PDA

View Full Version : verschil tussen fireball2 en fulldrive 2?



tillens
14 oktober 2004, 16:46
Hallo weet iemand wat de verschillen zijn tussen een fulldrive 2 van fulltone en een fireball 2 van Banzai? Ik heb even gekeken op de websites van beide fabrikanten, en het viel me op dat ze er wel een beetje hetzelfde uit zien alleen zit de boost van de banzai links op het pedaal. Betekent dat dat ie ook daadwerkelijk echt boost? want ik heb een keer de fulldrive 2 geprobeerd, maar vond de boost functie sowieso niet echt goed werken... En weet iemand hoe de Banzai klinkt, want Banzai is niet echt goed te testen hier in Nederland, niemand heeft ze! Of zou dat een specifieke reden hebben? :-?

Alvast bedankt, grtz

Peter

Jeroenvanhulsteijn
14 oktober 2004, 18:06
De fireball 2 heeft aan de binnenkant nog 2 instelpotmeters en een dipswitch met 3 switches om nog 1 en ander in te stellen.

Boosten heeft niet zoveel zin als je alles al op lead insteld. De boost die er op zit is vooral bruikbaar bij clean-medium oversturing. Komt geloof ik omdat de boost voor de overdrive zit.

De fireball 2 is gewoon onbekend. Ik heb hem zelf gehad. Nu heb ik niet zulke goeie oren. Maar ik heb er 2 verhalen over gehoord. De ene vond hem veel meer druk leveren dan een fulldrive. De ander vond dat de fireball 2 teveel midhump had.

Dat laatste ben ik het niet zo mee eens. Ik denk namelijk dat dat voornamelijk kwam door de versterker waar die over getest wordt. Dit was een mesa maverick. Die gooit er heel veel mids in als je hem heel hard gaat aansturen.

Verder, als je twijfelt tussen de 2....de Fireball heeft gewoon meer instelmogelijkheden.

Er zijn hier op gitaarnet een paar mensen die zo'n ding in handen hebben gehad. Ik geloof dat Seymour Paul hem vroeger ook heeft gehad. Maar daar ben ik niet zeker.

Jeroenvanhulsteijn
14 oktober 2004, 18:11
Overigens, andere overdrives/fuzz/distortions die ik gehad/gehoord/bespeeld heb:

Ibanez TS10, MS10, Sessionman, TS9
Barber Burn Unit
Big Muff (goedkope russische zwarte doos)
V-Twin
Tubeman 2
Morley Wah/Fuzz
Matchless Dirtbox, Hotbox
Arion SOD-1
Nobels ODR-1
Everman Fuzzdrive
Banzai Fireball 2

Dus ik heb inmiddels wel wat overdrive dingen gehoord. En die banzai is echt wel 1 vd betere.

Mitch
14 oktober 2004, 21:43
Nee, niet gehad, maar de boost is inderdaad pre-drive.

tillens
14 oktober 2004, 23:43
Thanks! dus hij zou de overdrive moeten pushen, voor bijv solo's. ik heb nu een cold fusion, 8-) , very cool indeed, en een hydra boost. het werkt allebei helemaal ! als ik een klein randje nodig heb dan gaat de hydra aan. als ik aan het rocken ben in een refrein dan staat de banzai aan, en voor solo's kick ik dan de hydra erbij, zonder dat het rommelig wordt :)

Plus ik heb geloof ik een zwak voor banzai, ik vind ze wel heel goed klinken en cool er uitzien. plus niet iedereen heeft ze, ook wel weer leuk!

Cheers

tillens
14 oktober 2004, 23:44
Thanks! dus hij zou de overdrive moeten pushen, voor bijv solo's. ik heb nu een cold fusion, 8-) , very cool indeed, en een hydra boost. het werkt allebei helemaal ! als ik een klein randje nodig heb dan gaat de hydra aan. als ik aan het rocken ben in een refrein dan staat de banzai aan, en voor solo's kick ik dan de hydra erbij, zonder dat het rommelig wordt :)

Plus ik heb geloof ik een zwak voor banzai, ik vind ze wel heel goed klinken en cool er uitzien. plus niet iedereen heeft ze, ook wel weer leuk!

Cheers