PDA

View Full Version : Shure SM57 is opeens "overstuurd"?



armageddon_2k1
13 oktober 2004, 14:17
Ik heb van de zomer een Shure SM57 gekocht en een goeie (semi-)semi-pro geluidskaart. Ik was meteen verkocht door het geluid toen ik het opnam toen ik het vergeleek met mijn Line6 Pod 2.0.

Ik heb een tijd lang dingetjes opgenomen, alleen heb ik sinds kort, als ik iets opneem dat het geluid een soort van overstuurd klinkt. Veel te veel treble, nauwelijks lage tonen en mid-tonen. Ik heb de positie van mijn microfoon al op alle mogelijke manier veranderd, maar nauwelijks verschil. Voorheen had ik de mic altijd op 1 a 2 cm van de speaker in de as van speaker staan. Ook geeft mijn indicatorlampje op mijn geluidskaart niet aan dat er een te sterk signaal is.

Waar kan dit aan liggen? Ik was een weekje weg, en toen ik terugkwam was het opeens zo....ik snap het niet meer.

bert k
13 oktober 2004, 14:39
Kan het de microfoonkabel zijn? Maak de pluggen eens open, en check of alle draadjes nog vast zitten.
Als het een kabel is met aan de ene kant een XLR en aan de andere kant een jackplug zie je in de XLR dat pen 3 en pen 1 doorverbonden zijn. Dat hoort zo. Als het doorverbind draadje los is krijg je zo'n dun blikgeluid.

armageddon_2k1
13 oktober 2004, 15:46
Okee..bedankt..ik zal het zo spoedig mogelijk controleren. Het is inderdaad een XLR->Jackplug kabel.

Frits van Mourik
14 oktober 2004, 00:52
Ander snoer geprobeerd?
Heb je de mic al in een versterker geprikt?
En klinkt 'ie dan nog zo rot?