PDA

View Full Version : buisje H&K Tubefactor



Rutger
12 oktober 2004, 23:04
Hoi,

ik speel sinds een half jaar met veel plezier op een 2dehands Tubefactor. toch vraag ik me soms af of hij niet iets helderder zou moeten klinken. vlg de vorige eigenaar is ie zo'n 4 jaar oud en is de buis nooit verwisseld. in een versterker was het dan allang tijd voor vervanging. geldt dat ook voor dit buisje?

en zo ja: hebben jullie aanraders voor een nieuw buisje voor deze trapdoos?

BartL
12 oktober 2004, 23:06
Normaal gaat een pre-amp buisje langer mee dan een eindbuis. In de tubefactor zit een pre-amp buisje. Ik weet echter niet precies HOE lang die mee kunnen. Zal er ook mee te maken hebben hoe het pedaal behandeld is geworden. (Of je er veel mee gegooid hebt enzo :-D )

Rutger
13 oktober 2004, 00:16
ik heb er heel, heel veel mee gegooid. ;)

nee, maar hij is wel vrij intensief gebruikt.

BartL
13 oktober 2004, 00:22
probeer het eens zou ik zeggen...kwak er een nieuwe
http://wug.physics.uiuc.edu/courses/phys398emi/Vacuum_Tubes/Vacuum_Tube_Pix/Triodes/Telefunken_12AX7_rsz.jpg
in en luister :-D

Rutger
13 oktober 2004, 00:25
tja, dr staat wel een waarschuwing op voor de hoogspanning.
heb je t zelf al eens gedaan, en is het eenvoudig?

BartL
13 oktober 2004, 00:34
Uuhm...nee, nooit gedaan. Sowieso het pedaal NIET AAN LATEN STAAN als je er aan gaat friemelen, dan mag dat geen probleem zijn :)

Antal
13 oktober 2004, 01:39
heb je t zelf al eens gedaan, en is het eenvoudig?

Zijkanten openschroeven. Ruitje er uit halen. Dan kun je er bij. Kan weinig fout gaan. Enige is dat je er niet echt lekker bij kan, bij die H&K's.

dejohan
13 oktober 2004, 09:33
Uuhm...nee, nooit gedaan. Sowieso het pedaal NIET AAN LATEN STAAN als je er aan gaat friemelen, dan mag dat geen probleem zijn :)

Euh, zitten er dan geen condensators in dat pedaaltje?

Mitch
13 oktober 2004, 11:27