PDA

View Full Version : Engl Special edition



Braindead
9 oktober 2004, 14:49
Gisteren bij TAGS een Engl special edition uitgeprobeerd.
Wow wat een vette sound, oehm oehm oehm, en een heel mooie leadsound. Jammer dat ie zo duur is anders had ik er een lintje om laten doen. :lol:
Wat ik vooral zo goed vind is dat ie ook nog eens een mooi clean heeft. Echt een topper. Engl heeft er weer een fan bij :o

Baco
9 oktober 2004, 17:36
Gisteren bij TAGS een Engl special edition uitgeprobeerd.
Wow wat een vette sound, oehm oehm oehm, en een heel mooie leadsound. Jammer dat ie zo duur is anders had ik er een lintje om laten doen. :lol:
Wat ik vooral zo goed vind is dat ie ook nog eens een mooi clean heeft. Echt een topper. Engl heeft er weer een fan bij :o

:-D

Iced Dragon
9 oktober 2004, 20:50
hij wil eigenlijk gewoon zeggen: "Ik heb er één :-D "

Braindead
10 oktober 2004, 19:31
Ja ik had het wel een beetje begrepen.........
Ik weet niet welke serie hij heeft, maar vast niet zo'n mooie als bij TAGS.
Als je je klapstoeltje meeneemt, en je zet hem aan dan kun je alleen al uren naar die top zitten kijken. Mooie rooie verlichting erin, echt vet gewoon. Daar verbleekt mijn marshall gewoon bij...... Al ben ik met mijn sound best tevreden.

Baco
10 oktober 2004, 19:52
Ja ik had het wel een beetje begrepen.........
Ik weet niet welke serie hij heeft, maar vast niet zo'n mooie als bij TAGS.
Als je je klapstoeltje meeneemt, en je zet hem aan dan kun je alleen al uren naar die top zitten kijken. Mooie rooie verlichting erin, echt vet gewoon. Daar verbleekt mijn marshall gewoon bij...... Al ben ik met mijn sound best tevreden.

Hmm, de foto kan beter, maar is het zoiets dat je bedoelt:

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Engl/SE%2001.JPG

Braindead
10 oktober 2004, 20:16
Ja, jezus man je hebt die gewoon!!!
Echt mooiste top die ik ooit gezien heb.
Be proud :o :o :o :o :o :o :o

Baco
10 oktober 2004, 20:19
Ja, jezus man je hebt die gewoon!!!
Echt mooiste top die ik ooit gezien heb.
Be proud :o :o :o :o :o :o :o

Thanks, trots ben ik, dat is een feit, vandaar de :-D

Ik kan inderdaad wel een tijd voort wat versterker betreft, dit is een blijver :wink:

marc_o
11 oktober 2004, 10:39
Heb 'm ook getest en was wel zeer onder de indruk, hoewel ik me wel kan vinden in een bespreking die ik ooit las, en daar stond in dat er een Engl-sausje in de sound zit die je er niet echt uitkrijgt. Dat is IMO inderdaad wel zo, heb zelf 10 jaar ge-Englt, was de 2e in Nederland met de Savage 120 destijds, wat leuke reacties opleverde bij optredens, niemand die het kende en het zag er natuurlijk gevaarlijk uit met tralies en licjhten, grrrr!!!!, dus was er als de kippen bij en heb daarna 2 Sovereigns gehad tot zeer grote tevredenheid, maar ergens....vind IK het wat 1-dimensionaal, heeft ook te maken met verandering van muziek en smaak over de jaren hoor, maar kwalitatief heb ik nooit te klagen gehad en ik denk dat je zeker voor het zwaardere werk weinig beters kunt vinden.
Het blijven wel top-produkten.

LordRiffenstein
11 oktober 2004, 10:47
Heb 'm ook getest en was wel zeer onder de indruk, hoewel ik me wel kan vinden in een bespreking die ik ooit las, en daar stond in dat er een Engl-sausje in de sound zit die je er niet echt uitkrijgt.

Geen kritiek of zo maar vindt iemand anders dit net zo grappig als mezelf?

