PDA

View Full Version : J.S. Bach - Double



VHsologitarist
14 oktober 2004, 00:24
hallo gitaristen,

ik heb ff wat klassieks opgenomen (voordat ik lenny opnam) dus nog met mijn betere microfoon.

Het is van J.S. Bach - Double

hoop dat jullie er enigszins van kunnen genieten :S
greetz edje

VHsologitarist
14 oktober 2004, 00:30
sorry vergat weer s de link:
http://members.home.nl/ferrybrouwer/doublebach.mp3

Lacrimosa
14 oktober 2004, 08:45
erg mooi!!

chille sound ook!!
:wink:



later!!

Jeroenvanhulsteijn
14 oktober 2004, 09:09
kvinnum ook erg leuk! mss zou je iets meer kunnen spelen met dynamiek......errrm tja.....mss verw8 k gewoon de verkeerde dingen van dit stuk. tis toch een vrij ingetogen stuk. ok, laat ik dan zeggen; ik ben erg benieuwd naar de wat meer expressieve stukken van je. dit smaakt naar meer :)

Negative K3 fan
14 oktober 2004, 09:36
erg mooi!!

chille sound ook!!
:wink:



later!!

precies, enige wat eraan op te merken valt is dat het nogal steriel is gespeeld. Technisch dik in orde, vooral het begin is vrij steriel.

verkijk je er trouwens niet op hoe lastig dit is!

delphiro
14 oktober 2004, 09:37
mooi ! :-D

goed gespeeld hoor (mooie versiering op 0'20). Ik ken het stuk niet maar het is weer een typisch mooi Bach stuk. Wat me alleen niet duidelijk is is die tempoverandering in het tweede deel. Hoort dat zo?

In tegenstelling tot Jeroen vind ik je dynamiek juist wel interessant al kan ik niet goed horen of het nu bewust of onbewust is gedaan. Bv. op 0'27-0'30 vind ik de opbouw mooi overkomen.

Leuk om eens een ander klassiek te horen spelen op dit forum :cool:

Stratman70
14 oktober 2004, 10:48
Ik vind het ook erg mooi! Ik hoor ook wel de dynamiek en vind het niet te steriel. deze muziek hoort ook gewoon zo perfect mogelijk uitgevoerd te worden. Als het nou blues was, zou ik hem wel te steriel gevonden hebben. :D

c.hultermans
14 oktober 2004, 12:51
Ik vind het ook erg mooi! Ik hoor ook wel de dynamiek en vind het niet te steriel. deze muziek hoort ook gewoon zo perfect mogelijk uitgevoerd te worden. Als het nou blues was, zou ik hem wel te steriel gevonden hebben. :D

idd,

Goed gespeeld hoor!!! :)

VHsologitarist
14 oktober 2004, 13:58
thanks voor jullie reactie!!

-Jeroenvanhulsteijn:
De dynamiek vind ik toch een lastig stuk (je bent snel geneigd
om het koud voor te spelen). (ook heb ik weinig theoretische
kennis qua het spelen van dynamiek waar dit verantwoord is enz.
of doet elke gitarist op gevoel?)

-delphiro:
Om te beginnen (ik ben groot fan van je stukken).
tempo verandering klopt volgens mij ook ni, eerst snel en dan
langzamer (dit omdat ik nerveus was denk ik)
ik heb de dynamiek bij 0'27-0'30 iets harder laten klinken
(bewust)(op gevoel) maar of dit zo hoort zou ik echt niet weten.


greets edje

AcousticFreak
14 oktober 2004, 22:42
Dit soort stukken klinken echt vaak simpeler dan ze zijn! Toch een hele kunst om zo'n stuk nagenoeg foutloos op te kunnen nemen! En inderdaad.. die versiering op 0.20 klinkt erg pro!

Bach mag volgens mij wel redelijk steriel blijven. Het is een beetje de sfeer die om de persoon heen hangt..

Heb vanmiddag een boek van bach gekocht!! ('Lautenmusik') :)

I love that man :wink:

Axl Rose
15 oktober 2004, 12:05
tof dit man!! leuk om andere soort stukken te horen hierzo!! :)

firebottle
27 oktober 2004, 19:53
Goed gespeeld, jammer dat MP3 maar matig klinkt.

FrankS
8 november 2004, 19:07
Wow als ik dit hoor breken mn vingers al spontaan haha..

Gaaf man!! Lijkt me donders moeilijk zoiets.. en als ik dan hoor hoe jij dit speelt.. respect! 8-)

Bouke
12 november 2004, 22:24
Hey,

Mooi stukkie, lekker gespeeld, kan ik prima naar luisteren. Geluid had ietsje helderder gekund, maar da's nie zo belangijk, 't klinkt gewoon goed.

Meer!

Bouke