PDA

View Full Version : UPDATE Barber DDSS en LTD: tweede test resultaten



LordRiffenstein
14 oktober 2004, 09:14
Na 5 maanden tweaken op de FoxRox ZIM, besloot ik dat het toch niet helemaal mijn ding was en dus ging ik op zoek nr vervangers. Omdat ik ZEER tevreden ben van mijn Tone Press en de DDSS erg goed vond, besloot ik mijn kans te wagen en de DDSS en LTD te kopen. Voor de mensen die het zich afvragen, ik heb ze in de US gekocht omdat niemand de beiden heeft. Na een telefoontje nr Barber wist ik 1 winkel in de US die ze op stock had en daar heb ik ze dan gekocht. De LTD loopt als een trein, Barber ligt ongeveer 1000 stuks achter met productie, de DDSS loopt ook een stuk achter.

Dinsdag heb ik de pedalen ontvangen en heb er slechts een uurtje of 2 mee kunnen testen. Enkel getest op mijn H&K Duotone met een Fender EC strat. Beiden zijn in de typische Barber cases, TB, 3 controls bovenop, in en out en 9v aansluiting bij de IN.

De LTD is een low gain overdrive/boost. Hij heeft volume, tone en gain controls maar heeft ook nog wat tricks binnenin. Met 2 knopjes op de PCB kan je Bass en Presence regelen. Uit de doos en met alles op 12:00 heb je een lichte overdrive, erg crunchy, lichte mid hump (VEEL minder dan een TS). Wat onmiddellijk opvalt is hoe het pedaal reageert op je speeltechniek, lekker dynamisch, licht aanslaan blijft clean, een erg vol klinkend clean, ga je de SRV-toer op dan krijgt alles olifanten-ballen en een randje. Wat me ook onmiddellijk opviel was hoe transparent hij toch klinkt. Met een randje op het clean klinkt alles groots maar het lijkt net alsof je nog steeds clean staat te spelen, beetje de sound die je krijgt als je 2 versterkers (1 clean en 1 crunchy) te samen gebruikt. 2de test was als low gain boost op het OD-kanaal van de Duotone. Ook hier weer het verhoopte resultaat. Met de LTD erbij klinkt alles wat ronder en vetter, je klank blijft hetzelfde maar alles klinkt net dat beetje extra. Ga je lekker te keer, dan krijg je ook hier weer het idee of er ergens een cleane amp mee staat te spelen. Met de interne bass en presence regelingen kan je de toon van de LTD perfect matchen met die van je versterker. Draai je veel presence erbij dan krijg je een lekkere SRV-achtige tone met de LTD op een clean kanaal. Eerste indruk is ZEER goed.

De DDSS zit in een mooie blauwe behuizing. Ook hier volume, tone en gain controls op de case en 3 interne regelingen. De interne regelingen zijn Harmonics, Bass en Presence. De Harmonics veranderen de sound van de DDSS van een OD nr een Distortion, kleine aanpassingen maken grote verschillen. Ik wou de DDSS gebruiken als een od-boost/lead-boost, beetje TS-achtig om lekker smooth gain te krijgen voor solos. Zoals met de meeste TS-achtigen zette ik de gain op 10:00 met volume op 11:00 en tone op 12:00 en schakelde ik nr het gain kanaal (medium gain). DAMN, alles een brij, Mmm dan ff checken op clean. Oh my, wat een bak gain zit er in die DDSS. Dan toch maar ff de bijhorende manual (1 A4tje) en voorbeelden checken. Oh ja, aanrader voor lead boost is gain laag houden, bijna af, rond 7:30-8:00 en dan instellen. En ja dat gaf al meer het gewenste resultaat. Ik had al gemerkt dat de EL34-Duotone niet echt blij is met een TS ervoor en ditzelfde kreeg ik dus met de DDSS, nog steeds een wat modderige toon. Dan toch maar de case open en ff binnenin prutsen. Harmonics lager, bass rond 11:00 en presence op 3:00 en BAM weg modder. Ik had ongeveer mijn gewenste resultaat, lekker smooth, bijna fusion-achtige toon, erg vet. Maar euh, wat dan met die voorbeelden in de manual? Ff schakelen nr clean kanaal en de andere voorbeelden getest en het viel me op dat die DDSS ZEER veelzijdig is. De Marshall-achtige klanken klinken ERG waarheidsgetrouw, de EL34s helpen uiteraard maar wat een lekkere rhythm sound. Eerste indruk van de DDSS is goed, er zijn veel mogelijkheden met dit pedaal en ik ga de boel lekker tweaken met mijn versterkers.

De komende dagen zal ik beide pedalen testen met mijn Engls. Ik ben vooral benieuwd hoe de LTD zich gaat gedragen tov 6L6'en en 6550s. Ook het afstellen van de DDSS zal wat tijd kosten maar dat is onderdeel van de fun uiteraard.

