PDA

View Full Version : Problemen met TSL 122



Bluesbreaker
9 oktober 2004, 23:19
Ik heb al enige tijd problemen met mijn Marshall JCM 2000 TSL 122. Als ik een toon rond de D aansla hoor ik er een trillende toon bij, alsof er iets meetrilt. Ik ben er al een paar keer mee terug geweest naar de winkel, die de versterker op hun beurt weer aan een reparateur hebben meegegeven. Na twee keer bij de reparateur geweest te zijn (1e keer de voetjes waar de buizen in staan goed vastgedraaid, 2e keer had hij de buizen aan elkaar vast geplakt :???: ) hoorde ik het geluid nog steeds. De winkel was ondertussen ook met een andere reparateur gaan samenwerken, dus die zou mijn versterker ook nog maar bestuderen dan. Ik heb de versterker gisteren weer opgehaald, hij had er nieuwe buizen ingezet.

Vanmiddag kon ik voor het eerst de versterker weer testen, en tot mijn verbazing was het geluid er nog steeds, zelfs harder dan voorheen. Het is nu dus wel meteen duidelijk dat het niet aan de buizen kan liggen (en ik heb weer gratis een setje verse buizen er in zitten).

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn? Het komt er dus gewoon op neer dat ik rond de D iets mee hoor trillen.

RaptureGirl
9 oktober 2004, 23:58
Weet je zeker dat het trillende geluid uit de versterker zelf komt en het niet iets anders is wat op 18,4 Hz of een meervoud daarvan mee staat te dansen?

Denk dat je daar zelf ook al wel aan gedacht had maar zeg het toch maar even :)

Arnhem is trouwens mooi in de buurt van mij

Bluesbreaker
10 oktober 2004, 00:20
ja, ik hoor duidelijk dat het uit de versterker komt en bovendien hoor ik het in elke ruimte waar ik er op speel, niet alleen op mn kamer oid

ben trouwens behoorlijk pissed door die zogenaamde reparateurs, als ze zelf even goed zouden testen konden ze zelf wel horen dat het nog niet goed zat....

andy
10 oktober 2004, 00:25
Misschien heel banaal, maar ik had het een tijd terug ook.
Zitten de speakers nog wel goed vast?????

RaptureGirl
10 oktober 2004, 00:26
Helemaal mee eens, ik heb een keer een gitaar (fender strat) laten afstellen. Kreeg 'm terug met een setje nieuwe snaren en dat was het dan :-(

Ze hadden aan de stelstok in de hals zitten draaien waardoor die bijna het loodje had gelegd. Heb 'm daarna bij een andere winkel ECHT laten afstellen. Die man zei "wat is er in godsnaam met die gitaar gebeurd".

Ja je hebt er een hoop prutsers bij helaas.