PDA

View Full Version : Vox wah V847



kikker
13 oktober 2004, 13:34
ik heb de overige Posts van de Vox wah 847 proberen te vinden, heb wel leuke dingen gevonden, maar nu is mijn vraag:

Wat is een Treu Bypas in de WAH ? En ik heb die wah niet in het zwart, maar in de Engelse vlag gekocht, Maakt dat nog uit ?

Dus wat is een Treu Bypass ? En er zit dus ook geen Adapter aansluiting op. Maar ik heb toch wel een goede ? Tis me eerste dus...

groeten

Antal
13 oktober 2004, 17:09
Hoi Kikker,

Gefeliciteerd met je aankoop. Ja hoor je hebt zeker een goede wah gekocht. En je hebt hem in een veel coolere uitvoering dan de mijne. Die is gewoon zwart :-(

True bypass is even simpel gezegt wat er voor zorgt dat als de wah uitstaat, je originele gitaarsignaal behouden blijft. Is al veel over geschreven, maar als je er dieper op in wilt gaan kan ik je het volgende artikel aanraden te lezen: The Ins and Outs of Effect Bypassing (http://www.geofex.com/Article_Folders/bypass/bypass.htm)

Een adapter ingang heeft hij niet, dat klopt, dat heeft de mijne ook niet. Daar zal je mee moeten leren leven vrees ik :wink:

Maar om je laatste vraag te beantwoorden: Je hebt een goede wah gekocht, alleen met wat simpele aanpassingen kun je er een nog betere wah van maken!

kikker
13 oktober 2004, 17:39
tnx voor je reactie

ben blij dat ik dan de goede heb, heb ook al gelezen over die adapter aansluiting die je op je batterij annsluiting doet dus das dan ook opgelost

grtz

Rutger
13 oktober 2004, 17:51
misschien ligt het aan mij, maar sinds ik m ge-TB-t heb vind ik hem niet zo smaakvol meer. t lijkt erop dat het ook wat met je Wah doet, klopt dat?

k ga hem weer terugmodden en kijken of het veel uitmaakt. t kan natuurlijk ook zijn dat ik erop uitgekeken ben (?).

BartL
13 oktober 2004, 17:56
misschien ligt het aan mij, maar sinds ik m ge-TB-t heb vind ik hem niet zo smaakvol meer. t lijkt erop dat het ook wat met je Wah doet, klopt dat?
Lijkt me sterk :-?


k ga hem weer terugmodden en kijken of het veel uitmaakt. t kan natuurlijk ook zijn dat ik erop uitgekeken ben (?).
Zou kunnen :)

Rutger
13 oktober 2004, 18:05
shit, nou heb ik goede reden om een teese wah te kopen...

BartL
13 oktober 2004, 18:06
Verschrikkelijk jammer ja :-D

Antal
13 oktober 2004, 19:44
misschien ligt het aan mij, maar sinds ik m ge-TB-t heb vind ik hem niet zo smaakvol meer. t lijkt erop dat het ook wat met je Wah doet, klopt dat?

k ga hem weer terugmodden en kijken of het veel uitmaakt. t kan natuurlijk ook zijn dat ik erop uitgekeken ben (?).

Nee, dat klopt niet. Je veranderd alleen de bypass. Dus het zit of tussen je oren, of je hebt het niet goed gedaan. Dat laatste kan natuurlijk ook
:wink:

Terugmodden lijkt me zonde van de tijd.


shit, nou heb ik goede reden om een teese wah te kopen...

Lijkt me niet dat je die dan opeens wel geweldig gaat vinden. (Maar ja, koop maar. Als je hem niet meer wilt kun je hem altijd voor een zacht prijsje aan mij verkopen :razz: )

AoDf
13 oktober 2004, 19:51
misschien ligt het aan mij, maar sinds ik m ge-TB-t heb vind ik hem niet zo smaakvol meer. t lijkt erop dat het ook wat met je Wah doet, klopt dat?
Lijkt me sterk :-?


k ga hem weer terugmodden en kijken of het veel uitmaakt. t kan natuurlijk ook zijn dat ik erop uitgekeken ben (?).
Zou kunnen :)

Bij de Dunlop hoor je wel verschil na het maken van true-bypass. Je passeerd bij dit pedaal dan namelijk de inputbuffer, bestaande uit zo'n 6 electronische componentjes, die het geluid wat meer power meegaven om te proberen het tone-sucken een beetje te compenseren. Weet niet hoe dit bij de Vox zit. Mijn pedaal klonk wat meer vintage en iets minder output na het maken van true-bypass, wat weer door het vervangen van een weerstand op de input verholpen kan worden.

Rutger
14 oktober 2004, 00:07
ah! dus toch. ;) ik mis idd wat ballen, hij is niet meer zo strak als eerst.

een Vox-wah is ook van Dunlop, grote kans dat hier hetzelfde het geval is. vertel eens wat over die weerstand? wat is de waarde en waar moet ik m plaatsen?


