lees dit topic op harmony central eens door, is heeel erg interessant mbt attenuaters, vrij technisch/natuurkunde dat wel, maarja: http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=641405

Antoon
14 oktober 2004, 20:44
Je kunt eerst overwegen om er eentje zelf te maken met een L-pad schakeling, met een reostaat. Mijn ervaring is dat dat helemaal nog niet zo slecht klinkt. dit hoeft maar een paar tientjes te kosten (10 voor de reostaat, 10 voor de weerstand en 10 voor de koelrib). Ik heb het nooit precies uitgezocht maar volgens mij kan je ook een oude variac gebruiken om er een speaker power soak van te maken.

ijff
14 oktober 2004, 22:35
Ik zit er zelf aan te denken een Weber Mass te kopen.
Voordeel hiervan is dat hij te krijgen is met schakelbare impedantie. .dit i.t.t. diverse andere attenuators/soaks (Koch Loadbox, THD hotplate).

Weber heeft ze in alle soorten en maten, zowel attenuators als load dumps.
www.webervst.com

skabouter
14 oktober 2004, 23:32
jezus jorrit, ik was toen bij je, en dat ding gaf op LAAG volume al zo`n brute scheur en bassrespons, waar de fuck heb je in vredesnaam een powersoak voor nodig ? :o