PDA

View Full Version : wie bekend met roland cp16 ?



cappuccino
12 oktober 2004, 13:22
hallo, ik ben niet bekend met rack-gear maar kan nu tweedehands roland cp16 dig.eff.proc. kopen.
Wie heeft ervaring ? Hoe is dit qua live geluid ? Behoort dit tot de professionelere spullen of tot de amateurtroep ? Kan het tegen gooi en smijt en stampwerk, of is het altijd zeuren ermee ?
Graag reakties of ervaringen op dit punt.....
Hoeveel mag dit tweedehands nog kosten anno nu ?
Alvast dank, medeforummers.
Cappuccino

FNaRK
12 oktober 2004, 13:44
is het niet de GP16 ??

die heb ik gehad, alsmede de GP8 (de kleinere uitvoering)
vond het geweldige dingen, zeker gezien het feit dat ze inmiddels zwaar verouderd zijn.

harrie-beton
12 oktober 2004, 13:51
moet zijn GP (Gitaar Processor)

ik heb er 1 gehad. deze dingen zijn uit 1990! Dus 14 jaar oud.

Ze zijn sterk verouderd en hebben grote nadelen nu:

-moeilijk te repareren vanwege de ouderdom
-wisselen van geluiden gaat met kleine hoorbare vertraging
-weinig dynaniek

die laatste 2 wegen wel zwaar vind ik in deze tijd. Er is allang wat beters...

als hij onder de 100 euro is doen maar alleen doen als hij compleet is met voetswitch.

Daltoneus
16 november 2004, 19:46
ik heb er nu nog steeds een GP-16, hij is inderdaad sterk verouderd, maar ik heb niks beters :) haha ik heb er wel een footswitch en expression pedaal bij. Veel effecten klinken erg duf, distortion ervan is ronduit slecht, de wah functie ook. er zitten wel een aantal grappige effectjes op, ik gebruik hem voornamelijk voor de overdrive en de pitch shifter, delay [rest van de effecten zijn slecht] als ik jouw was zou ik verder gaan zoeken voor een nieuwer model want dit model is inderdaad hopeloos verouderd.

amon
17 november 2004, 09:34
Inderdaad een oud dingetje. Ik heb zelf de nieuwere versie, GP-100. Voor 200 euro 2dehands gekocht. Bevalt me prima. Ik kan alleen niet zeggen of deze beter is, want ik heb de GP16 nooit gehoord, maar ik mag aannemen dat een nieuw model wel zn vooruitgangen heeft...