PDA

View Full Version : hoe leer ik gitaarspelen?



jvr
15 september 2001, 12:48
Ik speel al jaren af en toe gitaar d.w.z. ik produceer geluid. Nu wil ik het wat serieuzer aanpakken, hoe kan ik het beste te werk gaan? hoe belangrijk is bijv. muziektheorie, wat is het nut van toonladder, hoe belangrijk is het om zelf muziek uit te kunnen zoeken, etc......?

taylor
15 september 2001, 17:29
ja dat ligt er maar aan wat je er mee wil gaan doen als je gewoon nog wat wil speelen zou ik gewoon zelf uit een boek proberen.

als je echt serieus er wat mee wil doen zul je toch alles moeten leren wat je zei.
(bij en leraar)

jvr
15 september 2001, 22:12
Ok, bedankt. Maar heb jij dan nog tips t.a.v. goede boeken, sites, evt. docenten (in de buurt van Breda)?
En op welk punt is het verstandig om in een bandje te gaan spelen. Ik heb nl. het gevoel dat ik alle basisakkoorden, akkoordenschema's, toonladders ken en toch blijft het bij 'pingelen'...

taylor
15 september 2001, 22:48
nou dat lijkt me sterk dat je ze allemaal kent.

ik bedoel bv er zijn alleen 144 3klank akkoorden ken je die allemaal??

als je niet veder komt is het denk zeer goed om naar iemand te gaan die je veder helpt met je spel.

in en band kun je spelen na en jaar of 2 gitaar spel met mensen die op het zelfde niveau zitten als jou(daar leer je zeer veel van)

boeken zijn er wel maar ik weet zo geen tittels.

Conundrum
23 september 2001, 13:23
Het boek "De gitaar" van Ralph Denyer is zeer goed. Er staat zowat alles in. Ga ook eens kijken op http://www.21stcenturyguitarist.com/

Master Tinuzzz
2 oktober 2001, 16:53
Ik heb het geleerd door met de cd's die ik goed vond mee te spelen en door te zetten. Les is heel handig, maar ik ken niemand in dat circuit. Succes

Speedpete
28 oktober 2001, 21:16
Ik heb gelijk 'De gitaar' besteld en ik moet eerlijk zeggen dat ik ineens wat geluid begon te maken...

Combinatie van boek, tabs van inet en een aantal aanvullende dingen van inet werkt voor mij prima...

anoniem