PDA

View Full Version : Eventuele aanschaf basgitaar



Superhero
11 oktober 2004, 21:00
Ik speel al bijna een jaar electrische gitaar en ik speel weleens bij een vriend op een electrische basgitaar en dat vind ik erg cool om te doen.
Nu ben ik binnenkort jatig en vraag geld voor aanschaf van een bas maar ik weet nog niet precies welke.

Ik heb zelf al bij de Feedback gespeeld op een squier percision (?) bas en een ibanez bas. sr geloof ik.

Ik heb ook al op internet naar bassen aan de goedkope kant en ik heb mijn oog laten vallen op de bass-set van ibanez.
Deze bevat de Ibanez GSR-190, 10 watt versterkertje en enkele assecoires. Is dit wat? de prijs is 270 euro.
:wink:

MazeMouse
11 oktober 2004, 22:12
De bas is wel aardig maar dat versterkertje is prut in het kwadraat.

paul15
11 oktober 2004, 23:18
Heb zelf de Ibanez GSR 300, bevalt me prima. Het geluid is redelijk, maar zn voornaamste pluspunt is toch wel zn bespeelbaarheid. Lekker dunne hals en kleine body.

Versterker ken ik niet, heb zelf een (iets duurdere :)) versterker van ibanez. Op zich aardig, maar hij is het net niet. Hoewel de versterkers niet vergelijkbaar zijn zou ik idd. voor een ander merk versterker kijken.

Superhero
14 oktober 2004, 07:46
Oke bedankt.
Heeft iemand een idee wat de cube 15/30 voor de bass kost?
En Paul15, Welke amp heb jij precies?

Venomer
14 oktober 2004, 09:51
Als klein versterkertje komt de Peavey Microbass altijd in aanmerking. EUR 125 bij Feedback.

Neem er een instapmodelletje basgitaar bij (Squier, Dean) en je hebt voor hetzelfde geld een betere set dan de Ibanez-kit.

Indiana Joost
14 oktober 2004, 10:22
Als klein versterkertje komt de Peavey Microbass altijd in aanmerking. EUR 125 bij Feedback.

Neem er een instapmodelletje basgitaar bij (Squier, Dean) en je hebt voor hetzelfde geld een betere set dan de Ibanez-kit.
Ik heb de Peavey Microbass ook, en vind hem nog steeds goed klinken! Voor zo'n klein dingetje komt er best wel een mooi bassig geluid uit. Nadeeltje is dat de equalizer niet zoveel doet, tenminste vergeleken met m'n Hartke3500 top, maar de sound die eruit komt is prima.

bassmeister H
14 oktober 2004, 16:12
heb ook de microbas, ben er zeer tevreden mee.

paul15
14 oktober 2004, 17:44
Oke bedankt.
Heeft iemand een idee wat de cube 15/30 voor de bass kost?
En Paul15, Welke amp heb jij precies?

Ik heb de soundwave 100... maar da's een 100 watt versterker en die ligt een beetje boven je totale budget. (vandaar de :) ) maar wat ik ermee wilde zeggen is dat ibanez (in mijn ervaring) best goeie bassen maakt, alleen de amps zijn niet geweldig. Ik heb namelijk wel vaker horen zeggen dat een ibanez amp iemand tegen viel.

Superhero
14 oktober 2004, 21:19
dus als ik het goed begrijp is de ibanez-bass goed maar moet ik een ander merk versterker kopen. Ik zal eens gaan kijken! :-D

urezna
15 oktober 2004, 12:29
mijn versterker is een Hartke A35, 35 watt... ben ik ook errug tevreden mee, zou je ook kunnen overwegen... :-)