PDA

View Full Version : Iemand interesse in hele kleine A/B boxes en/of TB boxes?



Speeddemon
10 oktober 2004, 16:55
test

Speeddemon
10 oktober 2004, 16:56
Ik zit erover te denken om een paar A/B boxjes (die je dus ook als Tuner Out zou kunnen gebruiken) te bouwen in 1590LB behuizingen: 5,2x5,2x3,1 cm. Heel klein dus!

En misschien ook TB boxes in 1590A behuizingen (9,2 x 3,8x 3,1cm).

Zijn er mensen die hier interesse in hebben? Prijs 35-40 euro.
Incl. LEDs maar geen batterij-aansluiting.

robzilla
10 oktober 2004, 18:04
Ik zit erover te denken om een paar A/B boxjes (die je dus ook als Tuner Out zou kunnen gebruiken) te bouwen in 1590LB behuizingen: 5,2x5,2x3,1 cm. Heel klein dus!

En misschien ook TB boxes in 1590A behuizingen (9,2 x 3,8x 3,1cm).

Zijn er mensen die hier interesse in hebben? Prijs 35-40 euro.
Incl. LEDs maar geen batterij-aansluiting.

Ik, misschien. Hangt van mn aankopen af qua amp en pedalen af ;)

Ik zat er zelf ook aan te denken om wat te bouwen, waar haal jij die behuizingen enzo?

Speeddemon
10 oktober 2004, 19:06
bij m'n lokale eletronika winkel.
Ik weet niet of je ook als particulier bij Conrad kan bestellen, want dan zou 't wel wat schelen.

3PDT's via George Blekas van Pedalworx, en LEDjes plus houders heb ik op Ebay van Ubiditnow gekocht.


Oh ja,
custom opties zijn:
LED kleur naar keuze:
blauw, rood, geel, groen, oranje (amber), pure green (net zo groen als 't groen van een stoplicht, maar ietsje minder blauwig), rose, UV en ocean green.

belettering (lettertype) naar keuze.

rubber voetjes of anti-slipmatje.

Quink
10 oktober 2004, 19:12
En zo iets, behoort dat ook tot de mogelijkheden?

http://www.loooper.com/ABYtmPlum.JPG

Maar dan met ook nog de mogelijkheid om te kiezen tussen versterker A/B en beiden? Zo ja, globale prijsindicatie?

robzilla
10 oktober 2004, 19:21
bij m'n lokale eletronika winkel.
Ik weet niet of je ook als particulier bij Conrad kan bestellen, want dan zou 't wel wat schelen.

3PDT's via George Blekas van Pedalworx, en LEDjes plus houders heb ik op Ebay van Ubiditnow gekocht.


Oh ja,
custom opties zijn:
LED kleur naar keuze:
blauw, rood, geel, groen, oranje (amber), pure green (net zo groen als 't groen van een stoplicht, maar ietsje minder blauwig), rose, UV en ocean green.

belettering (lettertype) naar keuze.

rubber voetjes of anti-slipmatje.

Ik ben zelf opzoek naar een kleine behuizing om een killswitch met tuner out te maken.. Zijn die van jou metaal?

Dirk_Hendrik
10 oktober 2004, 19:28
Als particulier kun je gewoon bij de Conrad bestellen. Geen probleem.

Antal
10 oktober 2004, 19:33
bij m'n lokale eletronika winkel.

Wat betaal jij er voor? Heb er vorige week 1 gekocht bij dil in rotterdam. Weet niet hoe die maat heet, maar dat was zeg maar Phase90 grote. Daar was ik €10,50 voor kwijt. Vond ik best duur.

Speeddemon
10 oktober 2004, 19:42
Antal, die Phase100 dat is de 1590BB.

