PDA

View Full Version : EMG vraagje (niet over aansluiten ;-) )



Soulflyhigh
10 oktober 2004, 14:52
Hey boys & girls ik heb even een vraagje betreft een EMG element. Ik was er uit ik zou via www.guitarpartsdepot.com twee EMG 707's gaan bestellen. Dit is nog steeds stukken goedkoper dan ze in Duitsland kopen. Nou kom ik laatst op deze site en zie ik tot mijn verbazing dat ze er niet meer zijn. Er wordt nu wel een element aangeboden onder de naam EMG 81/7 . Ik weet dat dit element de 7 string versie is van de EMG 81 en dat ie voor het eerst in de ESP Stephen Carter sig. serie werd geplaatst. However, op de site van EMG kan ik er nog niks over vinden. Is er iemand die er meer over weet? Zou ik gewoon twee EMG 81/7 bestellen.

Alvast bedankt (oh ja ik heb een ESP MH 307 en de elementen zullen er dus goed in passen en andere elementen dus niet, dus geen advies over Dimarzio's graag)

ae
10 oktober 2004, 15:15
De 707 is de 7snaar versie van de 85 (volgens de emgsite) en de 81/7 de 7snaar versie van de 81. Dus ik zou zeggen welk geluid spreekt jou meer aan. Als ze het niet op hun site hebben zou ik gewoon opbellen om het telefonisch te bestellen, is ook minder werk. Anders kun je ook mobro.net proberen, daar heb ik mijn emgs gekocht. Succes.

Soulflyhigh
10 oktober 2004, 20:38
Dank je wel voor je advies. Wat zou ik nemen? Ik denk aan de sound van Nevermore, Fear Factory, In Flames, At The Gates dat soort bands. Halselement wordt vrijwel zeker een EMG 707, brug ben ik nog aan het twijfelen. Ik heb namelijk gehoord dat die EMG 707 in de brug ook geweldig klinkt. Ik ga de soundsamples nog maar eens een keertje luisteren.

Negative K3 fan
10 oktober 2004, 20:49
al dat soort metal bands spelen toch met een emg81 in de brug, in flames, machine head dat soort geouwehoer. Mijns inziens recorden die dingen ook erg goed, al hoor ik best wat negatieve dingen over de toon 'los', dus niet opgenomen, omdat ze veel hoog hebben enzovoorts.

Soulflyhigh
10 oktober 2004, 21:09
Ja maar goed. Dino Cazares speelde in het begin op een EMG 707 (ik geloof dat hij was overgestapt op de EMG 81/7) Jeff Loomis van Nevermore gebruikt ook een EMG 707 en ik vind beide artiesten toch echt een vette toon hebben waarnaar ik op zoek ben. Daarbij las ik ook wat positieve reacties over de EMG 707 door mensen die er Death metal mee speelde. Ik neig dus meer naar de EMG 707 maar ik als ik hem in Amerika kan bestellen scheelt het me zo 100 euri. Dus weet iemand misschien online shops in Amerika waar ze die dingen hebben. Thanks in advance

Soulflyhigh
10 oktober 2004, 21:10
en numero dos

ae
11 oktober 2004, 09:08
Ik zou zelf voor de 81/7 gaan. Ik ben bang dat je anders in band situatie niet duidelijk te horen bent, aangezien je dan met lage tunings (In Flames is in C toch?) en pickups met veel bas speelt (707). Lijkt me te basserig worden. Bovendien denk ik dat de tussenstand (nek en brug tegelijk) niet bruikbaar zal zijn door de hoeveelheid bas. Met een 81/7 in de brug ben je duidelijk te horen, en als je hem tegelijk met de 707 in nek hebt zal je een heel vet geluid hebben.

Ik krijg deze week mijn gitaar met 81 in de brug en 85 in de nek, dus dan kan ik hetzelf beter beoordelen.

SymphonY-X
11 oktober 2004, 10:58
Hey, als je ze hebt soulflyhigh, zou je dan misschien een soundsampeltje kunnen maken ?? :P Ik heb nmlk zelf laatst een K7 gekocht, en ben opzoek naar een stevigere sound, en aangezien die van jouw ook van mahony is, zal het (toch?!) in beide gitaren behoorlijk hetzelfde moeten klinken. Ik weet dat mijn pickup ruimte dan zal moeten worden uitgefreest, maar dat heb ik ervoor over :) Ik wacht het rustig af, veel succes met je keuze en het bestellen!

Soulflyhigh
11 oktober 2004, 16:32
Als ik ze heb kan ik helaas geen soundsample maken. ik heb hier geen apparatuur voor. Ik moet zeggen dat ik die DiMarzio's in die K7 echt een lekker open geluid gaven als je begrijpt wat ik bedoel. Die K7 klinkt toch nog wat helderder dan mijn MH 307. Die ESP van mij klinkt echt donker. Ik denk dat ik in de brug dan toch voor de EMG 81/7 ga toch ter compensatie van al dat laag. Thanks in ieder geval