PDA

View Full Version : Child in time



moretel
22 mei 2002, 13:29
Op speciaal verzoek voor een feestje ben ik aan de gang gegaan met Child in Time van Deep Purple waarna ik alle Deep Purple CD's weer fanatiek aan het draaien ben en weer bemerk hoe goed Ritchie Blackmore is.

Bij de meeste solos's kom ik er wel uit maar bij de snelle stukjes in child in time struikel ik, die snelheid lukt me nog niet zo goed.
Zijn er mensen die die stukjes wel onder de knie hebben, oftewel is er nog hoop. Niet dat ik de boel letterlijk ga instuderen maar een paar herkenbare stukjes zou wel leuk zijn om van daaruit verder te improviseren.
Gebruikt hij nog afwijkende toonsoorten op child in time ?

Echoes
22 mei 2002, 16:38
ik heb'm ook met me gitaarleraar gedaan maar ook hij had er moeite mee..we hebben we een tab gemaakt geloof ik..mocht je interesse hebben dan zal ik kijken of er wat bruikbaars tussen zit..verder ist leuke solo :smile:

moretel
23 mei 2002, 22:35
Tab hoeft niet, het begin ken ik en ik ben nu op gehoor de snelle stukjes een beetje te spelen. Zaterdag gaat ie de lucht in inclusief geschreeuw. Als ik de geest heb dan ga ik een uur door :smile: en misschien aan het eind daarvan gaan de snelle stukjes goed. Ik zal wel verslag doen. Misschien wel een leuk onderwerp: Verslag van een concert.

Echoes
24 mei 2002, 10:25
ok dan..wel leuk dat je zulke nummers speelt..zou'k ook wel willen

moretel
27 mei 2002, 00:06
Het ging fantastisch afgelopen zaterdag. Een blokje met nummers als Hey Joe, Child in Time en White Room. Lekker geimproviseerd.
Een paar honderd mensen aanwezig maar een stuk of tien gingen lekker uit hun bol. De rest was kouwe kak zogezegd, in hun tienerjaren lekker lange haren en nu de zakenman uithangen. Zelfs een professionele discoband had ze ook de dansvloer niet opgekregen. (maar gratis drank voor band en aanhang, broodjes en koffie toe !!! maakte veel goed)

Bij het opruimen waarbij we een stuk moesten sjouwen bleven ze ze gewoon in de weg staan.
Raar volk , maar lekker gespeeld en als er een aantal mensen gaan dansen geeft dat toch een lekkere kick.

Alleen dat opruimen na een optreden is toch minder.

pimmetje
27 mei 2002, 00:31
Beter... lekker belangrijk dat er mensen waren die niet uit hun bol gingen. Het is altijd al gewoon gaaf als er een paar 't leuk vinden en het laten merken. Soms is één gek die zichtbaar geniet meer dan genoeg :smile:.

Opruimen is altijd klote ja. Vooral in een volle kroeg. Iedereen blijft inderdaad in de eerste plaats in de weg staan en je wilt dan juist zo snel mogelijk nog ff een paar biertjes pakken met de zojuist gemaakte fans :grin:.

dirkw83
27 mei 2002, 23:13
ik zou er ook niet te zwaar aan tillen als er maar weinig echt schijnbaar dansen enzo. Ik heb vaak genoeg dat ik een band zie waarvan ik denk: hey, da's verrekt goed!, maar dat ik dan gewoon niet met dansen of zo begin.

moretel
28 mei 2002, 14:53
Maar als zowat alle mensen naar de uitgang lopen om met elkaar te kunnen praten ('t was een reunie, waar voldoende tijd was gereserveerd voor het bijpraten) kijk je toch wel raar.
Maar in de laatste set hebben we onze oude zangeres (een van de reunisten) het eerste nummertje laten zingenn en daarna werd het een stuk leuker.
Maar als een paar mensen het goed vinden (hoe herken je de stille genieter ? ) speel ik altijd vol overgave. en als niemand het leuk vind maken we er gewoon een leuke ontspannen oefenavond van.

Maar je leert wel van dat soort optredens :
Zoveel mogelijk informatie over de lokatie.
Spullen goed beschermen (mengpaneel viel door enthousiaste hulp op de grond)
Meer geld vragen.
Setlist gedurende het optreden aanpassen.
Zangeressen voortaan mee laten sjouwen.

Maar daar gaan we het a.s. vrijdag tijdens de evaluatie over hebben.

Echoes
29 mei 2002, 11:58
achjaa..mengtafels en schoonmakers die'm ff aan de kant willen schuiven..aiai
AFBLIJVEN! :smile: