PDA

View Full Version : Bosstone



Dweezman
12 oktober 2004, 09:01
Iemand ervaringen of bekend met het Voodoolab Bosstone pedaal? Kan er maar weinig over vinden.. Search levert geen resultaten. Alvast bedankt.

Dweezman
12 oktober 2004, 10:41
het is volgens mij de voorloper van de huidige superfuzz van voodoolab.

onbekend maakt onbemind?

dejohan
12 oktober 2004, 15:52
Bosstone:
Is een héél duur boutique pedaaltje dat het crappy geluid van een Boss pedaaltje nabootst. :wink:

phx
12 oktober 2004, 19:05
idd ik heb de superfuzz gehad van voodoolab, nou geef mij maar een big muff... de bosstone zal ook wel niet veel beter zijn dan de superfuzz (denk ik) bovendien geen equalizer om af te stellen!

PHX

dejohan
13 oktober 2004, 09:25
Mijn post was een grapje hoor.

phx
13 oktober 2004, 09:26
Mijn post niet, ik heb dus wel degelijk de superfuzz gehoord, maar deze klonk meer naar een overdrive ipv een fuzz. Ook kun je niet echt horen dat ie handgebouwd is.... wat wel op de doos staat :???:

PHX

Dweezman
14 oktober 2004, 13:50
ik heb voor een zacht prijsje een bosstone op de kop getikt, laat het wel ff weten...

Dweezman
26 oktober 2004, 09:44
Volgens mij ben ik gek: maar dit is géén Fuzz. Het geluid lijkt me een distortion/overdrive. Maar fuzzig wordt het geluid niet. Sterker nog, het geluid blijft hartstikke definieerbaar, en daarmee doet dit pedaal iets wat ik niet verwacht had.

En ik ben er blij mee!
Ik heb het pedaal mild ingesteld (attack en volume) en het staat nu gewoon bijna altijd aan! Op kanaal 1 met de volumepot op de strat iets terug: vrijwel clean, warm. Hardere aanslagen vervormen lekker. Kanaal 2: crunch, volumepot open: lekkere ritme/solo sound. En op kanaal 3 vette lead sound. Heerlijk oproepbare feedback, en hartstikke transparant.

Het komt nog wel eens goed!

Zit alleen geen ledje aan/uit op. da's jammer!

Dweezman
27 oktober 2004, 11:33
is het mogelijk om ee aan/uit ledje te maken op een pedaal wat dat niet heeft?

Jeroenvanhulsteijn
27 oktober 2004, 11:37
tuurlijk kan dat :)

Dweezman
27 oktober 2004, 14:39
Hoe?

Ik kan wel een gaatje in de behuizing boren, maar veel verder kom ik niet, ben ik bang...

Robbert
27 oktober 2004, 16:39
Hoe?

Ik kan wel een gaatje in de behuizing boren, maar veel verder kom ik niet, ben ik bang...

Schroef hem eens open, kun je een foto maken van de binnenkant?

Ik verwacht dat er genoeg ruimte binnen in zit. Misschien issie zelfs al true bypass, dat zou helemaal mooi zijn.

Dweezman
27 oktober 2004, 23:42
okay, dicht:
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/bosstone.jpg

en open:
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/bosstone_open.jpg

Robbert
28 oktober 2004, 01:06
Ok, dat is heel simpel te doen ;)

De schakelaar is al true bypass, dus schakelaar wisselen, gaatje boren, beetje plakken, klaar :D

Antal
28 oktober 2004, 01:13
Dat moet idd vrij eenvoudig te doen zijn.

Dweezman
28 oktober 2004, 10:30
wie zou dat voor me kunnen doen?

trouwens: d'r zit bijna niks in! Ik heb de voodoolab chorus ook open geschroefd: die zit stampvol....

Dweezman
28 oktober 2004, 12:50
thank you for PM-ing me!