Heb ze geloof ik voor 7 euro via Pedalworx. (bij Conrad 8,45)

heb 3 st. liggen. Maar die gaan gebruikt worden voor 2x de Code Red en 1x een Ibanez CP9 kloon.

tja, A/B, tuner out en TB loops is geen probleem. A-B Both is vooralsnog wel een probleem.

Maar eh, als iedereen die dingen zelf gaat bouwen, houdt het voor mij natuurlijk op. :oops: :-(

Speeddemon
10 oktober 2004, 19:54
Hmm, Conrad berekent 6,95 verzendkosten, en omdat ik niet zo veel nodig zou hebben, betekent dit dat ik toch nog goedkoper af ben door de spullen direct bij m'n electronica winkel te halen.

cosmos
10 oktober 2004, 23:02
Ja, die kleurtjes bij Loooper.com, die blijven toch best wel vet! 8-) (er is voor mij nog een A/B onderweg, en ik heb al een microloooper.)

cosmos
10 oktober 2004, 23:02
Ja, die kleurtjes bij Loooper.com, die blijven toch best wel vet! 8-) (er is voor mij nog een A/B onderweg, en ik heb al een microloooper.)

Speeddemon
10 oktober 2004, 23:14
ik heb niks gezegd over dat ik ze GEEN kleur zou gaan geven, Cosmos. :razz:

Dat pimpin' creme kleurtje gaat mij ook lukken.
Verder, rood, geel, chrome/metallic, zwart en transparant (zoals die loop-master pedalen).
Evt. binnenkort 'marmer' en metallic blauw.

Uchison
11 oktober 2004, 00:07
Klinkt best intressant. Moet ff kijken hoeveel en er verder zelf wat mee mijn pedalen op verlies uitproberen.
Maar interesse, zeker weten :wink:

LordRiffenstein
11 oktober 2004, 07:30
Zo'n AB-box om als tuner out te gebruiken zie ik wel zitten!

Edit: als je een prijs gaat bepalen, bedenk dan even wat de Black Switch bij Tone Toys kost en allemaal kan.

http://www.tonetoyz.de/de/The_Black-Switch.html

Baco
11 oktober 2004, 09:59
Zo'n AB-box om als tuner out te gebruiken zie ik wel zitten!

Edit: als je een prijs gaat bepalen, bedenk dan even wat de Black Switch bij Tone Toys kost en allemaal kan.

http://www.tonetoyz.de/de/The_Black-Switch.html

Black Switchkes, coole bakjes. Gebruik die zelf ook (eentje om mijn gitaar nr tuner te zenden of nr m'n amp en eentje om mijn Whammy te true-bypassen, is wel nodig :-? ). Echt heel universele dingskes voor een best wel mooie prijs :wink:

Dirk_Hendrik
11 oktober 2004, 10:15
Edit: als je een prijs gaat bepalen, bedenk dan even wat de Black Switch bij Tone Toys kost en allemaal kan.

http://www.tonetoyz.de/de/The_Black-Switch.html

Lache, los de puzzel op. Die switch is niet zozeer uniek in "wat hij kan" alswel alle applicaties die de Black Switch jongens verzonnnen hebben. Verder is het een doodgewone TB schakelaar. Schema (en loop daarmee de Blackswitch applicaties maar na:

http://www.exaudio.nl/bb.gif

LordRiffenstein
11 oktober 2004, 10:24
Lache, los de puzzel op. Die switch is niet zozeer uniek in "wat hij kan" alswel alle applicaties die de Black Switch jongens verzonnnen hebben. Verder is het een doodgewone TB schakelaar. Schema (en loop daarmee de Blackswitch applicaties maar na:

http://www.exaudio.nl/bb.gif

Mijn punt was dat de meeste TB-switchen of aanverwanten voor VEEL meer dan de Black Switch verkocht worden en als je dus zelf iets gaat aanbieden, je rekening moet houden met wat het goedkoopste product op de markt is.

cosmos
11 oktober 2004, 11:39
Het is maar een idee, ik ben ook geen expert, maar kijk hier eens:

link (http://www.loop-master.com/catalog/default.php?cPath=28)

Zijn dit soort kant en klare dingen niets voor jullie?

