PDA

View Full Version : powerbrite



ben79
12 oktober 2004, 18:59
even een paar vragen.
Wat vinden jullie de beste?

Samson PB11
Samson pro 09 (met gestabiliseerde voeding)
furman PL8E
furman PM 8E (is boven budget.)

Is nu de samson PB11 te vergelijken met de furman PL8E en de samson pro09 te vergelijken met de furman PM 8E? of heb ik het helemaal mis??

CrystalPlanet
12 oktober 2004, 19:42
Ik heb met beide merken geen ervaring, maar ik heb wel kortgeleden bij Feedback een Phonic gekocht met twee uitschuifbare lampjes, 10 'stopkontakten', een filtertje en een overspanningsbeveiliging voor zo'n beetje de helft van wat een Samson moet kosten, laat staan een Furman. En voor zover ik kan beoordelen doet -ie het prima :D

't is maar een tip :wink:

ben79
12 oktober 2004, 19:44
ja die heb ik ook zien staan die PC8 en 9000 bedoel je toch?
Welk van de twee heb je?

CrystalPlanet
12 oktober 2004, 19:48
Het verschil tussen de 8000 en de 9000 is lampjes die het voltage aangeven (die de 9000 heeft), en 30 euro (die de 9000 duurder is).

Ik heb dus de 8000 :wink:

Ik zag overigens net dat het hele verhaal iets verder onderaan de pagina ook al eens uitgebreid besproken is :oops: maar dat zal niet de eerste doublure hier zijn, lijkt me :D

skabouter
12 oktober 2004, 23:53
ja, zo`n phonic ding wil ik ook nog wel eens. verdomme dat alleen die lampjes 30 euro meer zijn. ik geil heel erg op lampjes, dus denk dat ik die 30 er maar bij moet doen :( naaiers, ze spelen gewoon voor hun gunstig in op mijn passie voor lampjes

gershwin5150
13 oktober 2004, 00:57
Lijkt me ook wel koel ;-)
Wat moet zo'n 9000 nieuw kosten?

skabouter
13 oktober 2004, 00:58
99 euro, die 8000 kost 69 euro (Feedback, Peter johanzen)

LordRiffenstein
13 oktober 2004, 07:44
Voor nog andere veredelde stekkerdozen met lichtjes :razz: kan je kijken bij American Audio of Gemini. Kosten ook slechts een fractie van Samson of Furman en werken prima.

FNaRK
13 oktober 2004, 09:50
quote="LordRiffenstein"]
hoe sluiten jullie eigenlijk adapters aan op die dingen?

Ik bedoel maar, die dingen hebben toch zo'n engelse (? amerikaanse (?)) drie-pins ingangen?

Een verdeeldoos met adapters ? of ieder met een pedal power?

O ja, mijn korg DTR-1 is ook met een normale stekker, dus ik moet zowiezo aanpassen.

Die dingen :-D hebben inderdaad allemaal IEC-connectoren, net zoals op een PC en tal van andere toestellen. Ofwel ga je op zoek naar kabels die aan de ene kant het mannetje en de andere kant het vrouwtje hebben OF je maakt ze zelf. Deze connectoren kan je kopen in de betere electronica zaak.

http://www.shop.licht-geluid.nl/Afbeeldingen/HL90435.jpg

http://www.shop.licht-geluid.nl/SearchResult.aspx?CategoryID=485

Voor toestel met een gewone stekker (2-pins) heb ik kleine verlengstukjes gemaakt, werkt perfect.

JA, voor wie het nog niet wist, een rack is het betere knutselwerk :razz:[/quote]

-->
heb je een foto van je 2pins-verlengstuk-knutselwerk voor me, lijkt me wel interessant omdat ik ook met 2 "normale" stekkers zit

LordRiffenstein
28 oktober 2004, 22:04
heb je een foto van je 2pins-verlengstuk-knutselwerk voor me, lijkt me wel interessant omdat ik ook met 2 "normale" stekkers zit

Beetje laat maar dan alsnog de foto:

http://riffenstein.kingsmeade.net/stuff/Kabeltje.jpg