PDA

View Full Version : P i c k u p vraagjes



-robbert-
10 oktober 2004, 14:28
hee gasten

Ik heb een paar vraagjes over mijn epiphone SG
Ik wil dus mijn elementen aansluiten zodat ze direct naar mijn versterker gaan (zonder de Tone knoppen) Ik wil echter nog 1 volumeknop houden..
1: Is dit mogelijk?? en zoja hoe moet ik dit gaan solderen?
2: Ik zoek nog een pup voor in mijn brug. In de neck zit nu een dimarzio Super-2 (die ik erin laat zitten). Ik hou van een harde scheur (deftones, chevelle) echt een muur van geluid (wel definitie erin) zegmaar :wink: Maar.. ook moet het element nog een beetje clean aan te horen zijn. Zijn er elementen die hieraan kunnen tippen?? Ik dacht al aan een tonezone?? of een superdistortion?? of een Paf??

Aaaaah Help me!!!!!!!!!!!!

SiNiSTRaL
10 oktober 2004, 15:31
gewoon de draadjes die naar je tone pot gaan (een pot is gewoon een verstelbaar weerstandje) op de volume pots/output maken lijkt me...

-robbert-
10 oktober 2004, 15:57
hmm oke dank je heeft iemand misschien een schema-tje ter verduidelijking? P.s Zou het ook mogelijk zijn om een coil tap schakelaartje "onder te brengen"onder een niet meer gebruikte tone knop? dus zegmaar een schakelaartje in de vorm van een potmeter?

-robbert-
10 oktober 2004, 16:51
nou ik ben er BIJNA uit hoor

ik ga door middel van 4 push pull pots de "jimmy page schakeling" namaken. Ik moet alleen nog een goede brugpickup vinden die voldoet aan mijn criteria..... Waar kan ik trouwens goedkoop potmeters halen? gr. robbert

DREAMMACHINE
10 oktober 2004, 17:20
www.voxhumana.nl ! ..

-robbert-
10 oktober 2004, 17:31
thank you!

iemand nog tips over een humbucker???

-robbert-
10 oktober 2004, 22:43
bump

-robbert-
11 oktober 2004, 12:00
niemand?

Lacrymosa
11 oktober 2004, 12:17
Tone zone zal zeker een goeie keuze zijn
Misschien een Seymourduncan Duncan Custom, maar die kan ik je nog niet echt aanbevelen, aangezien ik er NOG geen ervaring mee heb
(sinis, is ie al op de post?)

Tone zone heb ik wel in 2 verschillenden gitaren (gehad) en hij zet idd een muur neer, ben er zeer tevreden over

Een Bill lawrence 500XL is misschien ook wel wat voor je (PM me als je intresse heb)

CheerS!!

-robbert-
11 oktober 2004, 12:57
oke dank je hier heb ik wel iets aan. Ik heb wel gehoord dat de tonezone niet zo gedefinieerd klinkt, als een soort van brei....? Wat vinden jullie van de seymour duncan SH-6 distortion?

Jeroenvanhulsteijn
11 oktober 2004, 13:01
Ik wil dus mijn elementen aansluiten zodat ze direct naar mijn versterker gaan (zonder de Tone knoppen) Ik wil echter nog 1 volumeknop houden..
1: Is dit mogelijk?? en zoja hoe moet ik dit gaan solderen?


hm, daar heb ik een tijd geleden ook een topic over gehad. ik had eens schemaatje, maar dat heb ik geloof ik van mn serverruimte afgegooid. k zal nog eens zoeken of ik het nog ergens heb. was overigens voor een fender strat. maar het idee zal hetzelfde zijn.

-robbert-
11 oktober 2004, 21:10
dank je, jeroen!

Lacrymosa
12 oktober 2004, 09:27
Kijk op de site van dimarzio, kan je van alles vinden over bepaalde schakelingen

CheerS!!

GIMAJA
12 oktober 2004, 20:01
Ik heb de seymour duncan sh6 in mijn gibson les paul zitten en klinkt lekker vet, de truc is om hem dicht bij de body aan te zetten, dus verder weg van je snaren, zo krijg je een heel gedefineerd maar sustainrijk geluid.
Ik heb hem trouwens ook in mijn jackson geplaatst, vroeger zat er daar een seymour duncan sh 4 in ( de jeff beck ) maar die had minder sustain

Maar nogmaals klank is heel persoonlijk, de ene vindt die humbucker beter dan de andere maar het is gewoon een vraag op je antwoord robbert, ik heb die sh6's al zo'n 6-tal jaren en ze klinken goed.

SiNiSTRaL
12 oktober 2004, 21:52
Tone zone zal zeker een goeie keuze zijn
Misschien een Seymourduncan Duncan Custom, maar die kan ik je nog niet echt aanbevelen, aangezien ik er NOG geen ervaring mee heb
(sinis, is ie al op de post?)


jazeker hij ging gister op de post, je hebt m vandaag ontvangen en in je gitaar gehangen, dus post uw bevindingen....

-robbert-
13 oktober 2004, 18:22
Oke ik heb dus een SH-6 besteld

ik laat het weten hoe ie klinkt :D

GIMAJA
13 oktober 2004, 19:25
Oke ik heb dus een SH-6 besteld

ik laat het weten hoe ie klinkt :D

Je zal er zeker geen spijt van krijgen :wink:

1959SLP
16 oktober 2004, 09:37
niemand?

496R & 500T natuurlijk, hehe