PDA

View Full Version : A/B boxje



Mr.Bluesbreaker
10 oktober 2004, 23:52
Okee, ik heb binnenkort voor live om met 2 amps te spelen een A/B boxje nodig, totaal geen verstand hiervan. Het moet zo min mogelijk kunnen, (in de zin van niet 3045065 functies hebben die ik niet gebruik maar wel voor betaal) en het hoeft niet true bypass te zijn, want live met 110 plus dB hoor ik dat denk ik niet :) Maar geen extra ruis of rare storingen veroorzaken. Wie heeft ervaring/ kent een goedkope oplossing?
Liefst met batterij en adapter mogelijkheid.

charlie_45
11 oktober 2004, 00:00
je hebt er eentje van boss. die zal vast wel oke zijn, en niet erg duur.

ik kan me slecht voorstellen dat daar veel bij kan mis gaan, maar juist bij 110db wil je niet een paar db van je kostbare dynamiek kwijtraken.

slechte pedaaltjes verzieken je dynamiek en dat zorgt ervoor dat je slecht door de mix heen komt.

Mr.Bluesbreaker
11 oktober 2004, 00:12
Bedoel je die line selector? Heeft die niet heel veel functies? Of is dat juist makkelijk als ik mijn Boss TU-2 daar ergens bij hang (ik weet er weinig van zo te zien:P) en dat het niet dubbel toon vreet zegmaar?

Antal
11 oktober 2004, 01:03
Check ff het effecten forum. Speedy wil ze gaan maken. Zijn in ieder geval niet duur, en geen toeters en bellen. Lijkt me perfect!

Speeddemon
11 oktober 2004, 02:07
adaptermogelijkheid JA. Batterij NEE.

Kan wel geregeld worden, voor een geringe meerprijs, aangezien ik dan een ander type (grotere)behuizing los moet kopen. Zeg maar het kleine MXR formaat.

Maar de A/B boxjes die ik in de planning heb, zijn 9,2x3,8cm. Erg klein dus. En misschien lukt het me nog wel in een 5 x 5 cm.

Maar dan echt A/B, dus niks A/B + both of A/B + Tuner Out.

A/B + Tuner out moet wel lukken in het 'kleine MXR formaat'.

Phyrexian
11 oktober 2004, 09:56
http://www.loooper.com/MicroABhand.jpg

Loooper A/B pedaaltje. Super klein. True Bypass... meer heb je niet nodig.
http://www.loooper.com/MicroAB.htm
http://www.loooper.com/

Mr.Bluesbreaker
11 oktober 2004, 11:05
Hee thnx voor de reacties! Die kleine pedaalkes die lijken me wel wat, geen toongevreet en ze zijn niet eens duur. Tenminste moet nog kijken hoe ik ze in huis haal, wat het meer kost om ze hierheen te halen weet ik nog niet... Het ziet er alleen een klein beetje fragiel uit, een dikke trap erop en crash, maar ach ik ben erg goed in de omgang met me spul, t zal vast niet snel uit elkaar vallen :) Dit ga ik eens proberen.

Mr.Bluesbreaker
11 oktober 2004, 11:14
Hee thnx voor de reacties! Die kleine pedaalkes die lijken me wel wat, geen toongevreet en ze zijn niet eens duur. Tenminste moet nog kijken hoe ik ze in huis haal, wat het meer kost om ze hierheen te halen weet ik nog niet... Het ziet er alleen een klein beetje fragiel uit, een dikke trap erop en crash, maar ach ik ben erg goed in de omgang met me spul, t zal vast niet snel uit elkaar vallen :) Dit ga ik eens proberen.

Oja, nog ff 1 echt n00b vraagje:
Ik heb dus een wah van Teese en een Tuner van boss (TU-2), kunnen die dan gewoon blijven zegmaar, zonder dat je die over 1 van de 2 amps stuurt ipv beide, dwz ik wil als ik op mijn Tsl zit wel over de tuner en wah kunnen beschikken, niet dat ze alleen bereikbaar via mijn JC-120 zijn?

Speeddemon
11 oktober 2004, 11:45
ongeveer zo groot worden mijn A/B boxjes ook. en een 10tje goedkoper. :wink:

.ChiefRebelAngel.
11 oktober 2004, 12:37
maar als je toch al een tu2 hebt kan je die alsA/B gebruiken, zolang je niet beide amps tegelijk gebruikt...
gewoon gitaar in tu2 en elk van de 2 uitgangen van de tuner naar een andere amp-input... easy! :)

Phyrexian
11 oktober 2004, 12:42
maar als je toch al een tu2 hebt kan je die alsA/B gebruiken, zolang je niet beide amps tegelijk gebruikt...
gewoon gitaar in tu2 en elk van de 2 uitgangen van de tuner naar een andere amp-input... easy! :)

Probleem is dan wel dat niet beide amps gemute worden bij het stemmen...




Trouwens, die Looopers lijken me héél stevig.

charlie45
11 oktober 2004, 13:39
nee, deze bedoelde ik:

http://www.rolandus.com/products/details.asp?catid=3&subcatid=18&prodid=AB%2D2+

Mr.Bluesbreaker
11 oktober 2004, 14:09
Zit op dit moment meer met het homebrew design van Speeddemon in mijn achterhoofd. Simpel, true bypass en niet de kosten erbij voor shipping/tax ed.

Antal
11 oktober 2004, 14:39
Zit op dit moment meer met het homebrew design van Speeddemon in mijn achterhoofd. Simpel, true bypass en niet de kosten erbij voor shipping/tax ed.

De term True Bypass is niet van toepassing hoor, op een A/B boxje

Mr.Bluesbreaker
11 oktober 2004, 15:51
euh hoezo niet dan, tis toch een doosje waar je meerdere pluggen indouwt met electronica er tussen zegmaar dat je signaal evt kan beinvloeden?

BLOK182
11 oktober 2004, 19:34
Dat Loooper spul ziet der goed uit! Vooral die ABY box met tuner mute staat me wel aan!

lcvanderhelm
11 oktober 2004, 20:05
De Boss ab2 kost bij de feedback supermarkt 39 euro,werkt op gewone penlight batterijen die 100uur meegaan en is omdat jij dat wil true by-pass het is in pricipe eensoort wisselschakelaar.Je hebt dus de ene versterker of de andere enniet ook een beetje de andere.Ik gebruik er ook 1 tot volle tevredenheid.Je hebt wel kans op een aardlus als je beide versterkers aard. Dus 1 verterker in een nietgeaard stopcontact douwen en je hebt geen probleem.

Hempo
11 oktober 2004, 20:09
Oja, nog ff 1 echt n00b vraagje:
Ik heb dus een wah van Teese en een Tuner van boss (TU-2), kunnen die dan gewoon blijven zegmaar, zonder dat je die over 1 van de 2 amps stuurt ipv beide, dwz ik wil als ik op mijn Tsl zit wel over de tuner en wah kunnen beschikken, niet dat ze alleen bereikbaar via mijn JC-120 zijn?

gitaar-->wah-->tuner--->A/B-->amps ?
dan wil t toch wel ?

Speeddemon
13 oktober 2004, 16:44
Zit op dit moment meer met het homebrew design van Speeddemon in mijn achterhoofd. Simpel, true bypass en niet de kosten erbij voor shipping/tax ed.

De term True Bypass is niet van toepassing hoor, op een A/B boxje
ja en nee.

Nee; want hij gaat toch niet door electronica.
Ja, want er bestaat een directe verbinding tussen Input en Output, waarbij de 2e output aan ground hangt.