Bouke
14 oktober 2004, 10:44
Damn, Riffsma, je maakt me steeds nieuwsgieriger naar de LTD :D Ik wacht geduldig af, maar als ik jouw eerste bevindingen zo lees zou het echt een pedaal voor mij moeten zijn. Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen. (By the way, erg mooie NICE-Tele op je site!)

Hup Erik, opschieten met binnenhalen van de Barbers :D

Groets,

Bouke

ieme
14 oktober 2004, 11:51
Nice shit zuiderbuur

Antal
14 oktober 2004, 11:55
Ik heb er nog nooit 1 onder m'n voeten gehad. Maar ik begin toch wel steeds meer interesse te krijgen in die barber pedalen. Ook omdat ze ten opzichte van andere pedalen redelijk betaalbaar zijn. En ik hoor iedereen er positief over!

Speeddemon
14 oktober 2004, 12:50
Ik heb er nog nooit 1 onder m'n voeten gehad. Maar ik begin toch wel steeds meer interesse te krijgen in die barber pedalen. Ook omdat ze ten opzichte van andere pedalen redelijk betaalbaar zijn. En ik hoor iedereen er positief over!
En 1000 achterloopt qua productie?!!! :o

Kom ik aan met m'n 10 MiG*Boosts... :lol:

Mitch
14 oktober 2004, 12:56
Klinkt goed en bekend tegelijk. De DDSS die ik bij Erik testte gad mij ook iets te veel mud op EL34's (bekend probleempje natuurlijk) en had toen geen zin en tijd om dat ter plekke te gaan tweaken....
LTD klinkt goed, ben zeer benieuwd. Hoor het november wel !
Barber rules ! :)

ieme
14 oktober 2004, 13:20
Post je ook weer es wat pix van je rackshelf?

sash
14 oktober 2004, 16:07
Ik wil die DDSS terug :(

Anyways, veel plezier ermee! Vette pedaaltjes!

Robbert
14 oktober 2004, 16:34
Ik wil die DDSS terug :(

Anyways, veel plezier ermee! Vette pedaaltjes!

:D :-( :D :D

sash
14 oktober 2004, 16:54
WAAAAAAAAA EN OOK EEN EVERMAN..... :cry:

Antal
14 oktober 2004, 17:47
WAAAAAAAAA EN OOK EEN EVERMAN..... :cry:

Probleem opgelost.... :)

sash
14 oktober 2004, 21:06
WAAAAAAAAA EN OOK EEN EVERMAN..... :cry:

Probleem opgelost.... :)

Juistem :D Prachtig dingetje, thank you! :D

LordRiffenstein
15 oktober 2004, 08:05
Sash is back with a vengeance. Is dit nu het beste bewijs dat GAS NOOIT stopt?? :cool:

LordRiffenstein
15 oktober 2004, 08:43
Gisteren ben ik dan maar eens aan de slag gegaan met de Barbers in combi met mijn Engl versterkers. De vorige tests waren allen met mijn EL34 Duotone en een EC strat, nieuwe tests met mijn Savage 120 (6550s) en het hele arsenaal aan gitaren.

Met mijn #1, mijn Fender USA Telecaster (mijn tone-benchmark) in de aanslag, de LTD ingeplugd. Wat ik al wist is dat het cleane kanaal van de Savage120 NIET werkt met pedaaltjes, toch niet hoe ik het heb ingeteld dus ook de LTD klonk niet super, beter dan anderen (TS, SD1) maar zeker niet wat ik veel zou gebruiken. Dan maar testen waarvoor ik de LTD gekocht had, om mijn crunchy kanalen een trap tegen hun achterste te geven, lekker crunchy en dan net iets meer geven. Het 2de kanaal van de Savage werkt perfect met pedalen en de LTD is geen uitzondering. Met de drive op 12:00, volume tussen 11:00 en 12:00 en de tone rond 1:00 had ik de ideale boost, de tone was spot on maar alles klonk wat feller, lekker vet, nootjes sprongen er inees lekker uit. Beetje bass wegdraaien en wat presence toevoegen en alles ging in extra crunchy mode. Ff de Strat (niet EC) erbij en lekker jammen. Toen stond ik versteld hoe vet die LTD ook klinkt als lead boost. Voegt wat gain en sustain toe en een heel kleine midhump perfect om single coils lekker door de mix te laten prikken. Met andere pedalen merk ik meestal dat mijn boost instellingen voor ch2 meestal niet 100% werken met ch3, de enige uitzondering tot nog toe was de HAO Rumble Mod. En nu is er dus een 2de uitzondering. De LTD werkt met dezelfde instellingen PERFECT met beide kanalen. Ook hier weer het gewenste resultaat, lekker vette sound maar de initiele toon blijft hetzelfde, net alsof je de gain een standje hoger draait maar de klaaarheid behoudt van een standje lager. VERY impressive.

In mijn eerste tests was ik niet helemaal tevreden van de DDSS. Ik stelde hem in met de Electric Blues-setting uit de manual en ging aan 't testen met mijn Fender Tele. Dit werkt zowaar wel met het cleane kanaal van de Savage, erg lekkere toon. Mmm dit is al meer het gewenste. Maar ik wou de DDSS gebruiken als smooth lead boost en dus ging ik testen met ch2 en ch3. Drive op 9:00, vol op 11:00 en tone op 1:00 en bam wat een vette sound, behoorlijk touch responsive, lekker licht aanslaan geeft een soort van smooth EJ-sound, harder aanslaan voegt een hoop bite toe wat erg lekker werkt in een band. Ik prutste wat met de interne settings, ietsje meer presence, bass op 11:00 en de harmonics lager en de sound bleef even vet maar meer klaarheid, vooral in de lage noten. Zelfde instellingen gaven zowel met de tele als de strat EN op ch2 en ch3 een erg vette lead sound. Waar ik bij de Duotone en EC strat al snel een muddy brij had, was hier niets van dat alles te merken, alles bleef lekker duidelijk klinken. Heb dan nog wat verschillende settings geprobeerd en ik heb minstens 3-4 settings gevonden die ERG goed klonken. Tweede indruk van de DDSS is VEEL beter dan de eerste, het pedaal doet dus wel exact wat ik vroeg.

De vraag dan was of die muddiness nu veroorzaakt werd door de Duotone of niet. Het hele handeltje dan maar aangesloten op de Duotone. Na veel testen en vergelijken blijkt dus dat de modderige tone veroorzaakt wordt door de EC Strat. De gitaar heeft een midboost en dit circuit staat altijd aan en beinvloed dus altijd de klank, ook al staat de boost dicht. Met mijn andere gitaren kreeg ik erg leuke klanken met de settings die ik had bij de Engl. Ook de combinatie EC Strat-Barbers-Engl zorgde voor een wat modderige klank, minder dan bij de Duotone weliswaar.

Resultaat: de LTD is een ZEER veelzijdig pedaal, werkt zowel als light od op clean (met de Duotone), als clean of dirty boost met mijn verschillende versterkers. Hoewel er nog sprake is van een lichte midhump is het pedaal toch behoorlijk transparant en vooral goed in te stellen nr de toon van je versterker. De DDSS is een duivel in een doosje, werkt erg goed als od of lead sound met een cleane versterker maar dus ook als boost op een dirty channel. Ik heb een 4-tal erg goeie instellingen gevonden, welke ik ga gebruiken zal ik weten na enkele repetities en optredens. Het enige minder goeie resultaat is dat de EC Strat dus niet helemaal is wat ik zocht. Ik wou een lekkere strat met maple hals en kreeg ze in een ruil aangeboden. Altijd al fan geweest van EC dus het leek me wel wat maar ik vermoed dat het actieve karakter van de gitaar het 'probleem' is voor mij. We leren elke dag wat bij!

marc_o
16 oktober 2004, 12:24
Goeie omschrijvingen.
Wat betreft kanaal 2 op de Savage heb je gelijk, die reageert erg goed op pedalen. Die liet zelfs een erg goede sound horen met de CM Hot drive and Boost MK2 die ik had. Waar die op de overige kanalen minder klonk had ik veel plezier aan alleen dat 2e kanaal.
De Sovereign lust helemaal geen pedalen die boosten overigens.
Ben erg benieuwd naar je pedalen op de pedalendag in november.

ieme
17 oktober 2004, 20:32
Resultaat: Het enige minder goeie resultaat is dat de EC Strat dus niet helemaal is wat ik zocht. Ik wou een lekkere strat met maple hals en kreeg ze in een ruil aangeboden. Altijd al fan geweest van EC dus het leek me wel wat maar ik vermoed dat het actieve karakter van de gitaar het 'probleem' is voor mij. We leren elke dag wat bij!

Oké yoeri
optie 1: verkopen, haarstrat kopen
optie 2: EC electronica vervangen en Suhr lp60 elementen er in...

ieme
18 oktober 2004, 18:52
Laatste nieuws bij vd haar vandaan:



Ieme

de zending barber staat vast op vliegveld Eindhoven
en niemand weet blijkbaar wat te doen
die had hier 2.5 week geleden al moeten zijn

* tone press
* direct drives
* SS
* en LTD

alle ltd 's zijn vekocht uit deze zending
rest genoeg

groet
erik

sash
19 oktober 2004, 17:15
Zoals ik zei, niets is Erik z'n schuld, alles is de schuld van de douane of de leveranciers. I fucking love that guy! :D

@yoeri: EC Strat ruilen tegen mijn witte Strat? Van Zandt pickups, Callaham brug, Gotoh tuners, Olympic White, Maple neck, Alder body, Jumbo frets, V-hals, erg fijn gitaartje. Kan geen Haar strat tegenop.

