PDA

View Full Version : vandaag een gitaartje gestolen.



wietse
10 oktober 2004, 12:13
ja kan het niet anders noemen ,voor 120 euro een erg mooie oude italiaan een melody (eko) in gigbag , stratstyle , 2 humbuckers , mahony body , maple neck ,rosewood fretboard in bijna perfecte staat.
echt een plaatje om te zien.
de rit naar zuidlaren loonde dit keer wel.
gisteren was ik chagerijnig door de schade aan m'n auto dat maakt dit weer goed.(nou ja deels)
http://www.gitaar.net/forum/download.php/4,464/melodystratmodel.JPG

http://www.gitaar.net/forum/download.php/4,465/melodystratmodelbody.jpg

Joop M
10 oktober 2004, 12:40
Gefeliciteerd hij is wel eruuuug mooi.
Weet je ook hoe oud ie is?
Grz Joop

youngcoby
10 oktober 2004, 12:46
Proficiat Wietse,
weer een originele gitaar erbij.

Wanneer ga je verbouwen (een speciale muur zetten voor al je gitaren op te hangen)? :-D

munkie
10 oktober 2004, 12:47
Ha Wietse, wanneer begin je je gitaarwinkel? Ik bedoel je bent al een maandloon kwijt als je nieuwe snaren op al die gitaren zet :D
Ik had vroeger een EKO 12 snaar western, was lang niet slecht voor het geld. Die strat is wel lekker "cheesy 70ies" 8-) vind ik. Je had vroeger in het blad Guitar Player een column over dit soort "off the wall" gitaren, Teisco en EKO enzo. Meer leuk als curiosum dan om op te spelen vind ik. Ik mag graag klagen dat alles vroeger beter was :cool: maar beginners hebben het tegenwoordig toch voor het uitkiezen met Richwood enzo....

wietse
10 oktober 2004, 13:03
Ha Wietse, wanneer begin je je gitaarwinkel? Ik bedoel je bent al een maandloon kwijt als je nieuwe snaren op al die gitaren zet :D
Ik had vroeger een EKO 12 snaar western, was lang niet slecht voor het geld. Die strat is wel lekker "cheesy 70ies" 8-) vind ik. Je had vroeger in het blad Guitar Player een column over dit soort "off the wall" gitaren, Teisco en EKO enzo. Meer leuk als curiosum dan om op te spelen vind ik. Ik mag graag klagen dat alles vroeger beter was :cool: maar beginners hebben het tegenwoordig toch voor het uitkiezen met Richwood enzo....

slecht spelen doen ze niet hoor , die teisco die ik heb speelt echt lekker en die eko's e.d spelen ook goed , meeste oude budget planken spelen niet verkeerd .
alleen de algehele kwaliteit en het geluid dat valt vaak tegen.
ach en snaren vervangen doe ik niet zovaak , speel toch erg weinig ben meer verzamelaar.
mischien verandert dat wel binnenkort m'n handen blijven heel de laatste tijd en als dat aanhoudt dan ga ik op gitaarles (zien of ik maten van me zover kan krijgen om me les te geven :D 0

Mitch
10 oktober 2004, 13:14
Erg mooi bodyhout en die houten slagplaat.....ja dat heeft toch absoluut wat ! Cool man !

AART
10 oktober 2004, 13:54
Ha Wietse, wanneer begin je je gitaarwinkel? Ik bedoel je bent al een maandloon kwijt als je nieuwe snaren op al die gitaren zet :D
Ik had vroeger een EKO 12 snaar western, was lang niet slecht voor het geld. Die strat is wel lekker "cheesy 70ies" 8-) vind ik. Je had vroeger in het blad Guitar Player een column over dit soort "off the wall" gitaren, Teisco en EKO enzo. Meer leuk als curiosum dan om op te spelen vind ik. Ik mag graag klagen dat alles vroeger beter was :cool: maar beginners hebben het tegenwoordig toch voor het uitkiezen met Richwood enzo....

slecht spelen doen ze niet hoor , die teisco die ik heb speelt echt lekker en die eko's e.d spelen ook goed , meeste oude budget planken spelen niet verkeerd .
alleen de algehele kwaliteit en het geluid dat valt vaak tegen.
ach en snaren vervangen doe ik niet zovaak , speel toch erg weinig ben meer verzamelaar.
mischien verandert dat wel binnenkort m'n handen blijven heel de laatste tijd en als dat aanhoudt dan ga ik op gitaarles (zien of ik maten van me zover kan krijgen om me les te geven :D 0

over wat voor versterker speel je eigenlijk? 8)

wietse
10 oktober 2004, 14:16
over wat voor versterker speel je eigenlijk? 8)

een yorkvillesound bloc 100G (traynor) transistor ding 100 watt rms , daarvoor op een fender champion 110.
klinkt erg goed die yorkville ,en net zo groot als de fender die ik eerst had.
verder open dan 2 dan krijg ik burenruzie.

Sicky61
10 oktober 2004, 18:23
lijkt mij een zelfgemaakte merantie body met een triplex slagplaat.
Wel geinig trouwens

ieme
12 oktober 2004, 20:52
Waar staat de teller nou op?

wietse
12 oktober 2004, 21:11
lijkt mij een zelfgemaakte merantie body met een triplex slagplaat.
Wel geinig trouwens
beslist niet!!!!
niks zelfgemaakt zo kwamen ze uit de melody fabriek , en ook geen meranti maar mahonie , neem hem mee naar de meeting als je daar komt kan je hem zelf bekijken.
die oude italianen waren altijd wat anders an anders maar dit is geen stukje huisvlijt.
@ieme de teller staat nu op 28 en dan staan er nog 2 electrische 1 akoustische en een bas bij mij in huis op een nieuwe eigenaar te wachten.

toch effe open getrokken dat gitaartje , werd niet blij van wat ik tegen kwam inderdaad sicky61 de slagplaat is zelfgemaakt en de elementen zijn epiphone pu's (gloed nieuw volgens mij), stuk uit de body gefreesd om ruimte voor 2 extra pots te maken.
als ik die verkoper weer zie dan zal ik hem de waarheid wel vertellen met z'n helemaal origineel en vroeger zelf nieuw gekocht gelul.
hou er niet van als iemand me zoiets flikt , gitaartje is z'n geld wel waard maar niet meer origineel wat jammer is.
voor een verzamelaar nu eigenlijk waardeloos GVD.


zo hoort hij dus origineel er uit te zien http://www.fetishguitars.com/img/collector/lord/Melody.jpg