PDA

View Full Version : Beginner: Electrische gitaar



Mini Marcus
11 oktober 2004, 00:26
Dag mensen,

Ik heb een tijdje terug in het buitenland een akoestische gitaar gekocht om te kijken of ik het wat vond... Heb ook les gehad daar. Heb 4 maanden gespeeld en vond het geweldig. Heb ook een paar keer een electrische gitaar gespeeld en dat vond ik helemaal fantastisch. Nu ben ik terug en wil ik een electrische gitaar aanschaffen.
Ben eergisteren naar muziekwinkel geweest, en heb daar om wat advies gevraagd.

Uiteindelijk kwam ik terecht bij een electrische gitaar voor 199 euro, een Fender (ik meen stratocaster, maar absoluut niet zeker van). Fijn gitaartje, en absoluut goed genoeg om mee te beginnen voor mij.. Met versterkertje (15W), draagband, kabel, plectrums e.d. kwam ik op een totaal van zo'n 350 euro...

Nette prijs dacht ik zo, maar goed, heb er ook geen verstand van. Nu zie ik allemaal advertenties op internet staan (o.a. marktplaats) ook van Fenders, en dan voor 199 inclusief versterker e.d., dus das nog een stuk goedkoper.

Maar nu is mijn vraag dus, is het verstandiger om via internet te kopen? Of raden jullie aan om bij een winkel te kopen, vanwege garantie e.d.? Ik heb er ook niet zoveel verstand van, dus dan wordt het lastig in te schatten of een gitaar goed is als ik hem koop via internet.

Hebben jullie advies over wat voor gitaar goed is en waar je hem het beste kan kopen? Of waar ik op moet letten? En wat is volgens jullie een goede om mee te beginnen? Is die Fender wat? Zou graag uitkomen rond de 200-250 euro met alles erbij...

Bij voorbaat dank!

Groeten newbie Marcus