PDA

View Full Version : Welke moet ik kiezen peavey of squier?



flake lorenz
22 mei 2002, 19:21
okeyy ik heb twee keuzes voor gekregen... een Peavey Milestone III
http://www.feedback.nl/guitarbass/bassen/peaveymilestone.jpg

of een Squier Precicion
http://www.fender.com/new_repository/squier/images/0321500_md.jpg


welke zal ik nemen? zouden jullie ook derbij willen zetten waarom thnx joe :smile:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: flake lorenz op 2002-05-22 18:23 ]</font>

MxPx_Jos
22 mei 2002, 19:45
Nou, ik heb zelf de peavey gespeeld in de winkel van feedback en die vind ik heel lekker spelen. Ik wil hem eigenlijk ook kopen. Die andere heb ik niet gespeeld dus daar weet ik niets van.

Als ik jou was zou ik ze gewoon beide bespelen in de winkel. Kan geen kwaad toch. Mischien dat er nog verschil in kwaliteit in zit, maar daar zullen andere mensen vast wel wat vanaf weten????

AllodoX
22 mei 2002, 21:07
niet alleen dat.. maar de Peavey is een jazzbass en de squier een precisionbass :wink:

zit ook veel verschil in eh..

jazzbass heeft een ietwat softer geluid.. terwijl de precisionbass vrij ruw klinkt..

dus 't is maar net wat je er mee wilt gaan spelen..

flake lorenz
22 mei 2002, 23:38
ik wil meer rock muziek enzo spelen, die kant op dus. dan denk ik dat ik een squier moet hebben. Das wat ruwer, moet geen jazzgebeuren hebben hoor. Dat is niet wat ik zoek. Bedankt

Semafoor
23 mei 2002, 14:31
Maar een jazz bas heeft weer een dunnere nek (en dat vind ik persoonlijk veeeeel prettiger spelen), tis natuurlijk wat jezelf het prettigst vindt, maar ik zou ze ook eerst even allebei even uittesten.

AllodoX
23 mei 2002, 14:44
geef mij maar een warwick thumb :smile: met zo'n dikke boomstam als nek :smile:

flake lorenz
23 mei 2002, 17:30
Als ik dan bij die squier een Peavey Microbass doe? is dat een beetje goed? zal toch wel?

rePUNKtative
23 mei 2002, 18:38
Microbass is een super dingetje naar mijn mening.

Heel wat sound uit een versterkertje ter grote van een krat bier :smile:

flake lorenz
23 mei 2002, 19:06
Maar ik hoorde vanmiddag dat die versterker van peavey kloten is .. of dat waar is? en iemand zei dat er een soft geluid uit komt, voor jazzbasgitaren en dat je er voor de rest niet veel ruw geluid uit krijgt... maar volgens mij is daar niet veel waar van :smile:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: flake lorenz op 2002-05-23 18:25 ]</font>

MxPx_Jos
23 mei 2002, 19:32
Ga proberen dan weet je meteen wat voor geluid eruit komt...........

rePUNKtative
23 mei 2002, 21:04
haha, er zitten nog altijd knoppen op hoor :razz:

Dit is dus naar mijn mening NIET waar!!! En trouwens, er is niets mis met Jazz bassen :smile:

Semafoor
23 mei 2002, 21:47
geef mij maar een warwick thumb met zo'n dikke boomstam als nek AllodoX'en hebben grote handen..

Tsja, en ik ben gezegend met wat kleinere handjes. Geen boomstam voor mij dus :grin:.

Maar even on-topic, probeer gewoon wat uit, dat werkt het beste, en probeer een ervaren bassist of zo mee te nemen. 1 tip, neem geen trace elliot 15 watt versterkertje (mijn eerste), die speel je zo verrot.

AllodoX
24 mei 2002, 10:30
Trace Elliot is failiet.. niet voor niets eh :wink:

volgende week opruiming bij Feedback.. veele leuke aanbiedingen..

Semafoor
24 mei 2002, 13:03
f*ck, das nou jammer. kben de hele volgende week weg. en ik wilde morgen even langs feedback gaan om wat basgitaren uit te proberen, maar goed, dan is het nog geen uitverkoop :sad:.

flake lorenz
24 mei 2002, 20:03
Ik heb zelf nog niet echt veel ervaring met het geluid dat uit de versterkers komt, dus ik kan nog niet echt horen of het nou een beetje goed is wat ik koop, of dat het rommel is. Natuurlijk gaat het om wat ik zelf mooi vind. Maar zo te horen is de Microbass van Peavey wel oke.. voor het hardere soort muziek..

AllodoX
24 mei 2002, 20:31
sure.. alleen niet binnen een bandje :wink:

binnen een bandje heb je de regel van 4.

als je gitarist 100w heeft, moet je er als bassist 400w tegenover zetten om op hetzelfde volume als je gitarist te komen, en toch nog enigzins vol geluid te hebben

flake lorenz
25 mei 2002, 12:48
Das dan balen voor de basist.. die moet dus altijd zwaardere versterkers kopen

AllodoX
26 mei 2002, 12:42
Yep.. lage frequenties vereisen nu eenmaal meer juice om te versterken..

flake lorenz
30 mei 2002, 19:42
hmmzzz... ken nergens hierzo luisteren naar die peavey microbass, niemand heb um... dus naja dan moet ik het maar gewoon doen... zijn er hier mensen die negatief over die microbass zijn? is ie niet goed? tell me :razz: and why?

frenske
4 juni 2002, 14:47
Als je slechts +/- 125 euro wilt uitgeven, dan is de Peavey Microbass de ideale combo. Er zijn maar weinig kleine, goedkope combo's die zo goed aangeschreven is als deze microbass. Als je iets meer volume wilt kun je misschien ook eens de Peavey Minx proberen voor een duurdere prijs.
Als je iets meer wilt voor de zelfde prijs dan moet je toch 2de hands gaan zoeken, bv op http://www.marktplaats.nl!