Speeddemon
11 oktober 2004, 11:49
Yoeri, ik hield ook meer rekening met de prijzing van Loooper.
Zo'n Micro Loooper of A/B switch naar NL halen kost je minimaal 45 euro.

En dan nog, een bakkie van 40 euro uit Duitsland halen wordt ook 48,20.

:razz:

Speeddemon
11 oktober 2004, 11:51
Het is maar een idee, ik ben ook geen expert, maar kijk hier eens:

link (http://www.loop-master.com/catalog/default.php?cPath=28)

Zijn dit soort kant en klare dingen niets voor jullie?

de volgende keer als JIJ iets probeert aan te bieden zal ik ook met 'concurrerende' dingen komen. :-?

Hmm.. $29 + $15 verzenden= 38 euro, ongeverfd, zonder decals EN je mag 'm zelf bouwen. :razz: (wat ik dus allemaal voor 35 hoop te doen)

cosmos
11 oktober 2004, 11:55
Het was geen kwestie van 'aanbieden', maar meer dat ik dat tegenkwam en dacht jullie te kunnen helpen..... :cry: .....
En dat is dan idd niet goedkoper nee....

edit: ik bedoelde zeker niet in je vaarwater te gaan zitten hoor! Direct, én in Nederland bestellen is sowieso tóch altijd een stuk toffer! 8-)

LordRiffenstein
11 oktober 2004, 11:58
Hmm.. $29 + $15 verzenden= 38 euro, ongeverfd, zonder decals EN je mag 'm zelf bouwen. :razz: (wat ik dus allemaal voor 35 hoop te doen)

Verkocht :razz:

Speeddemon
11 oktober 2004, 11:59
don't sweat it. Ik had die kits ook gezien, en menigeen met mij was het er over eens dat zo'n kit duur is.

Oh, en groot! Want voor een enkel-loops TB box of een A/B box is een 1590B behuizing (klein MXR formaat) echt overdreven ruim.

Als je alles bij Small Bear zou bestellen (ik zou daar dus nooit de 3PDT's halen!!!), ben je kwijt:
3PDT = 10,50
1590B = 6,50
4x SW mono= 4,60
LED + bezel= 1
-------------------
$22,60

en draad tover je maar ergens vandaan :p

MAAAARRRRRR, dit zelfde kitje is bij George Blekas te regelen (bij grotere aantallen dan 10 st. weliswaar) voor $16.

Speeddemon
11 oktober 2004, 12:02
Yoeri, moet je een A/B of een TB box?

Ik ga vandaag effe langs die electronica zaak, kijken of ze ook die 1590A behuizingen hebben (loooper formaat). Want die krengen zijn helaas wel duur vergeleken met zo'n small MXR (1590B).

LordRiffenstein
11 oktober 2004, 12:16
Yoeri, moet je een A/B of een TB box?

Ik ga vandaag effe langs die electronica zaak, kijken of ze ook die 1590A behuizingen hebben (loooper formaat). Want die krengen zijn helaas wel duur vergeleken met zo'n small MXR (1590B).

You have message! :cool:

Speeddemon
11 oktober 2004, 16:51
damn, het past!
Alleen nu nog maar eens kijken of zo'n 9V adapter aansluiting OOK nog in deze behuizing gaat passen. (5x 5cm!)

Zo ja, dan is het de kleinste A/B box ter wereld. (ja, of er moeten van die relais/SMD wiseguys rondlopen :razz: )

3 jackbussen, een 3PDT, een LED houder en hopelijk dus nog een 9V aansluiting! Zie dat maar eens in 5x5x2,7 cm te proppen. :o 8-)

robzilla
11 oktober 2004, 17:28
Trouwens Speedy, heb jij dat spul al gevonden dat E13 gebruikt voor de graphics op zn pedalen? Klinkt cool trouwens, die kleine behuizing! Heb je pics?

