PDA

View Full Version : Phantom voeding op mixer



Lutz
9 oktober 2004, 18:17
Hoi ik heb een behringer eurorack ub1002 mixer,

daarop hangt momenteel een shure sm 57 aan, deze is wel leuk en zo maar ik hoor ook goede dingen over de rode NT1

deze moet naar het schijnt gevoed worden met phantom voeding, de shure niet


op mijn mixer zit dat wel maar ik heb 2 mic (xlr) inputs as ik op de phantom knop druk gaat er volgens mij stroom op de beide inputs, kan dit geen kwaad voor de shure die niet gevoed moet worden?


thx in advance,


Lutz

semt-x
9 oktober 2004, 18:42
Wat je dan volgens mij beter kan doen is een aparte phantom voeding kopen en deze apart koppelen op je mic. Mocht dit niet kloppen, dan hoor ik het graag, maar volgens mij is dit een goede oplossing...

Pee
9 oktober 2004, 21:15
Ik heb hetzelfde probleem. ik kocht een Fostex VF80, ik heb een dynamische en een condensator mic. kan ik de dynamische tegelijkertijd gebruiken met de condensator?
Ik heb het al geprobeerd en er is niets speciaals, maar ik maak me zorgen. Stel dat ik mijn dynamische mic op lange termijn kapot maak..

Kheb nu te weinig geld om een aparte fantoom voeding te kopen.

skanky
10 oktober 2004, 00:12
Als de aarde van de XLR-kabel is goed is aangesloten kan het geen kwaad om +48 op een dynamische microfoon te zetten

bert k
10 oktober 2004, 02:40
Idd, bij normale kabels kan het helemaal geen kwaad. Niks losse Phantompower, gewoon aanzetten.