PDA

View Full Version : Jimi Hendrix



jimihendrix
10 oktober 2004, 12:38
hey,

Wie is de zoon van Jimi hendrix"?
ik las laatst dat hij een zoon had maar hij had hem zelf nog nooit gezien omdat zijn vrouw wegliep bij J Hendrix.
maar wie weet dat wie zijn zoon is"?
Het is voor een boek van mij dus.


Ik hoor het graag

Musical Greetzz...Marco 8-)

Mithrandir
10 oktober 2004, 13:20
Kees Hendrix (01-08-1968), van Jimi's tweede vrouw Janine Hendrix-Bartels, geboren en getogen in Boerenstrontoverradeel. Kees groeide op bij zijn moeder in Boerenstrontoverradeel en heeft zijn vader nooit gekend, Kees was pas 2 jaar toen zijn vader tragisch om het leven kwam.

Over zijn vroege kinderjaren is weinig bekend, men vermoedt dat hij naar "De school met de bijbel" ging in het naast gelegen Lullenveen en daar les kreeg van mevrouw Veenenveld, maar dit kan ook een onderdeel zijn van de mythevorming rond deze enige zoon van 's werelds meest legendarische gitarist.

In zijn pubertijd had hij veel last van jeugdpuistjes, wat hem niet geliefd maakte bij het vrouwvolk, maar toen in de jaren 80 clearasil zijn entree maakte in de noordelijke provincies van het Koninkrijk der Nederlanden braken voor Kees gouden jaren aan. Hij ontmoette zijn eerste, en tevens laatste, vriendin Mary Hartensveld toen hij 18 was tijdens dansles. Zijn engelse wals maakte haar gek en het liefdespaar was een feit.

Na twee jaar "verkeren" trouwden zij, waarbij moeder Hendrix vol trots vooraan in de kerk zat. Tijdens de plechtigheid werd de muziek van zijn vader gedraaid, waarbij op de klanken "And the wind cries Mary" het bruidspaar elkaar het ja woord gaf.


http://www.missoulian.com/brides/weddings/0811-geiser-ludlow.jpg
Het bruidspaar daags na het huwelijk

Dat de appel niet ver van de boom viel, bleek toen Kees furore maakte als begaafd trompetist in de plaatselijke fanfare DWS (Door Wilskracht Sterk). Zijn versie van "O when the saints" is een pareltje en het voorbeeld voor vele jonge trompetisten. Het geluid wat hij uit zijn trompet kreeg was van zulk een schoonheid, dat velen probeerden dit geluid na te streven.

In 1998 hing Kees zijn trompet aan de wilgen en verhuisde met Mary naar Australie om een leven te beginnen als schapenboer. Hierna hebben we niet veel meer van kees mogen vernemen, maar zijn moeder zegt dat hij het goed maakt.

http://www.spectrumcolourlibrary.com/travel/sc1703.jpg
De laatst bekende foto van Kees en zijn kudde (foto : Mary Hendrix)

marc_o
11 oktober 2004, 14:13
:-D

Electrical Storm
11 oktober 2004, 16:35
Haha Eelco in de bocht! :D :D

Hempo
12 oktober 2004, 20:35
men vermoedt

Mithrandir
12 oktober 2004, 22:55
Thanx!

alhambra
13 oktober 2004, 21:04
U is briljant heer Mith maar als de zoon van Reeve moet schrijven niet moeilijk voor je zijn, ja ja die gerard neukte heel wat af in 1880.

H.Manback
21 oktober 2004, 23:55
O mijn god, wat een geniale reactie, alleen....


TOTAAL OFF-TOPIC WAT EEN LULVERHAAL

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Keep up the good work :dance:

Das Schaap
22 oktober 2004, 00:11
Mith dat was nou eens tof 8-)

lupoloco
22 oktober 2004, 09:28
nice :D

patricia
25 oktober 2004, 18:58
weet iemand welk effect jimi gebruikt in het nummer purple haze?

alvast bedankt,

groetzz,

patricia :wink:

H.Manback
26 oktober 2004, 22:39
Welk stuk?

De distortion is een Fuzz Face of misschien een big muff. Ook een stuk is met reverb vermoed ik.

Maar goed, het ligt er ook een hoop aan welke opname je hebt. Live is ie weer heel anders...

crazylay
15 januari 2005, 23:36
Jim igebruikte geen reverbs..
er was nog geen reverb..
tenminste niet op zijn versterker.

Kitaarhiero
16 januari 2005, 16:29
In die tijd was er al wel reverb hoor! dat was er al in de '50's!

crazylay
16 januari 2005, 17:09
jimi gebruikte geen reverb..
mischien Echo's;)

TME

Ritch
16 januari 2005, 21:51
Komop the Gray, meer meer meer! :D