Rob

Fuhgawz
11 oktober 2004, 18:57
Yoeri, moet je een A/B of een TB box?


Is het niet zo dat je een TB box ook als A/B box kunt gebruiken of is dat een misverstand?

Antal
11 oktober 2004, 19:39
Is het niet zo dat je een TB box ook als A/B box kunt gebruiken of is dat een misverstand?

Ja en nee. In princiepe heb je gelijk en kun je hem als een TBbox als A/B gebruiken. Enige is dat bij een goede A/B-box de uitgang die niet gebruikt wordt aan aarde word gelegd. Zodat als je 2 amps gebruikt er geen ruis komt uit de niet gebruikte amp. Dit is in jouw voorbeeld dan helaas niet zo.

Fuhgawz
11 oktober 2004, 19:48
Is het niet zo dat je een TB box ook als A/B box kunt gebruiken of is dat een misverstand?

Ja en nee. In princiepe heb je gelijk en kun je hem als een TBbox als A/B gebruiken. Enige is dat bij een goede A/B-box de uitgang die niet gebruikt wordt aan aarde word gelegd. Zodat als je 2 amps gebruikt er geen ruis komt uit de niet gebruikte amp. Dit is in jouw voorbeeld dan helaas niet zo.
Ah ik vreesde al dat er nog iets achter zou zitten na die post van Speeddemon. Bedankt voor de reactie! ;)
Ik heb mogelijk wel interesse in zo'n TB doosje. Kun je ze ook in een hele foute kleur maken, zoals mint-groen of knal-roze met bloemetjes of zo?

Speeddemon
11 oktober 2004, 22:27
dat kan wel, maar dan zit ik met een spuitbus die ik nooit verder zal gebruiken. :razz:
(meerprijsje van 6 euro ofzo)

jero
11 oktober 2004, 22:43
Hi Speeddemon,

aardig idee, zo´n kleine A/B box, ik heb wellicht wel interesse, maar moet even mijn pedalboard nameten. Een ding begrijp ik niet, geen batterij aansluiting maar wel een LED?

Speeddemon
11 oktober 2004, 22:56
idd, geen batterijaansluiting, maar WEL een 9V adapter aansluiting.

Een echte true bypass box (dus 4 jacks) gaat no way never van z'n levensdagen nooit niet lukken in de 5x5 behuizingen, maar wel in de 9,2x3,8 behuizingen.

Maar mogelijk dat ik met name die ga maken, omdat deze OOK als A/B box of line-selector te gebruiken zijn.

En serieus, een A/B box in 5x5, je wil niet weten hoe dicht alles dan op elkaar zit. Ik heb zo'n vermoeden dat dit een 'eens maar nooit meer' geval wordt. :oops:

jero
11 oktober 2004, 23:07
In hoeverre gaat het dicht op elkaar zitten de kwalitet/duurzaamheid beïnvloeden? Is het dan niet handiger ook voor de A/B box de grotere behuizing te gebruiken?

Quink
12 oktober 2004, 00:18
In hoeverre gaat het dicht op elkaar zitten de kwalitet/duurzaamheid beïnvloeden? Is het dan niet handiger ook voor de A/B box de grotere behuizing te gebruiken?

Nee, juist niet. Speeddemon heeft zo zitten priegelen en proppen dat die draadjes niet kúnnen losraken/van hun plaats komen in zo'n kleine behuizing, al zouden ze het willen. :-D

Speeddemon
12 oktober 2004, 00:23
Idd.

Het enige probleem is nu, dat ik volgens mij een verkeerde wiring heb. :(

Dus mocht iemand een linkje hebben naar hoe een 3PDT te bedraden voor een A/B box (met no-pop switching), graag!

