PDA

View Full Version : Whammy 4 & midi controller



Lutz
10 oktober 2004, 18:41
hallo hallo,


ik weet niet als dit het juiste forum is om dit te vragen maar dan moetten de mods het maar verplaatsen :-D


ik heb het volgende probleem sinds kort heb ik een Digitech WH4 whammy, leuk pedaaltje & zo , maar 1 ding waar ik niet tegen kan is dat ik steeds aan dat stomme knopje moet draaien om mijn presets te verzetten, maar de whammy heeft een midi in poort, dus dacht ik jeuj al mijn problemen opgelost,

niet dus ik heb de handleiding van de whammy bekeken en ik snap geen ene f*ck van al dat midi gedoe, dus dacht ik waarom eens niet de handleiding van een midi controller downloaden en kijken als ik daar iets wijzer uit word, niet dus.

Ik heb de handleiding van de behringer FC1010 ernaast gelegd maar daar snap ik dus ook niet veel van,


is er iemand van jullie die mij zou kunnne uitleggen hoe ik mijn whammy midi moet aansturen en als dit lukt met zo'n behringer pedaal?



thx in advance,


Lutz

Lutz
10 oktober 2004, 18:53
oja,

hier de links naar de handleidingen mochten jullie er iets aan hebben


http://www.behringer-download.com/FCB1010/FCB1010_NED_Rev_F.pdf

http://www.digitech.com/ftp_mirror/PDFs/Manuals/Whammy.pdf

Baco
10 oktober 2004, 18:53
Wel, het is zo moeilijk niet hoor. 'k Heb snel even de manual van het net geplukt en het gaat er gewoon om om de juiste PC door te zenden (het juiste nummerke als het ware).
Eerst moet je je MIDI kanaal instellen waarop de Whammy luistert (pagina 12) en dan kan je met PCs (Program Changes) de verschillende settings gaan oproepen (in actieve stand of in bypass, wat dus wil zeggen dat je dan nog eens op je Whammy moet stompen om de preset te activeren). Zo moet je dus voor bijvoorbeeld 1 octaaf hoger PC 4 zenden nr je Whammy om deze te activeren en PC 21 om deze preset te selecteren (doch in bypass, zodat je eerst nog effe die bypass knop moet indrukken).

Zo kan je ook nog je pedaal op je FCB gaan gebruiken, maar dat zal de bedoeling nog niet onmiddellijk zijn (of toch?).

Ben je een beetje mee?

Succes alleszins :wink:

Lutz
10 oktober 2004, 19:00
*kijkt baco raar aan*¨

erh, kheb een beter idee, als ik nu eens die whammy & die FCB bij je binnen gooi ? :-D

Baco
10 oktober 2004, 19:02
*kijkt baco raar aan*¨

erh, kheb een beter idee, als ik nu eens die whammy & die FCB bij je binnen gooi ? :-D

No problem. Heb je al een FCB trouwens? 'k Zou die nl ook wel eens willen testen, eens zien wat dat geeft :wink:

Lutz
10 oktober 2004, 19:11
kga hem volgende zaterdag halen,

dit weekend had ik geen tijd,


tv is stuk gegaan dus moest ik eerst nog een nieuwe halen, tegen dat dat kut ding geprogrameerd was moest ik dan naar de her opening van een café hier in de stad en vandaag wast algemene rustdag (wegens hangover) dusja tzal ten vroegste zaterdag zijn . . .


klaat je dan wel nog iets weten, en ondertussen kan je hem ondertussen ook eens testen

en in 't begin zal het waarschijnlijk niet de bedoeling zijn van de voetcontrollers op de FC te gebruiken

hij word schuin op een verhoogje bovenop men pedalenboard geschroefd omdat ik hem enkel ga gebruiken om de presets te switchen het effectieve controleren gebeurd met de treadle van de wh4

Baco
10 oktober 2004, 19:57
kga hem volgende zaterdag halen,

dit weekend had ik geen tijd,


tv is stuk gegaan dus moest ik eerst nog een nieuwe halen, tegen dat dat kut ding geprogrameerd was moest ik dan naar de her opening van een café hier in de stad en vandaag wast algemene rustdag (wegens hangover) dusja tzal ten vroegste zaterdag zijn . . .


klaat je dan wel nog iets weten, en ondertussen kan je hem ondertussen ook eens testen

en in 't begin zal het waarschijnlijk niet de bedoeling zijn van de voetcontrollers op de FC te gebruiken

hij word schuin op een verhoogje bovenop men pedalenboard geschroefd omdat ik hem enkel ga gebruiken om de presets te switchen het effectieve controleren gebeurd met de treadle van de wh4

Zozo, druk weekend gehad blijkbaar. En een nief TV, cool :) (Weeral kosten, dat is natuurlijk iets minder :oops: )
Laat maar iets horen als je zover bent, volgende week ben ik een paar dagen thuis, dus dat komt wel goed uit :wink:

vinni
10 oktober 2004, 22:06
Goh...grappig! :D

Wist niet dat je die Whammy volledig met midi kan aansturen.

Niet alleen de presets kan je aansturen maar met de continueous controller van je midicontroller kan je het pedal van de Whammy overnemen.....Hmmm

Kan nog wel in de loop van mijn GRX-4
Bedankt voor de info!

Groet,
Vinni

Lutz
10 oktober 2004, 23:07
Goh...grappig! :D

Wist niet dat je die Whammy volledig met midi kan aansturen.

Niet alleen de presets kan je aansturen maar met de continueous controller van je midicontroller kan je het pedal van de Whammy overnemen.....Hmmm

Kan nog wel in de loop van mijn GRX-4
Bedankt voor de info!

Groet,
Vinni


let wel:


enkel de wh4 heeft deze funcite . . .

BramVersteeg
11 oktober 2004, 08:32
Ik wilde het ook zo doen maar wist niet dat ie ook PC's deed. Leuk....leuk :-D

Baco
11 oktober 2004, 09:54
Ik wilde het ook zo doen maar wist niet dat ie ook PC's deed. Leuk....leuk :-D

Zou dat ook wel willen doen, maar ik heb een Whammy II. Tja, dan zal die in de verkoop moeten gaan :wink: