PDA

View Full Version : G-major kaduuk



skabouter
11 oktober 2004, 20:11
mijn G-major doet het helemaal niet meer. als ik hem aanzet gaat het display aan, maar er komen geen cijfers in beeld, en geluid geeft ie ook niet meer :cry: :cry: :cry: :cry:

is al een tijdje soms, maar eerst deed ie het nog door er ff op te tikken/meppen...... nu doet ie niets meer

weet er ook maar iemand wat ik moet/kan doen ?

vinni
11 oktober 2004, 20:19
Hmm....

Als je dr een paar tikken op moet geven....
-componenten zitten los. Misschien dat er IC'tjes los in het voetje zitten of cableconnectors.
-kan zijn dat er miniscule breukjes zitten in de printbanen. Dat wordt een lastige.

Als je zelf niet zo handig bent, toch effe naar een muziekhandel brengen die een beetje thuis is in dit spul.

Groet,
Vinni

skabouter
11 oktober 2004, 20:24
sja, ik kan hem zelf mss wel open maken, en ff kijken. maar is dit raadzaam ? ik kan solderen, en als er iets los zit kan i het mss wel vastmaken. maar verder weet ik niets van dergelijke apparatuur......
maar in winkel repareren is vast duur, en ik heb geen garantie.

srv-man
11 oktober 2004, 20:36
Open maken kan geen kwaad, maar waarschijnlijk kom je er zelf niet uit. Er zit dus niets anders op dan naar de reparateur te gaan (tja, en voor niets gaat de zon op, had je er maar niet zo hard op moeten slaan :wink: ).

Succes!

Fvddungen
11 oktober 2004, 21:11
Elke digitale unit kun je een reset geven door bepaalde knoppen ingedrukt te houden voor je hem aanzet. Ik zou eerst dat maar 's proberen. Je bent echter dan wel al je custom presets kwijt.

skabouter
11 oktober 2004, 22:29
ja, das mss wel een goed idee. eens ff proberen, presetlost is niet erg.
weet iemand hoe dat moet bij de G-major ?

Nocki
12 oktober 2004, 08:52
Erg rot voor je ska...

ik hoop dat het weer gaat werken...

alex1959
12 oktober 2004, 10:33
Ik zou hem eerst maar eens open maken, de 220 volt er uit.

Dan al je connectors nalopen of die vast zitten en eventueel de pootjes schoon maken.

Het lijkt of je een probleem hebt met vuil of los zittende kontakten.

Als je voorzichtig te werk gaat kan er niks kapot gaan.

Dit is beter als eerst resetten dat kan altijd nog!

Succes
Alex

ieme
12 oktober 2004, 15:43
ff mee langs een winkel, klote dat je em 2dehands hebt....

skabouter
12 oktober 2004, 18:33
heeel raar, want gisternacht deed ie het ineens wel, kwam ook geluid uit. maar vanmiddag deed ie het ook, maar ineens vielen de Effecten uit, en de FX groep lampjes. verder bleef alles aan, en kwam er ook nog wat geluid door. maar geen feffecten

lijkt er dus erg op dat er iets los zit, zal hem dan idd maar eens openen, en contacten nalopen

Fvddungen
12 oktober 2004, 19:06
Bezit dat apparaat niet een batterij om de presets vast te houden? Na verloop van tijd kan of die batterij leeg raken of maken de pooltjes niet zo goed contact meer, zodat je juist van dit soort vage problemen krijgt. Schijnen meerdere units last van te hebben.

