PDA

View Full Version : Joe Satriani- Until we say goodbye



sandman4justice
10 oktober 2004, 14:50
Ik ben voor het moment bezig met dit nummer, voor je het beluistert moet je weten dat ik niet over de backing beschik en het opgepakt is met een pc-microfoontje. Ingespeeld met mij ibanez Rg 1550 over Peavey XXl. De stukken die er niet op staan zijn de iets vluggere stukken die gewoon onmogelijk juist in te spelen zijn zonder begeleiding. Mijn timing klopt op verschillende plaatsen niet. Ik wil gewoon weten als dit goed bevonden wordt( Ik speel ongeveer 11 maand gitaar!!!)
http://www.freewebs.com/sandman4justice/until_we_say_goodbye.mp3

sneez0r
10 oktober 2004, 14:56
Ik vraag me af waarom je niet een metronoom neerzet op de achtergrond. Je timing is inderdaad behoorlijk lek en zo'n metronoom helpt echt. De luisteraar zal het weinig uitmaken. Voor een ruim tientje heb je vaak al een mooie metronoom in huis.

Soul Grinder
10 oktober 2004, 15:20
Of je download een metronoom.

sneez0r
10 oktober 2004, 21:18
Of je download een metronoom.
Die kan je alleen niet naar een oefenruimte meenemen. Bovendien moet je je computer aan hebben staan bij het oefenen, en ik vind dat zelf teveel afleiding bieden.

Soul Grinder
10 oktober 2004, 22:58
Dat van die afleiding heb ik zelf niet zoveel last van, maar op je andere punt moet ik je gelijk geven.

Fatality
14 oktober 2004, 14:04
Euhm...
eerlijk gezegd vind ik het niet echt opnamewaardig.

Megadeth
14 oktober 2004, 17:33
Dan heb je een Rg1550 en een Peavey XXl en dan heb je dit resultaat...Tone zit in de vingers. :-?
Maar goed, blijven oefenen, dan kom je er wel!

sandman4justice
16 oktober 2004, 11:42
jah, met mijn pc-microfoon was ik opeens alle warmte kwijt van mijn versterker, er zat een mooie reverb op. Enja, het was eerder oefenen om op te nemen, het was de eerste keer dat ik zoiets deed. Ik weet ook wel dat het niet echt goed klonk, en voor dit nummer heb ik sowieso een wah nodig. Wat zijn goede oplossingen om op te nemen, niet te duur.

Predator
19 oktober 2004, 10:13
Hey man, je speelt de noten wel goed. Ik kan het nummer er goed uit opmaken want ik ken het goed. Maar een vriend van me, meerdere zelfs, hebben precies last van waar jij ook last van hebt. Je moet het nummer in je hoofd horen en er niet bij nadenken wat je speelt. Jij - jullie - doen precies het tegenovergestelde. Je weet wat je moet spelen dus je speelt het maar en zo hoort het niet. Hoor die akkoorden in je hoofd!

Ik zal je een voorbeeld geven, ik heb lang niks meer opgenomen maar ik zal dit nummer even deels voor je improviseren op de manier waarop jij het hebt gedaan, maar dan met de beat in mijn hoofd. Now keep in mind, dit is opgenomen met mijn laptop die op mijn bureau staat, mijn amp staat op zo'n anderhalve meter afstand op de grond facing the other side of my room, dus het klinkt KWAK. Maar je zou zo een metronoom bij mijn opname kunnen houden en dan houd de melodie stand, DAT is waar het om gaat.

http://home.planet.nl/~vloot012/UntilWeSayGoodbye.mp3

Tips:
- Tik de snelheid van het nummer met je voet terwijl je speelt.
- Beweeg je hoofd rustig op de snelheid van het nummer.
- Hoor de akkoorden in je hoofd - of PROBEER dit.

Xau!

Predator
19 oktober 2004, 10:15
Hehehe :D mijn timing klopt trouwens ook voor geen meter merk ik net!

Shakeel
19 oktober 2004, 18:14
Hehehe :D mijn timing klopt trouwens ook voor geen meter merk ik net!
fuck off man jouw timing is altijd ok :razz: