PDA

View Full Version : vraag stereo / 2 amps



dude of hazard
11 oktober 2004, 09:58
Beste wizzards ;) ik heb een vraag (alweer)

Om een zo breed mogelijk geluid te creeren wil ik via 2 amps spelen en de ene amp met een korte delay laten werken. Is het dan verstandiger om mijn gitaar direct in mijn effectunit te stoppen vervolgens stereo naar de versterkers te laten lopen. Of zal ik mijn mono signaal splitsen naar de amps en de effect unit in de loop van beide amps zetten?

de effect unit is de 1e versie van de Rocktron Intellifex. de amps zijn een engl RB en een all tube 19 inch setup.

bvd,
Michiel

charlie45
11 oktober 2004, 11:25
ik zou proberen om tenminste 1 versterker te voeden met het directe signaal. dat klinkt altijd iets beter dan met een kastje ertussen.

en dan de effects send van die primaire versterker verbinden met de effect unit, en de output daarvan naar de effects return of power amp input van de tweede versterker. en op die secundaire versterker dan ook nog eventuele andere effecten.

Baco
11 oktober 2004, 12:12
Je kan er ook een MXR KFK equalizer tussen steken, deze heeft 2 outputs, dus dat kan ook een optie zijn. Er zijn waarschijnlijk goedkoper oplossingen, maar het is er eentje...

srv-man
11 oktober 2004, 21:04
Charlie45 heeft gelijk, een goede routing zou zijn:

gitaar in amp 1
effectsend amp 1 naar input Intellifex
output left Intellifex naar effect return amp 1
output right Intellifex naar effect return amp 2

Het werkt het beste met 2 identieke combo's en je kunt dan natuurlijk wel maar 1 preamp gebruiken.

Van je gitaar rechtstreeks naar de Intellifex wordt geen succes, delay, reverb, chorus etc. klinken niet echt lekker als ze voor de preamp (en met name bij scheur geluiden) zitten. Als je alleen clean speelt zou het misschien nog gaan, hoewel ik niet weet of de input van de Intellifex geschikt is voor een rechtstreeks gitaarsignaal.

mtoenink
11 oktober 2004, 22:17
okay got that, maar wat nou als ik wel allebei de pre-amps wil gebruiken? (verschillende sounds)

mtoenink
11 oktober 2004, 22:17
hej shit ik heb 2 accounts! sorry!

dude of hazard
12 oktober 2004, 09:59
als ik mijn gitaar in een splitter/amp switch doe. en dan vervolgens beide signalen rechtstreeks naar de amps.

De Intellifex heeft 2 in- en uitgangen als ik op deze de loops van beide amps aansluit. En dan 1 kanaal dry en 1 kanaal wet met delay. Zo zou ik ook nog andere stereo effecten kunnen toepassen namelijk.

klopt dit verhaal of praat ik poep?