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/003.JPG
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/005.JPG

jaywalker
19 oktober 2004, 17:33
Zoals ik zei, niets is Erik z'n schuld, alles is de schuld van de douane of de leveranciers. I fucking love that guy! :D

@yoeri: EC Strat ruilen tegen mijn witte Strat? Van Zandt pickups, Callaham brug, Gotoh tuners, Olympic White, Maple neck, Alder body, Jumbo frets, V-hals, erg fijn gitaartje. Kan geen Haar strat tegenop.



waarom wil je hem dan ruilen?

sash
19 oktober 2004, 18:36
Omdat een Haar Strat ook niet perse beter is dan een EC Strat. Tis maar net waar je het voor gebruikt. En natuurlijk omdat ik graag een EC Strat zou willen hebben :)

BramVersteeg
19 oktober 2004, 19:34
Spam maar over PM. Nog even wachten, wie weet krijgen we een verkoop-gedeelte! Hoop ik dan....

ieme
19 oktober 2004, 19:55
Sash die ruildeal wordt helemaal niets...
Waarom? omdat volgens yoeri witte gitaren lelijk zijn!

sash
19 oktober 2004, 19:56
Tsssss smaakloze :D

robzilla
19 oktober 2004, 20:03
Tsssss smaakloze :D

idd! Die strat van jou rocked best hard :)

Mooi ding!

LordRiffenstein
19 oktober 2004, 20:52
@yoeri: EC Strat ruilen tegen mijn witte Strat? Van Zandt pickups, Callaham brug, Gotoh tuners, Olympic White, Maple neck, Alder body, Jumbo frets, V-hals, erg fijn gitaartje. Kan geen Haar strat tegenop.


Mail me ff op lord@lordriffenstein.com :-D Ik zie dat je trouwens nog wat interessante spullen te koop hebt :razz:

LordRiffenstein
19 oktober 2004, 20:53
Sash die ruildeal wordt helemaal niets...
Waarom? omdat volgens yoeri witte gitaren lelijk zijn!

Witte gitaren als in witte body, witte slagplaat maple hals, tortoise plaat maakt veel goed :razz:

marc_o
21 oktober 2004, 11:57
En zwarte verf is niet zo duur!
:)

LordRiffenstein
22 oktober 2004, 10:59
En zwarte verf is niet zo duur!
:)

Mmm ik heb ongetwijfeld nog wel wat verf over als mijn huis klaar is :razz:

LordRiffenstein
22 oktober 2004, 11:04
Heb nu 2 keer met de LTD en DDSS gerepeteerd, 1 keer met mijn Duotone en 1 keer met mijn Savage SE en beide pedalen doen perfect wat ik wou. Ik had eerst een boel bedenkingen met de DDSS maar met wat meer experimenteren heb ik verschillende goeie instellingen gevonden en tijdens de repetities is nu ook gebleken dat de DDSS een vette leadboost geeft. De LTD heeft bewezen dat hij zowel op een clean kanaal goed klinkt en als low drive boost om een wat vettere sound te krijgen MAAR ik merk dat hij ook erg lekker klinkt om bij solo´s te gebruiken, ERG veelzijdig pedaal.

marc_o
22 oktober 2004, 12:15
Nog een voorkeur voor versterker? Werkt ie op de ene beter dan de andere misschien?

LordRiffenstein
22 oktober 2004, 16:44
Nog een voorkeur voor versterker? Werkt ie op de ene beter dan de andere misschien?

De DDSS klinkt op beiden versterkers gewoon super met dezelfde instellingen. De LTD moet ik dus wat meer presence geven en dan kan je via de tone hem net instellen zoals de versterker, in elk geval vond ik beide pedalen op beide amps erg goed.

Heintje
23 oktober 2004, 01:20
Ik heb zo'n blauw pedaaltje (Barber Direct Drive SS), zo goed als nieuw (3mnd oud), 2 keer gebruikt (8 uur). Nieuwprijs was 149 Euro.

Hij is mij te Heavy, dus weg ermee, interesse? Bied maar...

NB Kan helaas deze aanbieding niet op gitaarnet kwijt, daarom maar hier!

Email aan kevinalone@home.nl

Bouke
23 oktober 2004, 21:24
Hij is mij te Heavy

Probeer 'm dan in te ruilen voor een LTD, die is minder heavy!

Bouke