PDA

View Full Version : Line 6 Echo Park gekocht!



ijff
14 oktober 2004, 18:33
Ik was al een tijdje op zoek naar een delay voor m'n live setup.. en vandaag heb ik hem dan eindelijk gevonden: De Line6 Echo park.. de winkel had de nieuwe serie Line6 pedalen net vandaag binnengekregen.

Voor specs kijken jullie maar op de site van Line6.

Voor zover ik nu kan beoordelen bevalt hij goed. De combinatie on/of switch + tap lijkt goed te werken (normaal indrukken is tempo in stellen, wat steviger indrukken is aan/uit).
Zal tijdens optredens wel even opletten zijn dat ik voldoende hard erop ga staan.. maar zal wel meevallen, aan/uit voelt ongeveer als het aantrappen van een Wah.

De ducking-functie gaat het wel worden voor mij. Tijdens het spelen hoor je de delay nauwlijks. Als je dan de laatste noot/akkoord stevig aanslaat en meteen afdempt klinkt ie lekker door... erg cool voor aan het einde van nummers.

jaywalker
14 oktober 2004, 19:18
echo park klinkt veel belovend op de site

Speeddemon
14 oktober 2004, 20:20
ik wacht nog wel effe totdat ze in prijs zakken denk ik.

Voorlopig doet m'n Korg 301dl het heel leuk, maar die gaat wel vervangen worden ooit door een Echo Park.

ijff
14 oktober 2004, 20:28
ik wacht nog wel effe totdat ze in prijs zakken denk ik.


... dat zou wel eens lang kunnen duren (een significante prijsverlaging tenminste)... het valt op dat de Tonecore serie overal precies hetzelfde kost (zelfs in Duitsland).. m.a.w. Line6 heeft de retailers goed bij de ballen wat betreft de miminum verkoopprijs.

Het enige echt concurrende pedaal is de BOSS DD-6 .. en die is nu al duurder..

Baco
14 oktober 2004, 20:49
Ik was al een tijdje op zoek naar een delay voor m'n live setup.. en vandaag heb ik hem dan eindelijk gevonden: De Line6 Echo park.. de winkel had de nieuwe serie Line6 pedalen net vandaag binnengekregen.

Voor specs kijken jullie maar op de site van Line6.

Voor zover ik nu kan beoordelen bevalt hij goed. De combinatie on/of switch + tap lijkt goed te werken (normaal indrukken is tempo in stellen, wat steviger indrukken is aan/uit).
Zal tijdens optredens wel even opletten zijn dat ik voldoende hard erop ga staan.. maar zal wel meevallen, aan/uit voelt ongeveer als het aantrappen van een Wah.

De ducking-functie gaat het wel worden voor mij. Tijdens het spelen hoor je de delay nauwlijks. Als je dan de laatste noot/akkoord stevig aanslaat en meteen afdempt klinkt ie lekker door... erg cool voor aan het einde van nummers.

Cool, ben ook erg benieuwd hoe die klinkt. Alvast gefeliciteerd met je aankoop :wink:

Speeddemon
14 oktober 2004, 21:50
ik wacht nog wel effe totdat ze in prijs zakken denk ik.


... dat zou wel eens lang kunnen duren (een significante prijsverlaging tenminste)... het valt op dat de Tonecore serie overal precies hetzelfde kost (zelfs in Duitsland).. m.a.w. Line6 heeft de retailers goed bij de ballen wat betreft de miminum verkoopprijs.

Het enige echt concurrende pedaal is de BOSS DD-6 .. en die is nu al duurder..
Idd, toen ik zag dat de Echo park 139 was en de DD-6 159...
Wie nu nog een DD-6 koopt is echt gek! :-?

RedBuell
20 oktober 2004, 18:08
Ik heb op de site van line 6 ff zitten luisteren maar dat klinkt echt goed zeg.Vond het erg lekker klinken. Wat heb jij ervoor betaald??
Ben je er nog tevreden over? en hoe bevalt dat verschil in "aantrappen".
Heb op e bay prijzen van rond de € 138,0 excl verzend kosten gezien????

ijff
20 oktober 2004, 19:17
€ 144,- .. wat meer dus, maar ik wilde hem dan ook meteen meenemen.
Prijzen zijn overal zo rond de €140,-

Aantrappen gaat prima. Aan/uit gaat met de kracht waarmee je een wah aantrapt, tappen is gewoon licht aantikken. Als je niet al te lomp bent is het pedaal prima te gebruiken zonder verkeerd te trappen.

Speeddemon
20 oktober 2004, 20:09
Heb er vandaag ook op gespeeld. Dijkmans Breda had ze een weekje binnen nu.

Ook gelijk de Ubermetal getest. Ik zal zo wel een aparte thread openen.