PDA

View Full Version : LIQUID TENSION EXPERIMENT



Shakeel
13 oktober 2004, 15:19
Wat vinden jullie van deze band?

FNaRK
13 oktober 2004, 15:38
vet 8-)

maar daar was je zelf ook wel achter gekomen ...

Shakeel
13 oktober 2004, 15:46
yeah wist ik al ja, gewoon te cool als je ook nog eens bedenkt dat ze maar een week hadden om die plaat op te nemen. En er was nog niks geschreven alles is geschreven + opgenomen in een week :o

FNaRK
13 oktober 2004, 15:54
en qua songs is dat duidelijk te horen.... klinkt als veel impro's en jams ...
geniaal bijna !

Je moet ook eens naar O.S.I luisteren, vind ik persoonlijk iets minder maar ook best te pruimen.

Das Schaap
13 oktober 2004, 16:11
yeah wist ik al ja, gewoon te cool als je ook nog eens bedenkt dat ze maar een week hadden om die plaat op te nemen. En er was nog niks geschreven alles is geschreven + opgenomen in een week :o
Dat is altijd zo bij Petrucci, wat dacht je van An Evening with John Petrucci, had ie even in een avondje met Rudess samen wat voorbereid. En totaal anders dan wat men kende van hun. Hij schrijft vermoedelijk bij LTE ook zwaar veel. Gast kan teveel. :evil:

Shakeel
13 oktober 2004, 16:21
en qua songs is dat duidelijk te horen.... klinkt als veel impro's en jams ...
geniaal bijna !

Je moet ook eens naar O.S.I luisteren, vind ik persoonlijk iets minder maar ook best te pruimen.

OSI ken ik nog niet is zeker dat andere projectje van mike portnoy? Thanks voor de tip in ieder geval ik ga het zsm checken 8-)

Shakeel
13 oktober 2004, 16:23
yeah wist ik al ja, gewoon te cool als je ook nog eens bedenkt dat ze maar een week hadden om die plaat op te nemen. En er was nog niks geschreven alles is geschreven + opgenomen in een week :o
Dat is altijd zo bij Petrucci, wat dacht je van An Evening with John Petrucci, had ie even in een avondje met Rudess samen wat voorbereid. En totaal anders dan wat men kende van hun. Hij schrijft vermoedelijk bij LTE ook zwaar veel. Gast kan teveel. :evil:

Ja man ik bewonder hem echt enorm. Het gekke was dat ik em een maandje geleden nog steeds niets aan vond :-? Maar op aandringen van men drummer ben ik naar LTE gaan luisteren en damn.. daarna ben ik Dream Theater ook weer gaan waarderen ( vond het eerst niet zo )

Lacrimosa
13 oktober 2004, 16:44
super natuurlijk!!

Op die dvd van Mike Portnoy zie je ook wat opnames van LTE I en II, erg vet allemaal!!

Morgen ga ik warschijnlijk die nieuwe dvd van DT kopen, in Budokan!! 8-)

Shakeel
13 oktober 2004, 16:51
yeah 'Liquid drum theater '' bedoel je zeker die is erg vet ja

btw die live in budokan is hij al uit in NL ? Checkte vorige week nog maar hij was er nog niet :(

Toffe gozer
13 oktober 2004, 19:04
Ik heb één cd van hun, namelijk LTE 2, en ik vind het een behoorlijke tegenvaller.

Geen enkele nummer, zit naar mijn mening, op het zelfde niveau als de platen van Dream Theater. Dus geen lekker riffs en geen mooie solo's.

alhambra
13 oktober 2004, 20:55
Ik heb één cd van hun, namelijk LTE 2, en ik vind het een behoorlijke tegenvaller.

Geen enkele nummer, zit naar mijn mening, op het zelfde niveau als de platen van Dream Theater. Dus geen lekker riffs en geen mooie solo's.

Zegt de term "stront in je oren" je wat ???

Sjesus man bijna elk nummer is juist beter dan de DT nummers, gewoon die zanger naar huis sturen en ik ben tevreden.

Osi is ook super idd beetje meer space maar erg lekker.

Shakeel
13 oktober 2004, 21:08
Precies wat alhambra zegt 8-)

Soul Grinder
14 oktober 2004, 03:41
Ik vind beide LTE albums prima te pruimen. Petrucci is een absolute gitaarheld, en Rudess is met zijn keyboardje misschien zelfs nog wel beter. Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Ik ben het er trouwens mee eens dat LaBrie bij Dream Theater de zwakke schakel is.

