PDA

View Full Version : Midi omzetten naar audio



Man
10 oktober 2004, 14:24
Ik heb net een hele opname gemaakt met midi als drums, maar mijn pc kan dus geen midi in de mixdown zetten, ik heb geprobeerd met kabeltjes van de lineout naar mic in enzo het klinkt nergens naar, kan iemand voor mij de midi omzetten naar mp3 ? dan kan ik deze thuis weer veranderen in wave en in het programma laden..
thnx

Mithrandir
10 oktober 2004, 14:59
Ik kan er wel een wave drumtrack van maken voor je, of iig proberen. Zet het midi bestandje hier maar neer.

Maar met Cubase (o.i.d.) en de juiste drum plugins kun je dat zelf ook hoor, zoek maar eens op dit forum naar topics daar over.

Shaggy
26 oktober 2004, 21:03
je kan wave output gewoon opnemen ookal is het midi, de output is altijd een wave


zie instellingen en bij opname wave output selecteren

Robin-polband
13 november 2004, 15:22
Bij vele geluidskaarten heb je een optie om geleuiden op te nemen die op dat moment op de pc worden afgespeeld, de opgenomen audio is in wave fotmaat. Zo heb ik het vaak gedaan zonder kwaliteitsveries.

Ik had toen overigens een simpele soundblaster live kaart.

x.studio
14 november 2004, 05:36
Klinkt het ook k#t als je de line-in gebruikt i.p.v. die mic ingang, het is tenslotte een line-signaal

Nielsvdam
14 november 2004, 12:12
je kan soms dingen opnemen met de instellen "What-u-hear" Die neemt alles op wat via je pc te horen is dus ook je midi. Zet alleen wel de andere programma's uit die geluid maken, anders hoor je dat er ook doorheen.