Fvddungen
12 oktober 2004, 19:15
Even voor je opgezocht in de G-Major manual:

How to reset the G•Major?
• Power off the G•Major on the front panel.
• Press and hold the TAP key and power
again.
• Select either “Reset Sys Param” to reset
system parameters while keeping your
programmed user presets or “Clear all
Presets” to clear the User bank only.

skabouter
12 oktober 2004, 23:56
Bezit dat apparaat niet een batterij om de presets vast te houden? Na verloop van tijd kan of die batterij leeg raken of maken de pooltjes niet zo goed contact meer, zodat je juist van dit soort vage problemen krijgt. Schijnen meerdere units last van te hebben.

dit klinkt idd nog het meest aannemelijk :) ik weet van de GT-6 dat ie zo`n batterij had, maar niet van de G-major. maar als ie echt zo`n ding heeft, denk ik dat dit een zeer goede verklaring is van die problemen die ik ervaar

Rob@tele
13 oktober 2004, 12:14
mijn G-major doet het helemaal niet meer. als ik hem aanzet gaat het display aan, maar er komen geen cijfers in beeld, en geluid geeft ie ook niet meer :cry: :cry: :cry: :cry:

is al een tijdje soms, maar eerst deed ie het nog door er ff op te tikken/meppen...... nu doet ie niets meer

weet er ook maar iemand wat ik moet/kan doen ?

Hej skabouter,

Heb je de unit al eens open geschroefd? Waarschijnlijk is de connector van het main board naar de print van de frontpanel een beetje brak. Een goeie truuc is het fixeren met een beetje silleconen kit.

Succes,

Rob

skabouter
13 oktober 2004, 20:16
Whoooeeeii, ineens doet ie het gewoon weer, zonder kuren !
ik doe er voorlopig maar ff niets meer mee (behalve bruut spelen), en pas als er weer iets mis is ga k dat opengooien eens toepassen. maar voorlopig lijkt het probleem opgelost :)

fieuww, opluchtig :)

amon
13 oktober 2004, 20:28
en waarom nu wel vertrouwen erin?

of hoop je gewoon stilletjes dat ie het nu blijft doen en dat je niet over een uurtje hier weer iets moet posten.... :D

skabouter
13 oktober 2004, 21:19
ik hoop het idd, maar je weet maar nooit. mss tot over een uurtje ja, je weet het nooit met die dingen. hij zal het nu vast niet ineens weer 100% goed doen, verwacht wel problemen in de nabije toekomst................

marc_o
15 oktober 2004, 17:23
Ik zou er voor de zekerheid toch nog even op slaan....je weet maar nooit.
:)

skabouter
17 oktober 2004, 17:32
gisteren een uur intensief gespeelt op een gig, en hij werkt nog steeds :) :) :)

vester86
19 oktober 2004, 18:09
dat je dat nog durfde, nadat ie iedere keer uit valt, een gig doen met da ding

skabouter
19 oktober 2004, 21:36
was idd nogal een risico.....................maar het ging dus goed :)
en nu nog steeds. denk dat ie ff ziek was, maar nu weer helemaal genezen :) (jaja, ook 19" gear is wel eens ziek :D )

srv-man
19 oktober 2004, 21:40
was idd nogal een risico.....................maar het ging dus goed :)
en nu nog steeds. denk dat ie ff ziek was, maar nu weer helemaal genezen :) (jaja, ook 19" gear is wel eens ziek :D )

Dream on........ :roll: ...

vester86
20 oktober 2004, 01:48
hij moest er gewoon ff uit, ff avondje stappen :-p

Slowhand41
28 oktober 2004, 22:31
Ik heb hetzelfde probleem gehad en een mailtje gestuurd naar TC Electronics, het antwoord was dat het frontpaneel defect was en vervangen moest worden. Heb hem toen opstuurd en werd onder garantie gerepareerd moest alleen zelf de verzendkosten betalen.
Het is dus raadzaam er niet zelf mee aan de slag te gaan want dan kun je ook geen garantie meer claimen (ook als het apparaat ouder dan een jaar is!).

Succes, Hans

sickpunk
28 oktober 2004, 22:37
hij moest er gewoon ff uit, ff avondje stappen :-p

hahaha:D

nouja hopen dat het blijft werken...