PDA

View Full Version : Fender hot rod deluxe blonde



dacrow
11 oktober 2004, 19:22
Ik sta op het punt om deze buizencombo aan te schaffen :Fender hot rod deluxe blonde..

Was al wat langer op zoek naar een prijs/kwaliteit goede buizencombo


Iemand een suggestie voor ik tot aankoop overga?

:cool:

Mr.Bluesbreaker
11 oktober 2004, 20:48
Als het je ding is dan kun je er vast geen buil aan vallen... hoeveel kost ie? Nieuw of tweedehands? Let op evt rotte pots, buizen die aan vervanging toe zijn, een reverb die herrie maakt of wellicht iets microfonisch is. Heb je een of meerdere van deze voorvallen, probeer dan de prijs naar beneden te krijgen. Dit zijn eenvoudige reparaties/vervangingen, maar kosten je wel geld-> reken dit in de aankoopsprijs mee.

dejohan
12 oktober 2004, 14:51
Hier heb je al dé referentie voor die amps:
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/

Voor je koopt:

Check of de knopen niet kraken als je er aan draait, of de gaten voor de jacks niet kraken als je met de draad beweegt schudt, check of de footswitch goed werkt, check of de amp geen rammelend geluid geeft als je speelt.

Check of je de overdrive leuk vindt, want het is een "rare" drive. De meesten gebruiken hem niet, en zetten een pedaaltje voor het cleane kanaal. Het Cleane kanaal is trouwens geweldig.

Neem je eigen gitaar mee, en check of de amp naar jou smaak niet teveel bas geeft. Het poweramp circuit van deze amp is gebaseerd op een Fender Bassman, een basamp dus, en ook het cabinet en de speaker zijn redelijk bassig, ook als je de 'bas' knop volledig dicht. Als je graag minder bass hebt, is dit zonder mods er moeilijk uit te krijgen. De mods om het aan te passen zijn trouwens redelijk eenvoudig, als je een beetje technisch bent en als je het ziet zitten om in je amp te rommelen en je je veiligheid kan garanderen - de amp bevat dodelijk voltages.

Als het voor thuis is: deze amp al snel gaat loeihard, sommigen klagen dat hij te hard gaat om er in een rijtjeshuis ofzo mee te spelen.

Check of je niet teveel betaalt. Is ie tweedehands of nieuw? Dit is een limited run en dan durven ze er weleens veel voor te vragen (en te geven). De blonde Hot Rod Deluxe is krek hetzelfde als de gewone standaard, hij heeft enkel een andere bekleding. Soms, niet altijd, hebben de blondjes andere speakers, wat een voordeel is, want de standaard speakers (Eminence - Special designed for Fender) zijn niet zo goed. Let hierop, want andere speaker (Jenssen P12N of Jenssen C12n) is een voordeel.
Maar de blonde versie hoeft niet duurder te zijn. Hier maakt de sitebouwer zelfs gewag van een blonde tolex die 60 dollar goedkoper is dan de standaard zwarte! http://studentweb.eku.edu/justin_holton/faq.html#tweed
Tweedehands kosten de standaard HRDx rond de 500€, afhankelijk van de staat.

dacrow
13 oktober 2004, 18:21
Bedankt alvast voor de duidelijke antwoorden ! (Dejohan en Mr.bluesbraker)

Nu de Fender Hot Rod Deluxe Blonde is dus nieuw en ik zou hem rond de 740€ betalen mét Jensen speaker ,ik zal hem gebruiken voor repetitie en
voor optredens(doorversterkt uiteraard).

Nu dat van die teveel bas kan wel een probleem zijn ,maar wat is dat juist
met die mods ,ik volg electronica dus iets veranderen zou in principe wel
mogelijk zijn .....

Ik heb het 'probleem' van de niet zo goede overdrive al gehoord en wou dit
oplossen mbv een Tubescreamer (Stevie ray vaughan -fan :D )

Of zijn er nog betere effecten om dit op te lossen ?

Greetz

dacrow
13 oktober 2004, 18:26
Bedankt alvast voor de duidelijke antwoorden ! (Dejohan en Mr.bluesbraker)

Nu de Fender Hot Rod Deluxe Blonde is dus nieuw en ik zou hem rond de 740€ betalen mét Jensen speaker ,ik zal hem gebruiken voor repetitie en
voor optredens(doorversterkt uiteraard).

Nu dat van die teveel bas kan wel een probleem zijn ,maar wat is dat juist
met die mods ,ik volg electronica dus iets veranderen zou in principe wel
mogelijk zijn .....

Ik heb het 'probleem' van de niet zo goede overdrive al gehoord en wou dit
oplossen mbv een Tubescreamer (Stevie ray vaughan -fan :D )

Of zijn er nog betere effecten om dit op te lossen ?

Greetz

Shaggy
13 oktober 2004, 21:26
Ik heb gister nog de tweed deluxe en de standaard versie naast elkaar uitegprobeerd. Ik moet zeggen dat de standaard versie met de eminence speaker mooier klonk dan de limited edition. Zelfs mijn vriendin vond de standaard mooier klinken. Het is een persoonlijke kwestie verder wat je mooi vind.

De clean is sprankelend en bel-achtig en wat de drive channels betreft zuigen ze bigtime .. maar daar heb je weer pedalen voor.

dejohan
14 oktober 2004, 10:19
Ik heb gister nog de tweed deluxe en de standaard versie naast elkaar uitegprobeerd. Ik moet zeggen dat de standaard versie met de eminence speaker mooier klonk dan de limited edition. Zelfs mijn vriendin vond de standaard mooier klinken. Het is een persoonlijke kwestie verder wat je mooi vind.

De clean is sprankelend en bel-achtig en wat de drive channels betreft zuigen ze bigtime .. maar daar heb je weer pedalen voor.

Ja smaken verschillen natuurlijk.
Heb je hem hard gezet? Want het verschil in kwaliteit tussen de speakers hoor je naar het schijnt vooral als ie hard staat. Voorts kan een andere bias setting het geluid ook beďnvloeden. HRDx komen nogal koud gebiased uit de fabriek.

dacrow
14 oktober 2004, 12:56
De tweed deluxe is dus nog iets anders als de Deluxe Blonde?

Iemand nog een idee of er van een ander merk (of ander type van Fender)
een buizencombo is die dezelfde prijs/kwaliteit verhouding heeft ?

dejohan
14 oktober 2004, 13:16
Alle "kleuren" Hot Rod Deluxes zijn technisch hetzelfde, maar hebben soms een andere speaker. Je hebt tweed (gelakt of ongelakt); bruine tolex en blond tolex (waarschijnlijk de jouwe). Allemaal limited runs.
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/faq.html#tweed


Een gelijkaardige amp als de HRDx is de Peavy Classic, of de Fender Blues Deluxe (voorganger van de Hot Rod, wordt niet meer gemaakt).

Shaggy
15 oktober 2004, 13:04
Ik heb beide niet echt op hoge volume gespeeld. Ik denk wel dat de jensen strakker blijft op hogere volumes maar op lagere volumes klinkt hij minder dynamisch itt de eminence...

ik ga ze nog een keer uitproberen maar dan op hoge volumes

dacrow
16 oktober 2004, 13:19
Dat is wel een belangrijk punt shaggy hou me op de hoogte ......