Je koopt toch een versterker omdat hij een bepaalde sound heeft. Als je Mesa-toon wil, dan koop je toch geen Engl, of een Rivera, dan koop je MESA. Net zoals al die mensen die de typische Marshall crunch van een 100w plexi willen maar in een combo van 25w, impossible!!!

marc_o
11 oktober 2004, 11:33
Daar heb je voor 100% gelijk in, en het is ook geen afkraken, anders had ik niet 10 jaar Engl gebruikt naar volle tevredenheid zoals ik al schreef, alleen kan je smaak toch wat veranderen over de jaren. Mocht ik weer zware Metal gaan spelen, dan kwam er wellicht toch weer een Engl terug...maar nu even niet.

heee, dit is een gitaarforum en niets is zo veranderlijk als smaak kun je hier op duizenden bladzijdes lezen zo onderhand.. :)

MightyMike
11 oktober 2004, 11:40
Als je je klapstoeltje meeneemt, en je zet hem aan dan kun je alleen al uren naar die top zitten kijken. Mooie rooie verlichting erin, echt vet gewoon. Daar verbleekt mijn marshall gewoon bij...... Al ben ik met mijn sound best tevreden.

Misschien moet je rode lichtjes monteren op je Marshall? :???:

Wicked Willy
11 oktober 2004, 14:20
De SE ook uitgeprobeerd bij Van Gorp in R'daal. Vette bak!!!! Zou hem echter nooit kopen, want meeste sounds zijn voor mij niet bruikbaar.....maar voor alle heavy rockers onder ons....ik zou maar gaan sparen!!!

Braindead
11 oktober 2004, 17:48
Misschien moet je rode lichtjes monteren op je Marshall? :???:[/quote]

Ja dat kan wel, maar dan moet ik er ook een andere voorkant in zetten. Iets doorzichtigs, maar dat wordt niks. Lekker origineel houden die SLX.
Trouwens voor metal ook zeer aan te raden. Ik zou mijn amp de perfecte amp vinden als er :
- een "mooie" clean kanaal opzat.
- iets meer bas zou hebben. Maar goed, daar moet de basgitaar dan maar voor zorgen.

Dat Engl sausje tja, het is geen Mesa, of een MArshall, maar ik vind het wel een lekker sausje :lol: :-D :lol: :-D
Hey BAco, mag ik vragen wat je voor zo'n ding hebt neergeteld?

Baco
11 oktober 2004, 18:47
Hey BAco, mag ik vragen wat je voor zo'n ding hebt neergeteld?

Je mag dat zeker vragen. Ik denk dat het iets van een 2800 euro moet geweest zijn (heb redelijk wat korting gekregen aangezien ik ook een cab en een MIDI pedaal heb gekocht toen) bij Beyers.

In België kost dat beestje een dikke 3000 euro. Ook mijn cab heb ik zo'n 300 euro goedkoper dan in België gekregen :razz:

gerrekat
11 oktober 2004, 18:52
Ik vind hem net zoals bijna alle andere ENGLs die ik bespeeld heb gewoon supervet!

als ik teveel geld had rondslingeren zou ik hem misschien kopen, maar ik vond niet dat ik er een duidelijk betere sound uitkreeg dan uit mijn POWERBALL of SAVAGE 120, het is en blijft een duidelijke ENGL sound!

dat is natuurlijk alleen maar een compliment, maar niet genoeg reden om NOG een ENGL in huis te halen...al is het wel verleidelijk, het si een prachtige toon machine!

Lacrymosa
12 oktober 2004, 09:43
Ik moet zeggen, met pijn in mn hart, het is een extreem brute bak.........maar ja, hij heeft alleen niet de diversiteit en complexiteit van een Koch, maar goed, hij rockt wel

CheerS!!

Raffel
12 oktober 2004, 09:50
volgens mij moet je niet alle Koch's over 1 kam scheren en dan vergelijken met de SE. :D

Lacrymosa
12 oktober 2004, 09:51
ook hier gaat het wederom over het sausje

CheerS!!