De behuizing is geboord en ondertussen in de primer gezet. En naast me ligt een zielig hoopje draadjes, met 3 jackbussen, een 3PDT en een led. :-(

Quink
12 oktober 2004, 00:35
Speeddemon na een dagje draadjes in te kleine doosjes proppen, onder de tafel rollende schakelaars voor de derde keer oprapen, en onverklaarbaar optredende storingen opsporen.




http://www.ahajokes.com/cartoon/sillyeyes.jpg



:-D :-D

Speeddemon
12 oktober 2004, 00:44
onder de tafel rollende schakelaars voor de derde keer oprapen,

:-D :-D
daar zeg je me wat!

Ik heb vandaag met enige regelmaat gewenst dat ik de zwaartekracht kon uitzetten ofzo! :evil:

Wat is dat irritant zeg, VALLENDE dingen. met name, KLEINE PRIEGELIGE vallende dingen.

Personal reminder: Space Shuttle bestellen met Weller soldeerstation. :roll: :-D

Quink
12 oktober 2004, 01:02
Ik heb vandaag met enige regelmaat gewenst dat ik de zwaartekracht kon uitzetten ofzo! :evil:


Probeer nou eerst maar dat A/B boxje werkend te krijgen, zwaartekracht bypassen komt later wel. :D

Speeddemon
12 oktober 2004, 01:08
hij werkt!

Wat bleek nou, ik had de 'ground' van de input in 'B' (of 'tuner') mode doorgelust aan 'signaal output'. En de batterijclip (tijdelijke oplossing) hing aan de verkeerde ground.

Dus BROM en geen LED.

Nu wel. silent switching, en een LEDje dat netjes werkt. :)

Hij's blij.

Uchison
12 oktober 2004, 02:19
Jammer dat ik geen duits spreek, maar die Black Box aiet er goed uit. Een beetje groot....maar.. goede prijs voor veel. Spreekt men hier altijd wel aan :wink:

LordRiffenstein
12 oktober 2004, 07:54
hij werkt!

Wat bleek nou, ik had de 'ground' van de input in 'B' (of 'tuner') mode doorgelust aan 'signaal output'. En de batterijclip (tijdelijke oplossing) hing aan de verkeerde ground.

Dus BROM en geen LED.

Nu wel. silent switching, en een LEDje dat netjes werkt. :)

Hij's blij.

Nou das goed nieuws, zo'n klein doosje is wel erg geinig denk ik. :cool:

Speeddemon
12 oktober 2004, 12:46
Hey Yoeri, nog een voorkeur qua LED kleur?

(oranje of 'pure green' staat volgens mij wel stoer in een zwart doosje)

Antal
12 oktober 2004, 13:02
Was je er nu niet uitgekomen dan had je ff moeten kijken op de site van fulltone. Daar staat het precies uitgelegd!

LordRiffenstein
12 oktober 2004, 13:57
Hey Yoeri, nog een voorkeur qua LED kleur?

(oranje of 'pure green' staat volgens mij wel stoer in een zwart doosje)

Doe maar oranje, het doosje moet zijn roots maar aangeven :razz:

Uchison
12 oktober 2004, 14:46
Zijn er al foto's van hoe die er uit kom te zien??

Speeddemon
12 oktober 2004, 15:57
Was je er nu niet uitgekomen dan had je ff moeten kijken op de site van fulltone. Daar staat het precies uitgelegd!
staat daar ook hoe je een A/B/Both box maakt met 3 leds?

Want dat weet ik nog niet hoe dat moet.

@Uchison; nee helaas. Heb nog geen digi-cam. (Als jullie er nu veel kopen....hint*kuche*Kodak DX6490*rochel... :wink: )

Antal
12 oktober 2004, 19:30
staat daar ook hoe je een A/B/Both box maakt met 3 leds?