Dus het zit of tussen je oren, of je hebt het niet goed gedaan. Dat laatste kan natuurlijk ook.

dacht ik eerst ook, laten checken door Dirk Hendrik maar het was picobello.

Antal
14 oktober 2004, 01:22
ah! dus toch. ;) ik mis idd wat ballen, hij is niet meer zo strak als eerst.

een Vox-wah is ook van Dunlop, grote kans dat hier hetzelfde het geval is. vertel eens wat over die weerstand? wat is de waarde en waar moet ik m plaatsen?

Dat verhaal gaat helaas niet op voor de Vox.

Wat betreft die weerstand. Dat gaat om de 1e weerstand die je signaal tegenkomt. Even uit m'n hoofd moet je die bij de Vox verlagen van 68 naar 47k om ongeveer unity gain te krijgen als hij aan staat.

RedBuell
14 oktober 2004, 16:54
Wat kost een V847 ongeveer.

Wat is buiten de true bypass het verschil tussen de V 848 en de V847.

Wat zou een mod eventueel kosten.

Ik zie dat de V847 ff gunstiger geprijsd is dan de v848(vooral 2e hands). Als er buiten de true bypass weinig verschil is ga ik voor de V847.

sash
14 oktober 2004, 17:09
shit, nou heb ik goede reden om een teese wah te kopen...

Nah, kom es langs zou ik zeggen, hij staat klaar :D

oddman
15 oktober 2004, 13:57
maybe niet helemaal on topic maar het gaat over de vox ..

ik was vandaag aan het kijken op analogman's site.. http://www.analogman.com/

er stond: '90s VOX V-847 reissue wah, no AC jack, NM in bag, $85

Is dat niet spotgoedkoop?
ik geloof dat ze hier nieuw nog 190 euro durven vragen?

Ben ik verkeerd aan het kijken of ben ik nog niet goed wakker?

Antal
15 oktober 2004, 16:10
In de States zijn ze idd goedkoper. Dollar staat ook gunstig. Maar tel er wel ff de verzendkosten en eventuele invoerrechten bij op. Dan zit je gelijk weer op de prijs waar je hier ook een 2dehands 847 voor hebt.

jpb
15 oktober 2004, 22:44
Kikker, true-bypass maken staat op www.fulltone.com (en daar doorbeamen) met duidelijke tekening. Verder heb je hier mischien wat aan:
http://homepage.ntlworld.com/s.castledine/greenfuz/wah.html
By TB-mod is de 68K series input resistor vervangen door 47K aan te raden, verder modden naar smaak. succes

Buurman
21 oktober 2004, 19:44
"Vocal Mod"

Replace the 33K resistor in parallel with the inductor with a 68K. This gives a more vocal quality to the wah.


Heeft iemand hier dat weleens gedaan en wat is het effect?

Buurman
22 oktober 2004, 20:21
Niemand, dus. :roll:

jpb
22 oktober 2004, 23:17
"Vocal Mod"

Replace the 33K resistor in parallel with the inductor with a 68K. This gives a more vocal quality to the wah.


Heeft iemand hier dat weleens gedaan en wat is het effect?
Ik heb hem gedaan en was er niet kapot van. De mod voor meer laag/gain ook niet. Die gaat ook weer terug naar stock. Ik houd alleen de vol-mod erin; de Vox klinkt voor mij zo het beste. Maar YMMV

Buurman
23 oktober 2004, 08:33
Bedankt voor je reactie. Maar kun je ook beschrijven wat het verschil was met stock of wat je er niet mooi aan vindt?

Op deze site, http://fuzzcentral.tripod.com/axiswah.html, raden ze trouwens aan om voor de 'vocal mod'geen 68K maar een 47K te gebruiken.

Ik twijfel nog erg. Ik ga m'n vox sowieso true bypassen, en die volume mod lijkt me dan ook verstandig. Verder vind ik m'n pedaal eigenlijk heel goed klinken, maar als je op zoveel websites deze modificaties aangeraden wordt, raak je toch nieuwgierig.

Enne, wat is YMMV?

:???:

Buurman
23 oktober 2004, 08:34
Bedankt voor je reactie. Maar kun je ook beschrijven wat het verschil was met stock of wat je er niet mooi aan vindt?

Op deze site, http://fuzzcentral.tripod.com/axiswah.html, raden ze trouwens aan om voor de 'vocal mod'geen 68K maar een 47K te gebruiken.

Ik twijfel nog erg. Ik ga m'n vox sowieso true bypassen, en die volume mod lijkt me dan ook verstandig. Verder vind ik m'n pedaal eigenlijk heel goed klinken, maar als je op zoveel websites deze modificaties aangeraden wordt, raak je toch nieuwgierig.