LordRiffenstein
12 oktober 2004, 10:06
De SE ook uitgeprobeerd bij Van Gorp in R'daal. Vette bak!!!! Zou hem echter nooit kopen, want meeste sounds zijn voor mij niet bruikbaar.....maar voor alle heavy rockers onder ons....ik zou maar gaan sparen!!!


Ik moet zeggen, met pijn in mn hart, het is een extreem brute bak.........maar ja, hij heeft alleen niet de diversiteit en complexiteit van een Koch, maar goed, hij rockt wel

CheerS!!

Ik weet niet wat jullie verstaan onder diversiteit maar beweren dat de SE enkel geschikt is voor heavy stuff en dat hij niet in de buurt komt van de diversiteit van een Koch doet de waarheid geen eer aan (op zijn zachts gezegd).

Ik praat nu niet over de typische klank maar ik heb de SE op de Musikmesse ongeveer 40-45min getest en ben niet verder gekomen dan kanaal1 en 2 en ik kreeg hieruit van de meeste funky clean tot jazzy clean tot stones crunch, SRV texas tone, een vette AC/DC sound en met vol gain op ch2 ook nog eens een grunge toon. Ik kan moeilijk geloven dat je uit een Koch meer diversiteit haalt.

Oh, over dat typisch Engl-sausje, ik heb liever een versterker die opvalt door zijn eigen sound dan eentje die andere probeert te imiteren (noem geen namen). :cool:

Baco
12 oktober 2004, 10:14
Hmm, divers is hij zeker te noemen. Met de modern/classic voicing, lo power/hi power, gain boost, contour switch, enz, enz kan je zowat alle mogelijke klanken er uit krijgen. Ik ken weinig (geen?) heads die zo uitgebreid zijn...
Als dat nog niet genoeg is voor je, gebruik dan het Tube Driver circuit, hang er een preamp aan en the sky is the limit :wink:

marc_o
12 oktober 2004, 11:11
Oh, over dat typisch Engl-sausje, ik heb liever een versterker die opvalt door zijn eigen sound dan eentje die andere probeert te imiteren (noem geen namen). :cool:

het valt je geloof ik wel zwaar he? :)

Raffel
12 oktober 2004, 11:38
hij heeft wel gelijk :D

LordRiffenstein
12 oktober 2004, 11:52
het valt je geloof ik wel zwaar he? :)

Nah toch niet, ieder zijn eigen meuk. Als je niet van het Engl-sausje houdt, so be it. Ik zal er niet van wakker liggen.

Mijn punt is, ofwel vind je een versterker goed ofwel vind je hem niks. Als je dan commentaar leest dat een bepaalde versterker een eigen sausje over de toon gooit en je dat niet wegkrijgt, dan ben je fout bezig. Dat is net hetzelfde als een Ferrari testen, zeggen dat hij toch zo lekker snel door de bochten kan maar dat hij toch niet geschikt is voor offroad werk.

Ik heb nu een goeie week mijn H&K Duotone, een versterker die TOTAAL anders klinkt dan mijn Engls. Het stomste wat ik kan doen is proberen uit die Duotone een Engl-sound te halen want dat werkt niet en dan staat hij binnen enkele weken te koop. Dit is ook waarom ik hou van versterkers met een eigen sound en een van de redenen waarom bv een Rivera me NIKS doet. Rivera is niet slecht maar probeert te veel Fender clean en Marshall crunch te geven en doet het alletwee net niet. Ik denk bv aan de Mesa Lonestar, door velen afgekraakt wegens niet echt Mesa maar ik vind hem SUPER.

