PDA

View Full Version : 2 amps



BramVersteeg
13 oktober 2004, 14:16
jaja, ik weet het. Er zijn al topics over 2 amps gebruiken. En ik heb de zoekfunctie al gebruikt. Zo, nu kan ik beginnen :)
Omdat ik naast het moderne geluid van m'n diezel (waar ik nog steeds zeer tevreden mee ben) eigenlijk het wat minder moderne geluid van m'n ENGL best mooi vind klinken, denk ik er over om deze 2 amps samen te gebruiken. Maar hoe schakel ik nu tussen de tops? Met een Midi A/B/Y box zoals de AB-Cadabra van sound sculpture? Daarmee kun je ook met 2 tops over 1 cab spelen. kan dit kwaad? En aangezien ik geen zin heb om van alle FX een 2e te kopen wil ik graag de mogelijkheid om met beide tops over de zelfde FX te spelen. Kan dat? Heb ik dan iets als een line mixer nodig? Vele vragen dus, en hopelijk ook vele antwoorden!
Dus, gooi de antwoorden maar in de groep!

ieme
13 oktober 2004, 16:07
Vraag paul lenders eens. die heeft veel verstand van dit soort zaken...

BramVersteeg
13 oktober 2004, 17:12
idd, maar hij heeft het erg druk dus probeer ik het eerst hier even. Als dat niet opschiet bel ik hem wel even.

LordRiffenstein
13 oktober 2004, 17:30
A-B tussen 2 amps, geen probleem. :)

2 amps op 1 cab, geen probleem. :-D

A-B tussen 2 amps op 1 cab met fx voor beiden, aie caramba. :-?

Bram, check even het HRI-forum http://www.hugeracksinc.com/board/ en stel je vraag daar. Er zijn oplossingen maar helaas zal het niet makkelijk zijn en ook aardig wat centjes kosten.

BramVersteeg
14 oktober 2004, 00:46
Ok dan, heb ik zojuist gedaan.
Er zijn wel meerdere topics over daar. Maar, jezus!!!, wat zijn er veel verschillende meningen! Het is kennelijk een zeer lastig probleem.

Droffie
15 oktober 2004, 15:27
Je kan toch gewoon twee amps op 1 stereo cab aansluiten?
A/B switch van Lehle ertussen en hopla...

PS...(Lehle A/B/C switch te koop hehehehe...)

BLOK182
15 oktober 2004, 16:10
Zo te zien kan die Sound Sculpture Headtrip echt alles!

BramVersteeg
15 oktober 2004, 17:35
Idd, lijkt me een leuk ding :wink: . Maar volgens mij heeft ie geen aansluiting zodat ik met 2 amps over 1 FX loop/rack kan spelen.
Simpelweg iets met: 2 inputs, 2 outputs en een loop. Maar dat kan ik nergens vinden en niemand (ook niet op HRI) kan me er iets over vertellen. Zelfs Paul Lenders niet (hij vertelde me ook over die HeadTrip, maar dat was voor het A/B/ switchen). Een lehle heeft geen zin want hij moet midi bestuurbaar zijn. Nu heeft SoundSculpture die AB-Cadabra die dat wel kan. Maar dan nog iets voor dat FX gebeuren.......
Some one??? :???: :-? :(

ieme
20 oktober 2004, 17:09
Ey bram ben je er al uit?

ik wil op den duur ook een 2e top gebruiken (voor de higain) en dan samen op 1 4X12 aansluiten, allemaal geen probleem... maar dan...
de effecten... ben je daar al uit?

Michael AE
20 oktober 2004, 23:51
Even voor de zekerheid; de ABCdabra heeft GEEN speakerload! Je kunt dus niet de speakeruitgangen van beide tops op de ABCdabra aansluiten!

vinni
21 oktober 2004, 00:09
Hoi Bram,
Wat jij wil dat kan.....t'is niet eenvoudig....en niet goedkoop

Onze vriend Mario van de GRX-4 heeft de nodige spullen...

