PDA

View Full Version : fender jaguar afmetingen



nickbongers
11 oktober 2004, 19:24
heeft iemand misschien voor mij de orginele afmetingen van een fender jag? dit zou nl verschrikkelijk handig zijn, ivm het nabouwen van dat model. ik heb al de autocad tekening gevonden op guitarbuild.com maar die zei me niets over de maten.

als iemand een fender jag heeft, of heeft nagebouwd, zou iemand dan de body lengte, totale lengte en de breedte van de gitaar voor me op willen meten?

bij voorbaat dank

Fluffy
11 oktober 2004, 21:39
pm jobbedoes even hij heeft er eentje gemaakt, zie paar topics hieronder

Anavrin
12 oktober 2004, 01:15
in dat topic heb ik volgens mij ook zo'n CAD-tekening gepost...Staan alle maten op.

Fluffy
12 oktober 2004, 09:39
maar die heeft die toch al..

SwoopInDown
12 oktober 2004, 10:16
heeft iemand misschien voor mij de orginele afmetingen van een fender jag? dit zou nl verschrikkelijk handig zijn, ivm het nabouwen van dat model. ik heb al de autocad tekening gevonden op guitarbuild.com maar die zei me niets over de maten.

als iemand een fender jag heeft, of heeft nagebouwd, zou iemand dan de body lengte, totale lengte en de breedte van de gitaar voor me op willen meten?

bij voorbaat dank

Als je een autocad tekening hebt kun je toch alle maten opmeten? (volgens mij met het DIM commando, of dimensions uit een van de menu's)

Succes :D

nickbongers
12 oktober 2004, 20:20
dat is waar, maar dan zou de gitaarbody zon uhm, 450 cm lang zijn ;)

Anavrin
12 oktober 2004, 20:49
ik dacht dat de maten er gewoon bijgeschreven stonden...
Ik zal zo ff gaan meten voor je

Anavrin
12 oktober 2004, 21:02
totale lengte: 101 cm
lengte van body (van gitaarbandknop tot einde necksocket): 43 cm
Hals: 65 cm

nickbongers
12 oktober 2004, 21:59
aaaah! verschrikkelijk veel dank!

(ow wat is de necksocket ;))? gewoon tot t fretboard?

edit: ik snap em al, waar t gat voor de nek ophoudt ;) dankuzeer

nog n edit: 43 + 65 = 108 , is die 7 cm dan het stukje hals dat vast zit aan de body?

Anavrin
12 oktober 2004, 23:48
yep, als je een losse body ziet:
http://www.warmoth.com/guitar/images/bodies/jaguar_alder.jpg
dan is dat gat, waar bij dit plaatje het Warmoth-logootje instaat, die 7 cm, waar dus eigenlijk de hals en de body overlappen.

nickbongers
13 oktober 2004, 11:18
ah danku :) ik heb nl al 1 SD humbucker gescoord, en heb zelf nog 2 fender gold lace sensors. die komen dr waarschijnlijk in, als ik een leuk schematje vind