Metoshade
12 oktober 2004, 12:38
Inderdaad ieder zijn eigen spul. Ik moet er wel even bijzeggen dat ik de Rivera Fandango echt heel erg goed vind klinken. Erg drie-D, erg echt. Een kwaliteit die je niet terug ziet in een R30 (wat een bibsgeluid vergeleken met de Fandango) maar ook niet in een HotRod DeVille. Logisch want die versterkers zitten gewoon niet in dezelfde prijsklasse. Ik vond zelf de Fandango te vergelijken met de Bogner Extacy Classic in klankwaarde. Niet dat ze hetzelfde klinken, maar ze zitten een beetje in dezelfde klasse qua klank. Een erg sterk midden, iets waar bijv Koch zelf helemaal niet van houdt. Ik heb niet het gevoel dat de Fandango of de Extacy een Fender en/of Marshall klank probeert te copieren. Ik ken geen stock Marshall die zo goed klinkt als de Fandango.

Ik heb het geluid van ENGL altijd erg steriel gevonden, ik ken de SE niet, maar als er een ENGL sound in zit, en dat is dan maar goed ook, dan zal ie wel te steriel voor mij zijn, te scherp, te midhoog ofzo. Ideaal voor de mix, is mijn ervaring, maar absoluut niet mijn sound.

PeteRS
12 oktober 2004, 12:46
Rivera is niet slecht maar probeert te veel Fender clean en Marshall crunch te geven.

Is dat niet wat we diep in ons hart allemaal willen?


Ik praat nu niet over de typische klank maar ik heb de SE op de Musikmesse ongeveer 40-45min getest en ben niet verder gekomen dan kanaal1 en 2 en ik kreeg hieruit van de meeste funky clean tot jazzy clean tot stones crunch, SRV texas tone, een vette AC/DC sound en met vol gain op ch2 ook nog eens een grunge toon.

Jij volgens mij ook....

LordRiffenstein
12 oktober 2004, 14:01
Rivera is niet slecht maar probeert te veel Fender clean en Marshall crunch te geven.

Is dat niet wat we diep in ons hart allemaal willen?


Ik praat nu niet over de typische klank maar ik heb de SE op de Musikmesse ongeveer 40-45min getest en ben niet verder gekomen dan kanaal1 en 2 en ik kreeg hieruit van de meeste funky clean tot jazzy clean tot stones crunch, SRV texas tone, een vette AC/DC sound en met vol gain op ch2 ook nog eens een grunge toon.

Jij volgens mij ook....

Euh nee want dan schakelde ik nu met een a/b tussen een Fender en een Marshall. Mijn opsomming van sounds was puur als voorbeeld, ik probeer vooral mijn eigen sound te zoeken en heb hem ondertussen ook gevonden in Engl.

BramVersteeg
12 oktober 2004, 14:15
.ENGL heeft zeker een eigen geluid, en dat heeft wel iets schels ja. Perfect voor in de mix ja... Perfect als combi bij een wat modernere Diezel......Ja, eigenlijk ook wel.


:evil: Kut ik zit weer eens te gassen op m'n eigen top!
Denk dat ik hem maar uit de verkoop haal :razz: .

Braindead
12 oktober 2004, 14:56
Hey BAco, mag ik vragen wat je voor zo'n ding hebt neergeteld?

Je mag dat zeker vragen. Ik denk dat het iets van een 2800 euro moet geweest zijn (heb redelijk wat korting gekregen aangezien ik ook een cab en een MIDI pedaal heb gekocht toen) bij Beyers.

In België kost dat beestje een dikke 3000 euro. Ook mijn cab heb ik zo'n 300 euro goedkoper dan in België gekregen :razz:

Dat valt dan inderdaad nog wel mee voor die bak. Al heb ik dat geld er niet voor liggen.
BEn van plan gewoon een Roland Jazz Chorus, of een fender ampje erbij te kopen (a/b box). Dan heb ik - een vette marshall scheur en mooi clean.
Voor een redelijke prijs.

Mocht ik ooit een Engl voor een leuk prijsje tegenkomen dan zie ik het wel.

Ben het trouwens met jullie eens, watbetreft karakter van een amp.
Liever een amp met een eigen karakter dan zo'n imitatie net niet versterker. Al gaat het er uiteindelijk wel gewoon om of je de sound goed vind. Net wel of net niet :P

marc_o
12 oktober 2004, 16:28
Mijn punt is, ofwel vind je een versterker goed ofwel vind je hem niks. Als je dan commentaar leest dat een bepaalde versterker een eigen sausje over de toon gooit en je dat niet wegkrijgt, dan ben je fout bezig.