Heb ff wat rondgezocht voor je. Met dit als resultaat:

http://www.geofex.com/FX_images/spltr2.gif

Alleen vrees ik dat je dat niet in zo'n kleine behuizing gaat krijgen. En ook niet voor dat geld.

Dirk_Hendrik
12 oktober 2004, 21:34
Grappig,

Ik heb de "riddle"van een aby box vanavond ook uitgetekend. Het enige wat me zo snel niet lukte was om in de A&B mode dan ook beide LED's te laten fikken. Bij Keen is dat dus ook een losse LED en een a of b die aanstaat.

hmm, nog eens kijken...
wat ik bedacht mute A en B als je de Y (tuner) output selecteert...

Speeddemon
12 oktober 2004, 22:14
hey B., in 'Y' mode moeten BEIDE outputs aan, en dus NIET gemute worden.

Technisch gezien is een A/B box + tuner mute gewoon een A/B/C box, toch?

Wat trouwens een geinig ideetje van mezelf is, is om de LEDkleur van 'Both' in een A/B/Y box een combinatie te maken van A en B.

Dus als A & B rood en geel zijn, is Both oranje.
Enige probleem: A=rood, B=groen. (ik zou dan Both=blauw kiezen).

Uchison
12 oktober 2004, 23:49
Ik heb ook geen digicam :( , maar mijn vriendin heft een leueke telefoon :wink: .

Antal
13 oktober 2004, 01:29
hey B., in 'Y' mode moeten BEIDE outputs aan, en dus NIET gemute worden.

Klopt


Technisch gezien is een A/B box + tuner mute gewoon een A/B/C box, toch?

Klopt ook.

Dirk_Hendrik
13 oktober 2004, 09:27
Speedy en Antal, puntje van discusssie.
Als ik mijn tuner output selecteer wil ik dat mijn A en B output gemute worden. Juist omdat ik mijn publiek niet met mijn stem geluiden wil lastig vallen. Dat lijkt me ook exact de reden dat je het een tuner mute noemt.

Dat van die beide Leds aan als de A&B geselecteerd is neem ik terug. Da's niet handig. Ook in dat geval moet er maar één aan staan en moet de & optie door een losse Led worden aangegeven.

Speeddemon
13 oktober 2004, 14:19
Barend, je haalt 2 dingen door elkaar:

als het een A/B box is met Tuner mute (dus effectief een ABC box), dan wordt A of B idd gemute zodra Tuner is geselecteerd.

Als het een A/B/Y box is (oftewel A/B/Both) (yeah, selecteer Froukje! :lol: ), dan is A of B altijd aan, en als je Both kiest, gaat de ander OOK aan (en gaat er idd een 3e LEDje branden=Both).

Maar HOE moet dit laatste (zonder R.G. Keen buffers etc.) ?

Dirk_Hendrik
13 oktober 2004, 15:28
zoiets:?

http://www.exaudio.nl/ab.jpg

Wat heet door elkaar? k dacht aan dat loooper apparaat op de eerste pagina van dit topic:
http://www.exaudio.nl/abtm.jpg

Antal
13 oktober 2004, 17:37
zoiets:?

Nou,euh... Niet 'zoiets' maar dit is het gewoon exact :wink:

Maar nu vraag ik me alleen nog wel af wat dit voor nadelen heeft. Want ik denk dat anders niemand dat andere schema van geofex ooit bedacht had. (dan heb ik het dus over die A/B/Y, de 2e dus.)

Dirk_Hendrik
13 oktober 2004, 19:09
Ik heb niet echt nagedacht over voor en nadelen. Het eneige wat ik heb gedaan is kijken wat die Loooper kon en die functionaliteit in een paar logische vergelijkingen gepropt. Daar zaten afgezien van de schakelmogelijkheden 2 eisen bij:
1) in de A/B setting moet de niet geselecteerde output gemute zijn.
2) in de tuner setting moeten a en b gemute zijn.

