PDA

View Full Version : Fender Telecaster Nashville



Sliver
12 oktober 2004, 11:28
Ik kijk al een tijdje rond naar ovolging voor mn nu wel erg gaar wordende squier stratocaster. Ik vond op internet onlangs wat specs van de fender telecaster nashville. Nou bevielen mij de paar 'gewone' mex en usa telecasters die ik heb getest wel en de specs en prijs van deze nashville uitvoering zijn niet verkeerd. Wat zijn de ervaringen met deze nashville, via de zoekfunctie vond ik iig de ervaring van een eigenaar, ene Ed bob ofzo, maar zijn er meer mensen die de gitaar al bespeeld hebben? En weet iemand een zaak in Midden-Nederland, waar ze deze op voorraad hebben, zodat ik m zelf kan proberen. En, tot slot, wat zijn nou de verschillen tussen de deluxe en de gewone versie? Alvast bedankt.

Sliver
13 oktober 2004, 21:56
niemand enig idee?

sash
14 oktober 2004, 02:38
Voor de verschillen zie de Fender site, alle specs staan er duidelijk op.

Verder heeft qwerty van dit forum ook een Nashville tele. Ff zijn antwoord afwachten :)

ED BOB
14 oktober 2004, 13:18
[quote="Sliver"], via de zoekfunctie vond ik iig de ervaring van een eigenaar, ene Ed bob ofzo, [quote]

Hoi,
ik heb mijn Nashville Power Tele (met piëzo element) nu ruim een half jaar in gebruik en bevalt nog steeds heel goed. Heel veelzijdig, goede bespeelbaarheid, perfect afgewerkt, echte aanrader.
Ik gebruik 'm sindsdien ook met optredens voornamelijk voor accoustische nummers. Als je meer wilt weten, mail me maar via het mail-adres op onze site (zie onderschrift)

greetz, Ed

Sliver
16 oktober 2004, 12:56
Hey, allereerst bedankt voor jullie reacties. Ik zou alleen nog graag willen weten hoe geschikt die is voor rock en blues muziek van mensen die m hebben bespeeld/de gebruikte elementen (texmex) kennen.

ED BOB
16 oktober 2004, 13:55
Hey, allereerst bedankt voor jullie reacties. Ik zou alleen nog graag willen weten hoe geschikt die is voor rock en blues muziek van mensen die m hebben bespeeld/de gebruikte elementen (texmex) kennen.

Voor blues vind ik de gitaar zeker geschikt. Voor rock gebruik ik persoonlijk liever een gitaar met humbuckers. Neemt natuurlijk niet weg dat ie niet geschikt voor rock zou zijn. Ligt er ook een beetje aan welke rock natuurlijk.
Ondanks dat er een, voor een telecaster redelijk dunne hals op zit, vind ik 'm niet echt geschikt voor snelle solo's. Ik gebruik te tele eigenlijk ook alleen als slaggitaar.

qwerty
17 oktober 2004, 00:43
Heb zelf al geruime tijd een dlx nashville tele (maple neck). is echt een geweldige gitaar!!!
Hals pu geweldig voor cleane blues-shit, brug met overdrive is echt een te gekke (classic-)rocksound. Heb zelf alleen een en ander omgesoldeerd omdat ik alleen het middenelement en de tussenstanden niet echt super vindt. Heb nu opties als brug en midden serieel schakelen waardoor je een soort van humbucker hebt, dan helemaal te gek voor rocksounds...


Mijn advies: kopen, en haal onmiddelijk dat idiote witte kapje van het middenelement en zet er een zwarte op....

Sliver
17 oktober 2004, 14:45
Geinig, dat was ook mijn gedachte, als ik m zou kopen dan gaat daar dus de cosmetische operatie op gericht zijn. Maar het belangrijkst is dus dat die goed klinkt, nu nog even een winkel zoeken waar ik m kan testen, ms maar weer ns een trip naar Duitsland plannen 8-)