PDA

View Full Version : Floyd Rose trouble



.ChiefRebelAngel.
12 oktober 2004, 18:05
ik heb een ibanez s540ltd prestige, met floyd rose dus... nu kan ik geen 2 weken spelen zonder dat mijn bovenste 2 snaren breken (en die zijn al 52 & 42 dik) aan het zadel van mijn brug is niks oneffenheid te bespeuren, en toch breken ze steeds op diezelfde plek. weet iemand raad?

SiNiSTRaL
12 oktober 2004, 18:38
toch ff staalwol of vijltje eroverheen halen (zadeltje)

AART
12 oktober 2004, 18:56
graphtech zadels...

Bobbel
12 oktober 2004, 21:04
weggooien... :razz: neem flauw... zo als sinistral al zei... ff bij vijlen... werkt dat niet... uhja... dan weet ik het ook niet...

THW
12 oktober 2004, 21:07
ik heb een ibanez s540ltd prestige, met floyd rose dus... nu kan ik geen 2 weken spelen zonder dat mijn bovenste 2 snaren breken (en die zijn al 52 & 42 dik) aan het zadel van mijn brug is niks oneffenheid te bespeuren, en toch breken ze steeds op diezelfde plek. weet iemand raad?
Floyd eraf rukken, gat dichtmaken en er een normale brug op zetten

Weg problemen :)

fred dons
13 oktober 2004, 07:25
dat zijn natuurlijk tamelijk dikke snaren die je gebruikt, het kan zijn dat ze gewoon breken vanwege de scherpe hoek die die snaren moeten maken in je floyd (dunnere snaren zijn wat flexibeler)
je zou kunnen proberen eventjes met een 042 lage E te spelen, als dat helpt zou je van snaar merk kunnen wisselen om te kijken of andere merken het zelfde probleem opleveren

(en oh ja, er was ooit sprake van graptechzadels voor een OFR floyd alleen ben ik ze nooit in het echt tegen gekomen, voor een Ibbi zijn ze er in ieder geval niet)

guitardude
13 oktober 2004, 17:03
Mij werd geadviseerd door de verkoper ( erg kundige man) om alleen 0.09 snaren op een floyd te zetten. Door dat met dikkere snaren natuurlijk meer druk op de brug komt.

andy
13 oktober 2004, 17:11
Mij werd geadviseerd door de verkoper ( erg kundige man) om alleen 0.09 snaren op een floyd te zetten. Door dat met dikkere snaren natuurlijk meer druk op de brug komt.

En wat heeft dat met snaren breken te maken?? De hoek waarin de tremelo staat???
Als het een erg kundige man is had hij je moeten adviseren om er een extra veer in te zetten, zodat de Floyd Rose wat vlakker ligt.
Ik heb het ook gedaan met mijn beide Jacksons met Floyd Rose en ik heb nooit problemen met snaren die om de haverklap "krak" zeggen.

guitardude
13 oktober 2004, 17:29
Mij werd geadviseerd door de verkoper ( erg kundige man) om alleen 0.09 snaren op een floyd te zetten. Door dat met dikkere snaren natuurlijk meer druk op de brug komt.

En wat heeft dat met snaren breken te maken?? De hoek waarin de tremelo staat???
Als het een erg kundige man is had hij je moeten adviseren om er een extra veer in te zetten, zodat de Floyd Rose wat vlakker ligt.
Ik heb het ook gedaan met mijn beide Jacksons met Floyd Rose en ik heb nooit problemen met snaren die om de haverklap "krak" zeggen.

how how doe maar rustig hoor. :-? Anders komt het misschien door wat fred dons zei.

kokeleko
13 oktober 2004, 18:09
Wat voor merk snaren heb je er op, ik had altijd D'Addario, altijd breken die kut snaren, heb nu Ernie Ball breken lang niet zo snel.
Gaat prima op een FR trem.

Wormaap
13 oktober 2004, 18:18
Op m'n Model 6 heb ik gewoon D'Addario 10s liggen en dat gaat prima :)

Swan
13 oktober 2004, 18:21
dat zijn natuurlijk tamelijk dikke snaren die je gebruikt, het kan zijn dat ze gewoon breken vanwege de scherpe hoek die die snaren moeten maken in je floyd (dunnere snaren zijn wat flexibeler)
je zou kunnen proberen eventjes met een 042 lage E te spelen, als dat helpt zou je van snaar merk kunnen wisselen om te kijken of andere merken het zelfde probleem opleveren

(en oh ja, er was ooit sprake van graptechzadels voor een OFR floyd alleen ben ik ze nooit in het echt tegen gekomen, voor een Ibbi zijn ze er in ieder geval niet)


ik speel al jaren met n 052 voor lage E op floyds en gaat perfect, had 1 keer t zelfde probleem als de topicstarter en dat is zo verholpen met n beetje gevijl

andy
13 oktober 2004, 19:08
how how doe maar rustig hoor. :-? Anders komt het misschien door wat fred dons zei.

Kwam ik gefokt over??
Was niet de bedoeling, sorry. :wink:

vester86
13 oktober 2004, 23:20
alleen 0.09 snaren op een floyd?? das bullshit.... speel zelf met 0.10, al jaren en echt niet meer snaren gebroken daardoor (ik doe meer dan 3 maanden met een setje EB) dus daar ligt het echt niet aan.

fred dons
14 oktober 2004, 07:35
ik had me misschien een beetje ongelukkig uit gedrukt, met de hoek van
de snaren bedoel ik het laatste stukje van de snaar dat vastgeklemt wordt in de zadel, de snaar maakt daar een 90 graden hoek en dan wordt die plek gewoon zwakker, dit gecombineerd met hele dikke snaren (die minder flexibel zijn) kan, als je snaren toevallig van een iets minder merk gebruikt tot regelmatig breken lijden.

natuurlijk kan het nog steeds zijn dat er een braampje aan je zadel zit of dat het klemblokje een scherp randje heeft maar dat hoeft dus niet de enige reden te zijn
wat je nog zou kunnen proberen is om de klem blokjes er uit te halen (goed bewaren!) en er een snaar met ball-end in het zadel te doen, je klemt de snaar dan vast met de pen die normaal het blokje vast duwt, dit schuift dan over het ball-end en houd de snaar op zijn plek