Daarnaast zat ik gisteravond te puzzelen om bij de A&B setting de oplossing te vinden dat de A en de B led zouden branden tot ik bedacht dat je dat niet wil daar je dan niet kunt zien wat je setting is als je de A&B modus verlaat.

Bedenkbare nadelen zijn schakelknallen en, wanneer de 2 op A en B aangesloten apparaten een verschillende ingangsimpedantie hebben volumedrops.

Antoon
13 oktober 2004, 19:31
Ga ik me er ook nog eens mee bemoeien..
DH: wil je gewoon het signaal doorverbinden met twee verschillende inputs? Dan hou je geen fatsoenlijk signaal meer over hoor. Het zal altijd dof en zwak klinken. Het simpelste dat tevens werkt is volgens mij het signaal eerst flink versterken en daarna twee joekels van weerstanden (500k - 1Meg of zo) in de outputs zetten.

Of zeg ik nou iets dat jullie al lang weten :oops: ?

PS het duurste onderdeel van de Lehle AB box is de signaalsplitter. De AB box is ook een stuk duurder dan de ABC box.

Dirk_Hendrik
13 oktober 2004, 20:02
Wat je zegt is bijna waar. Je signaal zal namelijk voornamelijk zwak en dof klinken als er een groot ingangsimpedantieverschil is tussen de twee versterkers is. Je hebt gelijk dat je dat kunt oplossen door te versterken daar je daarmee een buffering toevoegt. Het gevaar wat je creeert door je uitgangsimpedantie zo extreem hoog te maken is dat je alsnog een impedantiemismatch naar je input maakt met de bijbehorende ruis en bromproblemen.

Antoon
13 oktober 2004, 21:01
Door 1 signaal aan twee identieke inputs te hangen verlaag je de ingangsimpedantie toch ook al (2x zo laag)? Volgens mij wordt alleen daarvan al het signaal slechter. Wat je eigenlijk wil is toch een omgekeerd mix-circuitje maken? Dan moet je toch wel bufferen? Plus ingangsimpedanties van twee versterkers zijn toch nooit precies gelijk. In mijn ervaring beinvloedt de ene input toch altijd de andere als je geen weerstanden gebruikt. Ach ja, jullie komen er vast wel uit

Dirk_Hendrik
13 oktober 2004, 21:13
In mijn ervaring beinvloedt de ene input toch altijd de andere als je geen weerstanden gebruikt.

Klopt, daarom is het gebruik van een weerstand on dat te compenseren ook een prima idee. Waar het misgaat is als je weerstanden gaat gebruiken die aanzienlijk hoger zijn dan de ingangsimpedantie van het aangesloten apparaat. De verbinding tussen uitgangsweerstand van je AB en de ingang van het aangesloten apparaat is dan een fantastische antenne voor stoorsignalen als brom ruis en, met één moeizame soldeervebinding, radio moskou. Daar die verbinding meestal een gitaarsnoer zal zijn heb je 2 van die antenne's. Bij elke jackplug 1. Ook afgeschermde kabel zal je daar maar beperkt van vrijwaren.




Ach ja, jullie komen er vast wel uit
Wat een negatieve houding? :???: Je inbreng wordt gewaardeerd!

jero
13 oktober 2004, 23:18
guys, interessante discussie, maar niet altijd even makkelijk te volgen voor de electronisch minder begaafden (ik dus). Ik ben nog steeds wellicht geinteresseerd in de 5x5 cm A/B box. In mijn geval zou A richting versterker gaan en B naar tuner, er is dus geen noodzaak dat A en B tegelijk ingeschakeld worden. Uiteraard wel noodzakelijk dat wanneer A ingeschakeld is, dat B mute is en andersom. In deze opstelling, is deze box dan true bypass of niet?

De reden dat ik dit echt zeker wil weten is omdat ik nog een fuzz in mijn keten heb hangen (na de A/B box), en die dingen kunnen over het algemeen erg slecht tegen niet TB pedalen die ervoor zitten, hoe goed de buffer ook is.

