PDA

View Full Version : GRX40 tot X (vul voor X iets cools in)



JvD.
13 oktober 2004, 15:14
mja.. ik heb dus een GRX40
http://www.ibanez.com/guitars/zoom/GRX40BK.jpg

zou ik het tremolo gat kunnen dicht plamuren en er een tune-o-matic op zetten ? en kan ik dan vanuit de socked waar de humbucker in zit een klein gaatje maken naar 1 van de paaltjes van een tune-o-matic voor aarden ?

ik wil ook van de slagplaat af. dit ga ik ook plamuren, en met hout ga ik proberen te construeren dat je de pod’s en van de achterkant in doet.

Anavrin
13 oktober 2004, 15:23
je brug in een stuk plamuur zetten lijkt mij niet echt stevig...

bert k
13 oktober 2004, 15:34
Als je brug niet in het hout geschroefd staat, hou je helemaal geen sustain over.

Snaar'n Bennie
13 oktober 2004, 18:59
Koop een nieuwe gitaar! :-D Dat geknooi voor zo'n (redelijk) goedkoop kreng?! Ik raad het je af...

nickbongers
14 oktober 2004, 00:15
koop n stuk hout en maak em na. de hardware ed kun je zo overzetten.

fred dons
14 oktober 2004, 14:46
zet gewoon de trem vast (arm er af halen, de veren super strak in de cavitiy zetten, indien nodig een extra veer erbij zetten)

een stoptail zou niet werken om dat er te weinig hout op die plek zit
(en plamuur is geen goede ondergrond :wink: )
daarnaast zou de hoek van de hals niet meer kloppen omdat de brug altijd hoger komt te zitten dan een trem (je aktie zou ongeveer
een centimeter om hoog komen)

JvD.
14 oktober 2004, 15:18
het idee is dat de gitaar dan meer voelt als mijn andere gitaren, die allemaal tune-o-matic hebben.

michielv
14 oktober 2004, 15:27
Het gat opvullen met hout is natuurlijk altijd mogelijk, plamuur lijkt me in ieder geval voor de toon geen goed idee en is denk ik ook niet al te stevig.

Maar gezien de hoeveelheid werk die het opvullen van een body kost zou ik er denk ik voor kiezen om gewoon een compleet nieuwe body te maken. Zet je de spullen die je wilt hergebruiken gewoon over?

e_lukather
23 oktober 2004, 21:09
je moet 2 componenten hout reparatie gebruiken wil je iets stevigs hebben. maar het zal niet leuk zijn voor je geluid denk ik.