PDA

View Full Version : Rare sound bij 2 amp project



Lutz
11 oktober 2004, 16:15
ok ik zat dus ff te prutsen hier thuis met 2 amps & een a/b boxje

kheb hier een randall RH200SC head staan & nog een ouwe ibanez TB225

nu dacht ik om eventjes om te prutsen de randall te gebruiken voor het scheur kanaal & de 'nez als clean amp

goed ik gooi er een a/b'tje tussen (deze: http://www.tone-toys.com/de/The_Black-Switch.html )

eerst ff clean geschakeld, werkte perfect

dan gooi ik de randall op het scheur kanaal, nog steeds geen probleem, tot ik switch naar het clean van de ibanez


dan krijg ik uit de randall echt een soort erh jah brom zeg maar, net alsof je de plug uit je gitaar haalt & op de grond laat liggen

dit is zoals je kunt denken tamelijk irritant,

heeft iemand hier een oplossing voor die niet inhoud dat ik de randall trug clean moet zetten (dan kan ik evengoed tapdans lessen volgen :p )


thx in advance,


Lutz

Mr.Bluesbreaker
11 oktober 2004, 16:29
He das kut, maar het is misschien een open deur echter: check je kabel tussen de randall en het a/b boxje eens, verwissel die bv es met de kabel naar je Ibanez amp, geeft dan je Ibanez amp diezelfde brom? Dan heb je het probleem gelokaliseerd. Is alles geaard?

Jim Marshall
11 oktober 2004, 18:16
Correct me if i´m wrong maarre is die blackbox wel echt geschikt als A/B schakelaar?

Je zou eens kunnen kijken wat ´ie doet met de uitgeschakelde kant, die moet volgens mij namelijk aan massa komen te liggen.
Gebeurt dat niet dan hou je altijd brom.

aad
11 oktober 2004, 18:17
ok ik zat dus ff te prutsen hier thuis met 2 amps & een a/b boxje

kheb hier een randall RH200SC head staan & nog een ouwe ibanez TB225

nu dacht ik om eventjes om te prutsen de randall te gebruiken voor het scheur kanaal & de 'nez als clean amp

goed ik gooi er een a/b'tje tussen (deze: http://www.tone-toys.com/de/The_Black-Switch.html )

eerst ff clean geschakeld, werkte perfect

dan gooi ik de randall op het scheur kanaal, nog steeds geen probleem, tot ik switch naar het clean van de ibanez


dan krijg ik uit de randall echt een soort erh jah brom zeg maar, net alsof je de plug uit je gitaar haalt & op de grond laat liggen

dit is zoals je kunt denken tamelijk irritant,

heeft iemand hier een oplossing voor die niet inhoud dat ik de randall trug clean moet zetten (dan kan ik evengoed tapdans lessen volgen :p )


thx in advance,


Lutz

Volgens de beschrijving van de website wordt alleen uitgang 3 kortgeloten (naar massa?). Die uitgang zou je dan moeten gebruiken voor de randall en de andere voor de nez.
Eigenlijk zouden beide uitgangen kortgesloten moeten worden voor een bromvrije werking.

Jim Marshall
11 oktober 2004, 18:27
Het staat er idd ja, ik had nog niet eens gekeken.
Alleen in notfall als A/B switch te gebruiken staat er zelfs bij!

39 euro is best wel duur voor een bakje, een schakelaar en 4 femalepluggen.
Voor de helft had het ook gekund.

Lutz
12 oktober 2004, 16:51
heb het eens opengeschroefd


als de input (gitaar) naar output 2 gaat (bv de ibanez) dan staat de derde plug in verbinding met de aarding

als ik de input naar output 3 gaat (bv de randall) dan staat de 2de plug (dus waar de nez op zit) in verbinding met de 4de plug waar dan nix op aangesloten zit,


de aarding zit dus wel goed denk ik . . .

ik ga vanavond wel een fototje ervan posten