Antoon
13 oktober 2004, 23:30
Misschien dat dit het oorspronkelijke doel van deze thread een beetje mist? Ik heb zo'n splitter/mixer een tijd geleden een keer gemaakt (maar dan in stereo) voor hifi toepassing, met een ecc81 voorversterkerbuisje uiteindelijk. In mijn ervaring leek een transistor of een opamp de dynamiek toch iets aan te tasten. De buis deed dat ook maar op een minder vervelende manier leek wel en klonk beter dan de opamp versie die ik ook had gemaakt (met een LM353). Ik heb toen op de gok 470k weerstanden genomen dat uiteindelijk goed uitpakte. Meer geluk dan wijsheid achteraf.

Speeddemon
13 oktober 2004, 23:33
Jero, als uitgang A is geselecteerd, is er een directe lijn (op de 3PDT) tussen input en A. B (of tuner out) hangt dan aan ground.

Dus in die zin is ie 'true bypass'. Maar er zit verder geen (buffer) electronica in, dus dat zou geen invloed mogen hebben op een fuzz.

Ik heb (en wil) zelf geen fuzz pedalen, dus ik kan het ook niet voor je testen.

Maar eh Jero, roep eens wat: onbewerkt/bewerkt? Indien bewerkt; kleur? rood, geel, zwart, crème, zilver/metallic?

kleur LED?
Liever zo'n 5x5 kastje of 9,3 x 3,8? (ik heb nu LordRiffenstein's 5x5 kastje klaar en meerdere malen getest. Die zijn echt ideaal als (tuner) mute. T' is wel een gepriegel van heb ik jou daar.

Antal
14 oktober 2004, 01:34
Ok, ik zeg het nog een keer. Bij een A/B box is de term true bypass niet van toepassing omdat er niets wordt gebypassed!

@Jero: Maar om je vraag toch te beantwoorden. Zoals speedy hem wil maken word je signaal niet negatief beinvloed. Er komen ook geen buffers in dat ding. So no worries here :)

jero
15 oktober 2004, 23:08
Speeddemon,

ik ben in principe geinteresseerd in de 5x5 box. Zou je kunnen aangeven wat waar zit (uitgaande van bovenaanzicht): input rechts neem ik aan, maar waar zitten de 2 outputs, beide links, onder en boven, of anders, en waar zit de adapteraansluiting? Ik neem aan dat dit in zo´n kleine behuizing niet vrij te kiezen is.

Speeddemon
16 oktober 2004, 19:55
Jero, look for yourself.

Ik heb sinds vandaag een stel foto's online van de A/B boxjes.

http://community.webshots.com/album/201131688SKEmrO

Uchison
16 oktober 2004, 20:06
:o ziet er goed uit!!!!
Bijna meteen overtuigd. Weet alleen niet helemaal zeker of ik die echt nodig heb.
Gebruiken jullie hem ook voor de TU2???

LordRiffenstein
16 oktober 2004, 20:09
:o ziet er goed uit!!!!
Bijna meteen overtuigd. Weet alleen niet helemaal zeker of ik die echt nodig heb.
Gebruiken jullie hem ook voor de TU2???

Ik ga hem waarschijnlijk gebruiken met een Korg stemapparaat.

Speeddemon
16 oktober 2004, 20:09
TU-2 *is* een notoire tone-sucker.

Sowieso is in my book een tuner in je signaal-pad een big No-no. Vandaar een A/B box.

Ik ga voormezelf een TB loop met tuner mute in 1 maken (in zo'n kleine MXR behuizing), en daar hang ik dan m'n TU-12 van Boss aan. (en m'n Korg 301dl Delay in de loop).

Uchison
16 oktober 2004, 20:46
Mag ik je prive mailen??

Speeddemon
16 oktober 2004, 21:09
check je PM box. :wink: