PDA

View Full Version : Stemmechanieken Gibson LP vervangen



Echoes
13 oktober 2004, 22:25
Ik heb een Gibson LP Studio. Mooie donkerrode kleur en gouden hardware. Alleen nu zitten er van die lullige witte plastic stemmechanieken op. Nu begrijp ik dat je allerlei soorten stemmechanieken kunt kopen enzo. Maar ik wil eigenlijk alles zoveel mogelijk laten zitten zoals het zit omdat het nu goed zit, ik wil dus eigenlijk alleen die witte 'dopjes' vervangen. Kun je dat er zo aftrekken o.i.d.? Of kan het niet anders dat ik echt het hele mechaniek moet vervangen. Er staat Gibson Deluxe op die mechanieken.

http://home.quicknet.nl/mw/prive/geensen/oud/stemmechanieken.jpg

Luca P
14 oktober 2004, 20:56
Lullige witte knopjes?
Die horen erop!!
Nou ja, het is jouw gitaar en als ze niet goed werken zou ik ze vervangen.
De mechanieken dan.
Straks trek je de boel aan gort...

Echoes
14 oktober 2004, 20:59
niet goed werken? ze werken prima maar ik denk dat gouden veel mooier zijn dan dat witte plastic.
Maar het komt er dus op neer dat ik dan alles moet vervangen?

prs
14 oktober 2004, 22:12
Als je die 6 witte dopjes wegdoet (verkoopt), of de hele mechanieken, heb ik er misschien wel interesse in...

Luca P
14 oktober 2004, 22:27
Ik heb geen flauw idee hoe die knopjes vast zitten.
Ga bij die van mij ook niet proberen ze los te trekken! :wink:
Als ze echt loei vast zitten zal je ze wel moeten vervangen denk ik.

Bigfoot414
15 oktober 2004, 01:33
Ik heb eens per ongeluk ontdekt dat die witte knopjes vastgelijmd zitten aan de mechanieken toen mn Epi SG een snoekduik maakte...

wietse
15 oktober 2004, 06:25
die dopjes alleen krijg je er niet af , die zitten om het metalen pennetje vastgesmolten of soms ook wel gelijmd , dus dan moet je alles vervangen.
heb zelf trouwens ook nooit begrepen warom ze zulke goedkoop aandoende mechanieken gebruiken bij gibson.

Echoes
15 oktober 2004, 14:44
ok bedankt voor de reacties.
Hoeveel kost een gemiddelde stemmechaniek ongeveer (goudkleurig)

schwalbe
16 oktober 2004, 13:39
Meestal zijn mechanieken alleen per set van 6 te krijgen..
Koop in godsnaam niet de goedkoopste, want dat zou echt wel zonde van de gitaar zijn. Ik heb goede ervaringen met Schaller M6 mechanieken; een setje kost je +/- 100 euro. Ik zou e.e.a trouwens ook absoluut door een goede vakman laten installeren en dat kost je ook geld.

Echoes
16 oktober 2004, 15:13
hmm, nou die prijzen vind ik een beetje teveel van het goede helaas. Misschien ooit es :)