Ibanez
14 oktober 2004, 10:56
Ik heb het eerste LTE album. Opzich erg lekker album hoewel ik vind dat er teveel saaie ballads op staan. Voor de rest een gave cd en die 30 minuten lange jam is ook errug vet!

Shakeel
14 oktober 2004, 15:18
Ik heb het eerste LTE album. Opzich erg lekker album hoewel ik vind dat er teveel saaie ballads op staan. Voor de rest een gave cd en die 30 minuten lange jam is ook errug vet!

saaie ballads :o Misschien ben ik een freak maar als er iets niet saai is dan zijn het wel de nrs van LTE. Welke van die nrs vind je saai dan?

FNaRK
14 oktober 2004, 16:47
John Petrucci and Jordan Rudess, members of the progressive rock super group Dream Theater, combined their efforts one evening on June 20 in the year 2000 before an audience at the Helen Hayes Performing Arts Center in Nyack, NY. An Evening With John Petrucci & Jordan Rudess, once only available in limited numbers, is now easily obtainable thanks to Steve Vai’s label Favored Nations.

Petrucci and Rudess are two excellent musicians and they show how a lifetime of hard work and perfecting their craft can become a thing of beauty and incredible improvisation. Both men exercise implausible restraint and show the respect they have for the music and each other on this magical evening. Rudess brings forth his classical influences while Petrucci shows flare and style with an acoustic guitar similar to his predecessors Di Meola and McLaughlin.

The opening track "Furia Taurina" starts the proceedings with tasteful piano from Rudess and Petrucci answering the call with beautifully toned Latin influenced picking and strumming. This intense interplay is what makes the recording so entertaining. Those of you that would expect Petrucci to cut loose on the electric guitar do not worry, he does frequently with some stinging yet undemonstrative and effective guitar licks, the unbelievable Celtic inclined "Fife and Drum" and the spellbinding "In The Moment" are perfect examples.

Rudess plays the piano in a way that few ever have, hence he is now one of the most sought after session men in the world. On "From Within," Jordan plays so beautifully that his keyboards sound like a heavenly harp ushering you into the pearly gates. The man sounds like two keyboard players, not one. All of my feelings are once again validated why I want to hear anything any of the members of Dream Theater are involved in, it is guaranteed to be a musical event you will never forget. This CD is necessary for all progressive rock, classical, and in general, music fans, that require music with substance and taste. I listen to hundreds of CDs every year and there are only a handful that are this good, do not miss it.

Lacrimosa
14 oktober 2004, 17:21
fuck é...

die Budokan dvd is uitgesteld naar november :cry:

er was iets met het geluid ofzo, nu komt er een re-issue!!

Ibanez
14 oktober 2004, 17:26
Ik heb het eerste LTE album. Opzich erg lekker album hoewel ik vind dat er teveel saaie ballads op staan. Voor de rest een gave cd en die 30 minuten lange jam is ook errug vet!

saaie ballads :o Misschien ben ik een freak maar als er iets niet saai is dan zijn het wel de nrs van LTE. Welke van die nrs vind je saai dan? Er zitten volgens mij twee of drie ballads op met zo'n piano intro. 7 minuten lang solo's verveelt mij toch nogal snel. Vooral omdat die nummers niet echt interessant zijn. De wat meer heavy en funky songs van LTE vind ik veel vetter.

Shakeel
14 oktober 2004, 18:48
John Petrucci and Jordan Rudess, members of the progressive rock super group Dream Theater, combined their efforts one evening on June 20 in the year 2000 before an audience at the Helen Hayes Performing Arts Center in Nyack, NY. An Evening With John Petrucci & Jordan Rudess, once only available in limited numbers, is now easily obtainable thanks to Steve Vai’s label Favored Nations.

Petrucci and Rudess are two excellent musicians and they show how a lifetime of hard work and perfecting their craft can become a thing of beauty and incredible improvisation. Both men exercise implausible restraint and show the respect they have for the music and each other on this magical evening. Rudess brings forth his classical influences while Petrucci shows flare and style with an acoustic guitar similar to his predecessors Di Meola and McLaughlin.

