PDA

View Full Version : Light plectrum



nilfisk
22 mei 2002, 20:20
Waar zijn die dingen voor, niet voor gitaar spelen iig want dat is gewoon kl*te.
suggesties ???

Dionyios
22 mei 2002, 23:26
je bedoelt toch dunne, buigzame plectrums?

nou...ik gebruik ze voor mijn spaanse gitaar als ik akkoorden speel (fingerpicking doe ik zelden). Op een acc. gitaar vind ik een hard plectrum namelijk a) niet handig spelen en b) niet mooi klinken.

Bij mijn elec. gitaar is het weer net andersom. Daar gebruik ik een plectrum die je niet kan buigen. Maar zo heeft toch iedereen zijn eigen smaak wat geluid en plectra betreft...

Bins
23 mei 2002, 00:13
Ik gebruik een superdunne voor het gewone accoorden werk, maar als er ge-palmmute en "gebeukt" (tja weet ik hoe je dat noemt) moet worden, dan gebruik ik een bijna onbuigbare.
De andere gitarist van onze band gebruikt weer alleen die hele dunne. Zo heeft iedereen idd ze eigen ding.

Noctiis
23 mei 2002, 18:49
ik heb vroeger altijd met mediums gespeeld, nu met hard. Lights heb ik er 1tje van, en die is, ook bij mij, voor de acoustische gitaar

mirage
24 mei 2002, 00:59
ik heb nu gewoon standaart dirk witte plectrums liggen, gewoon hard onbuigzaam maar ik heb ze ook dikker gezien, standaart zeg maar..
tokkelen lukt me er heel behoorlijk mee, maar akkoorden aanslaan dat klinkt echt voor totaal geen meter...

nou heb ik geen les maar ik heb genoeg van internet afgekeken qua hoe ik hem moet vasthouden en kennis van me (toen helaas even zonder gitaar bij de hand) vond in ieder geval dat ik 'm niet verkeerd vasthou, hij doet het anders maar goed..

iemand suggesties????

want als ik het zo is hoor, schijnt akkoorden juist makkelijker te moeten zijn met plectrum.

Dionyios
24 mei 2002, 19:57
Ik vind akkoorden met me vingers juist niet te doen... Daar gebruikte ik toen ik ook alleen maar een acc. gitaar had ook al een plectrum voor.

ehmm, als je gewone akkoorden met plectrum gaat spelen moet je volgens mij gewoon een soepele polsbeweging gebruiken en misschien (verschilt per persoon) je plectrum iets anders houden als wanneer je losse noten speelt.

Je moet echt zelf uitproberen wat je het lekkerste vind spelen qua plectrums. Gewoon veel verschillende soorten en maten en diktes proberen en misschien vind je dan iets wat je lekker vind spelen.

Guitarik
7 september 2002, 00:52
Ik gebruikte eerst altijd harde plectra, maar ben geleidelijk overgestapt op steeds dunnere. Het is even wennen, maar het mijn snaren gaan nu wel een stuk langer mee. Aangezien ik niet de rijkste man op deze aarde ben, beschouw ik dat wel als een voordeel.

Anders Destium
14 september 2002, 23:27
Toen ik wel snel wilde spelen (vooral riffs) maar het nog niet echt beheerste speelde ik op nogal dunne plectra omdat je dan makkelijker snel kan (voor je gevoel :wink: ), het klonk natuurlijk volkomen bagger omdat je nooit de snaar vol aanslaat.
Ik ben naarmate mijn techniek verbeterde ook op steeds dikkere gaan spelen, ik speel nu vrijwel altijd op 1.5/2 mm en dat bevalt wel