Zo zou je de HS-2 kunnen gebruiken en het latch-switchen door een GRX-4 kunnen laten doen. (switchen naar de gewenste top gebeurd dan via midi)

De outputs van de FX-loops van beide amps worden loop inputs 1 en 2 op de GRX-4. Door de loop te activeren kies je het preamp signaal.
Output gaat naar je effecten.
De return van de effecten is in A op een andere GRX en met de loop send 1 en twee ga je terug naar de versterker FX-loop return.

Volgens mij twee GRX-4's en een HS-2...dan ben je er....
En één GRX heb je al!....moah...Eur 300?

Kan met een envoudige midicontroller allemaal op één kanaal als je de presetblokken maar goed verdeeld over de GRXén

Groet,
Vinni

ieme
21 oktober 2004, 00:19
Ik heb gewoon binnenkort t zelfde probleem als jij hebt bram....
Maar volgens mij kan ik 2 effectloops op mijn Mac1 aansluiten! zodat ik de effecten voor 2 amps kan gebruiken!

BramVersteeg
21 oktober 2004, 00:30
@ Vinni: Toevallig ben ik net met mijn grote vriend Mario (axees electronics) aan het mailen. Ook hij kwam met het idee van de GRX-4. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht maar het is een goede oplossing. Mario kijkt nog even hoe het precies moet en dan laat ie het me weten. En enorm duur zal het niet worden (wel een beetje :wink: ) als je weet dat de Switchbalde GL zo ongeveer de enige andere oplossing is (2000 euro). Nou, dan bedank ik hoor. Het is leuk om zoiets te doen maar als ik voor het geld van zo'n systeem gewoon een 3e super amp erbij kan kopen, of een supergitaar, weet ik het wel.
Even wachten op Mario dus.

@ Ieme: Hoe ga je dan beide tops op die Mac1 aansluiten? En zijn de loops niet alleen pre-amp loop of kun je het hele apparaat ook achter de amp plaatsen? En weet je al wat voor 2e amp het gaat worden?

ieme
21 oktober 2004, 00:58
@ Vinni: Toevallig ben ik net met mijn grote vriend Mario (axees electronics) aan het mailen. Ook hij kwam met het idee van de GRX-4. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht maar het is een goede oplossing. Mario kijkt nog even hoe het precies moet en dan laat ie het me weten. En enorm duur zal het niet worden (wel een beetje :wink: ) als je weet dat de Switchbalde GL zo ongeveer de enige andere oplossing is (2000 euro). Nou, dan bedank ik hoor. Het is leuk om zoiets te doen maar als ik voor het geld van zo'n systeem gewoon een 3e super amp erbij kan kopen, of een supergitaar, weet ik het wel.
Even wachten op Mario dus.

@ Ieme: Hoe ga je dan beide tops op die Mac1 aansluiten? En zijn de loops niet alleen pre-amp loop of kun je het hele apparaat ook achter de amp plaatsen? En weet je al wat voor 2e amp het gaat worden?

Ik denk dat het een Mesa Single recto wordt, ik ga em zaterdag testen!

ik heb in mn mac een A en B effectloop, dus das geen probleem maar verwacht morgen bericht van T-rex en dan laat ik even weten of dat ook zo werkt als ik denk... Die lehle AB switch kun je ook met de Mac aansturen!

vinni
21 oktober 2004, 12:00
Over Lehle gesproken....
Daar heb ik ook nog effe aan zitten denken.

Met de D.Loop (midi stuurbaar) kan je ongeveer dezelfde geintjes uithalen als met de HS-2 en de GRX-4's.

Denk dat de prijs niet zoveel uitmaakt.

Enne Bram....
Die Axess RX1 heeft ook alle benodigde truuks aan boord. :wink:
Een beetje creatief denken....kom je dr wel uit....
wellicht dat Mario daar mee aankomt.

Groet,
Vinni