The opening track "Furia Taurina" starts the proceedings with tasteful piano from Rudess and Petrucci answering the call with beautifully toned Latin influenced picking and strumming. This intense interplay is what makes the recording so entertaining. Those of you that would expect Petrucci to cut loose on the electric guitar do not worry, he does frequently with some stinging yet undemonstrative and effective guitar licks, the unbelievable Celtic inclined "Fife and Drum" and the spellbinding "In The Moment" are perfect examples.

Rudess plays the piano in a way that few ever have, hence he is now one of the most sought after session men in the world. On "From Within," Jordan plays so beautifully that his keyboards sound like a heavenly harp ushering you into the pearly gates. The man sounds like two keyboard players, not one. All of my feelings are once again validated why I want to hear anything any of the members of Dream Theater are involved in, it is guaranteed to be a musical event you will never forget. This CD is necessary for all progressive rock, classical, and in general, music fans, that require music with substance and taste. I listen to hundreds of CDs every year and there are only a handful that are this good, do not miss it.

Ik heb veel over die plaat gehoord ja, ik zocht er nog naar vorige week maar kon em niet vinden, cool dat hij nu weer opnieuw wordt uitgebracht

thanks for noticing 8-)

Das Schaap
14 oktober 2004, 19:28
Ik heb em op mn comp. :wink:

alhambra
14 oktober 2004, 19:34
Eigenlijk zoek ik nog meer van dit soort muziek OSI LTE Symphony X dat soort spul, iemand nog tips.

Ibanez
14 oktober 2004, 20:14
Symphony X is vet! :) Wat aanraders zijn: Pain of Salvation, Evergrey, Sun Caged, Ayreon, Nevermore, Andromeda, Porcupine tree enz.

Soul Grinder
14 oktober 2004, 22:02
En Lemur Voice, ook al bestaat die niet meer.
En Watchtower, Spastic Ink en Dali's Dilemma zijn ook aanraders.

Mithrandir
14 oktober 2004, 22:51
Symphony X is vet! :) Wat aanraders zijn: Pain of Salvation, Evergrey, Sun Caged, Ayreon, Nevermore, Andromeda, Porcupine tree enz.

uhm....PT valt wat mij betreft daar een beetje buiten, wel goeie muziek maar heel anders. :)

Treshold is zeer de moeite waard en PlanetX (met Tony MacAlpine, Virgil Donati, Derek Sherinian :o) is ook zeer goed.

Ibanez
15 oktober 2004, 17:15
Klopt inderdaad maar als je van die muziek houd kan je Porcupine Tree ook vast wel waarderen ;) Het is in ieder geval een erg goede band!

Shakeel
15 oktober 2004, 17:41
Ik heb em op mn comp. :wink:

Ik nu ook ;) + die nieuwe van Rudess '' Rythm of Time '' featuring Vai, Satch, Greg Howe en Vinnie Moore :o

alhambra
15 oktober 2004, 23:01
Ik ben nu al die shit aan het downloaden (ja eerst testen en dan kopen he :-D )
Maar zodra er ook weer 1 domme lul als een kettingzaag doorheen begint te schreeuwen flikker ik alles weer van mijn pc, damn ik haat dat grinden of wat je die sukkelige pogingen ook mag noemen.

Anders Destium
19 oktober 2004, 12:58
LTE 1 waren nog echte nummers, LTE 2 is toch wat teveel impro en weinig samenhangend vind ik (wel geweldige albums allebei natuurlijk :lol: )

>Alhambra

Nog een paar goede bands om te luisteren naast de andere: Kamelot, Savatage, Elegy, Sinergy.

the joshua tree
19 oktober 2004, 13:15
Ik ben nu al die shit aan het downloaden (ja eerst testen en dan kopen he :-D )
Maar zodra er ook weer 1 domme lul als een kettingzaag doorheen begint te schreeuwen flikker ik alles weer van mijn pc, damn ik haat dat grinden of wat je die sukkelige pogingen ook mag noemen.

Een mensch met schmaak!
Grinden heeft niks met muziek te maken.

Anders Destium
19 oktober 2004, 14:56
Wat een bekrompenheid weer :roll:

Opeth is een superband, ook met grunter.

FNaRK
19 oktober 2004, 16:28
maar ook een zanger die bewijst dat 'ie wel degelijk kan zingen ("Damnation")

Shakeel
20 oktober 2004, 10:33
LTE 1 waren nog echte nummers, LTE 2 is toch wat teveel impro en weinig samenhangend vind ik (wel geweldige albums allebei natuurlijk :lol: )

>Alhambra

Nog een paar goede bands om te luisteren naast de andere: Kamelot, Savatage, Elegy, Sinergy.

Zet jij eens ff Acid Rain ( LTE 2 ) op ;)

the joshua tree
20 oktober 2004, 14:57
Wat een bekrompenheid weer :roll:

Opeth is een superband, ook met grunter.

Wat heeft dat met bekrompenheid te maken. Ik heb genoeg bands gehoord met grunt en het is gewoon niet mijn ding. Af en toe een brul of een schreeuw a la. Maar stelselmatig zo laag mogelijk zingen geeft bij mij alleen maar het gevoel van walging. Ik vind er niks goeds aan, volgens mij werkt het bij die grunters ook zo: hoe lager, lelijker en onverstaanbaarder hoe beter!

Anders Destium
20 oktober 2004, 22:21
Dat heeft toch NIETS met de rest van de muziek te maken, ook al zit je meestal toch in een bepaalde hoek :wink:

Er zijn best wel wat hele interessante death/black metal bands, het zou maf zijn als je er alleen vanwege de zang niet naar wil luisteren.

the joshua tree
21 oktober 2004, 16:28
Ik heb niet gezegd dat de muziek slecht is, integendeel, maar wel dat grunten niks met muziek te maken heeft. De muziek vind ik erg goed. Daarom luister ik wel naar nevermore (meer gitaar dan zang, he). Maar ik ben verder nog niet vaker van dat soort bands tegengekomen zonder zanger. Die stem verpest voor mij alles.

Das Schaap
21 oktober 2004, 16:31
Ik heb niet gezegd dat de muziek slecht is, integendeel, maar wel dat grunten niks met muziek te maken heeft.
Ben je gek. :-?
Grunten is net zoveel muziek als hoog gillen of wat dan ook. Legt alleen een andere sfeer neer. Zelfde geldt bij black metal, en dan niet de kutbands die alleen maar wat zitten te raggen maar de goede bands. Diabolical Masquerade(R.I.P.) bijvoorbeeld. Die nummers zouden echt niet klinken met clean zang of wat dan ook. Ook bij death metal en zelfs nu-metal af en toe geldt dit. Morbid Angel die clean zingt, euhm........ Je vat mn punt denk ik. :roll:

Anders Destium
22 oktober 2004, 09:29
Ik heb niet gezegd dat de muziek slecht is, integendeel, maar wel dat grunten niks met muziek te maken heeft. De muziek vind ik erg goed. Daarom luister ik wel naar nevermore (meer gitaar dan zang, he). Maar ik ben verder nog niet vaker van dat soort bands tegengekomen zonder zanger. Die stem verpest voor mij alles.

Warrel Dane zingt toch bijna alleen maar normaal naast extreem hoog en grunt toch helemaal niet? Althans niet op mijn Nevermore en Sanctuary albums :)

ozzy
22 oktober 2004, 11:50
Dat heeft toch NIETS met de rest van de muziek te maken, ook al zit je meestal toch in een bepaalde hoek :wink:

Er zijn best wel wat hele interessante death/black metal bands, het zou maf zijn als je er alleen vanwege de zang niet naar wil luisteren.

Toch wel, een zanger kan de band maken en breken.
Ik haak direct af bij een slechte zanger, hoe goed de muziek ook verder is.

the joshua tree
22 oktober 2004, 12:04
Ik heb niet gezegd dat de muziek slecht is, integendeel, maar wel dat grunten niks met muziek te maken heeft. De muziek vind ik erg goed. Daarom luister ik wel naar nevermore (meer gitaar dan zang, he). Maar ik ben verder nog niet vaker van dat soort bands tegengekomen zonder zanger. Die stem verpest voor mij alles.

Warrel Dane zingt toch bijna alleen maar normaal naast extreem hoog en grunt toch helemaal niet? Althans niet op mijn Nevermore en Sanctuary albums :)

Dat is mijn punt nu net. Nevermore is goed, incluis zanger. Ik zoek juist zulke bands of bands helemaal zonder zanger. Ik bedoel met "die stem" juist niet de stem van Dane, die is juist goed!

Shakeel
22 oktober 2004, 13:10
Hey faggots het topic van vandaag is LTE