Enne, wat is YMMV?

:???:

jpb
23 oktober 2004, 14:57
De low/gain mod vond ik klinken als een slechte RMC1; lelijk lag en mid met vervorming en een lelijk scherp hoog. De vocal mod weet ik niet meer, maar met 47K ipv 68K werkt het mischien wel.
Er zal vast een goede combinatie zijn die goed werkt, maar dat moet je denk ik zelf uitproberen.
Eigenlijk vind ik de 847 met TB en vol-mod wel heel goed klinken voor wat ik er mee doe. Betere kwaliteit wahs (RMC3/Picture/Fulltone) is meteen weer een hoop geld.
YMMV=Your Miles May Vary oftewel ieder doet het op z'n eigen manier. succes ermee.

Antal
23 oktober 2004, 16:27
"Vocal Mod"

Replace the 33K resistor in parallel with the inductor with a 68K. This gives a more vocal quality to the wah.


Heeft iemand hier dat weleens gedaan en wat is het effect?

Ik heb het gedaan. Ben er erg tevreden over. Het verschil is moeilijk uit te leggen in sound. Maar ze noemen het niet voor niets de vocal mod :wink:

Wat je feitelijk doet is geloof ik het frequentiegebied wat door de wah doorgelaten wordt verkleinen.

Buurman
24 oktober 2004, 02:37
Nog een vraagje. Wanneer je je wah wah true bypass hebt gemaakt, betekent dat dat je batterij niet leegloopt zolang je wah uitstaat? Ben zelf niet zo'n elektrotechneut, vandaar.

jpb
24 oktober 2004, 09:17
Nog een vraagje. Wanneer je je wah wah true bypass hebt gemaakt, betekent dat dat je batterij niet leegloopt zolang je wah uitstaat? Ben zelf niet zo'n elektrotechneut, vandaar.
Maakt niet uit t.o.v. de stock-situatie. Batterij loopt niet leeg wanneer je de input plug er uit haalt. Zorg dat het circuit geaard is wanneer je hem uittrapt anders krijg je een 'plop'. Op de fulltone-site staat de juiste schakeling daarvoor. succes

Buurman
24 oktober 2004, 10:16
OK, bedankt.

Shaggy
24 oktober 2004, 12:39
De 847 vind ik ook een van de mooiste wah's alleen op high gain klinkt ie klote .. zo'n rmc heb ik nooit gehoord maar ik hoor er veel goede reacties over .. mag ook wel voor die prijs .. er staat hier een lim ed rmc voor 300 euri, is dat niet erg veel??

AoDf
24 oktober 2004, 15:13
"Vocal Mod"

Replace the 33K resistor in parallel with the inductor with a 68K. This gives a more vocal quality to the wah.


Heeft iemand hier dat weleens gedaan en wat is het effect?

Ik heb de vocal mod uitgevoerd op mijn dunlop gcb-95. Eerst met een 68k weerstand, nu heb ik er een 100k lineaire potmeter ingezet. Zo kun je naar smaak de mod toepassen. Misschien een tip voor je. Als je trouwens geen externe potmeter op je pedaal wilt bouwen kun je ook een 100k trimpotmeter op je printje solderen.

Ik zal proberen uit te leggen hoe de vocal mod klinkt bij mij, als ik de pot dichtdraai (0k weerstand) hoor je geen wah geluid, naarmate ik de weerstand opvoer lijkt het alsof de wah steeds sterker en kwakender ingemixed wordt. Beetje lastig uit te leggen, stel ik draai de potmeter iets open, heb je een heel mild wah geluid, als je de pot ver opendraaid wordt het geluid een soort feller.

Zo is het bij mij geworden:

http://www.home.zonnet.nl/daan_en_fab/wah/wah_boven1.jpg
http://www.home.zonnet.nl/daan_en_fab/wah/wah_boven2.jpg
http://www.home.zonnet.nl/daan_en_fab/wah/print1.jpg
http://www.home.zonnet.nl/daan_en_fab/wah/print2.jpg

Op het extra printje kan ik met de blauwe jumper een condensator kiezen, met deze condensator wordt de frequentieband bepaald waar de wah toepassing op heeft. Ik heb een reeks gebruikt van:

0,0056uF
0,0088 uF
0,010 uF (is standaard)
0,015 uF
0,022 uF
0,033 uF
0,047uF
0,068uF (gebruikt in een bas wah)

Dirk_Hendrik
24 oktober 2004, 15:44
Loving it!


ps, loos dat boss pedaal :D

AoDf
24 oktober 2004, 15:45
Loving it!


ps, loos dat boss pedaal :D

:-D Alleen voor thuisgebruik :wink:

DREAMMACHINE
24 oktober 2004, 16:46
BLACK LABEL SOCIETY YEAAAH !
:roll: