PDA

View Full Version : Vox VS Marshall



Martijn P
10 oktober 2004, 00:54
Goeiedag mensen!

momenteel heb ik als amateur gitaar prutser een Vox Pathfinder 15 staan (22 watt staat achterop te vinden). Voor 100 euro tweedehands gekocht, klinkt opzich best aardig en kan hard genoeg voor mijn studentenkamertje... maar....

Mijn huisgenoot heeft een Marshall veel mooiere versterker (iets van 100 watt, model weet ik zo niet, iig 2 kanalen met alle instellingen en geen buizen). Het geluid van die Marshall vind ik véél mooier dan mijn Vox. Nu is dit wel een veel duurdere versterker, heeft een aantal jaren terug nieuw rond de 1000 gulden gekost.

Wat nu mijn vraag is: wat is er in de Marshall serie te vinden aan een iets kleinere versterker, maar wel met het (in mijn oren mooie) echte Marshall-geluid? Of een versterker die qua geluid in de buurt komt? Ik ben niet zo ervaren op dit gebied en kan hier wel wat advies van de experts gebruiken. Ohja en ik zoek ook nog een basversterker, laatst voor de hobby een bas gekocht en dat is toch ook wel errug leuk. Post ik wel ff op het basforum, maar als iemand hier er toevallig een heeft staan voor een aardig bedragje, omgeving Enschede... :wink:

Alvast bedankt!