Dat is niet mijn standpunt en had graag gezien dat je je niet zo persoonlijk aangevallen voelde, want daar begint het op te lijken. Ik kraak helemaal niets af van Engl, heb er langer op gespeeld dan de meesten hier vermoed ik en dat zegt mij wel iets over de kwaliteit.
Mijn standpunt is dat ik een versterker goed kan vinden, maar ook goed met kanttekeningen. Dan heb ik het niet meer puur over de SE, want dat ene uurtje wat ik daarop heb gespeeld zegt gewoon weinig tot niets. Mijn ervaringen liggen bij de paar honderd optredens met de Savage en de Sovereign. In mijn band klinkt e.e.a. beter met een andere versterker dan met de Sovereign, die, en dat is wel zo, veel beter tot zijn recht komt in een band met 2 gitaren omdat ie altijd goed te horen is.

Voila, dit verhaal wordt te lang en het gaat over kleine klanknuances. Zoveel mensen, zoveel smaken. Gelukkig zijn er veel verschillende versterkers te koop. :)

gerrekat
12 oktober 2004, 17:37
Ik vind ENGL 10 keer bruter dan welke KOCH die ik dan ook bespeeld heb....clean kunnen ze nog meekomen met de ENGLs maar overdrive is het allemaal stukken minder IMO!

.ChiefRebelAngel.
12 oktober 2004, 18:41
Misschien moet je rode lichtjes monteren op je Marshall?

Ja dat kan wel, maar dan moet ik er ook een andere voorkant in zetten. Iets doorzichtigs, maar dat wordt niks. Lekker origineel houden die SLX.

hoezo dat wordt niks, bij mijn head lukte het prima, een stuk glas erin van 10mm dik en 't was in orde...

http://users.skynet.be/fa303104/sludgesite/gear/head.jpg

marc_o
12 oktober 2004, 21:11
Ziet er best ruig uit!!

LordRiffenstein
13 oktober 2004, 11:30
Dat is niet mijn standpunt en had graag gezien dat je je niet zo persoonlijk aangevallen voelde, want daar begint het op te lijken. Ik kraak helemaal niets af van Engl, heb er langer op gespeeld dan de meesten hier vermoed ik en dat zegt mij wel iets over de kwaliteit.
Mijn standpunt is dat ik een versterker goed kan vinden, maar ook goed met kanttekeningen. Dan heb ik het niet meer puur over de SE, want dat ene uurtje wat ik daarop heb gespeeld zegt gewoon weinig tot niets. Mijn ervaringen liggen bij de paar honderd optredens met de Savage en de Sovereign. In mijn band klinkt e.e.a. beter met een andere versterker dan met de Sovereign, die, en dat is wel zo, veel beter tot zijn recht komt in een band met 2 gitaren omdat ie altijd goed te horen is.

Voila, dit verhaal wordt te lang en het gaat over kleine klanknuances. Zoveel mensen, zoveel smaken. Gelukkig zijn er veel verschillende versterkers te koop. :)

De tijd dat ik me persoonlijk aangevallen voelde over zaken zoals dat is al LANG voorbij. Zoals ik al zei, het maakt me geen fuck uit wat iemand gebruikt, als je maar gelukkig bent. En iedereen weet ondertussen wel waarmee ik gelukkig ben (gear-gewijs) :cool:

Ik ben het trouwens helemaal met je eens dat sommige versterkers beter werken voor bepaalde genres en/of bands dan anderen. Ik vermoed echter dat mijn commentaar en die van jou niet helemaal over hetzelfde gaan. Goed met kanttekeningen is mogelijk maar als die kanttekening handelt over de typische klank-eigenschap van een bepaalde versterker, dan noem ik dat geen kanttekening meer.

OK, back on topic. Als het goed is ga ik een van de volgende weekends de SE eens goed aan de tand voelen en vergelijken met de E570 pre-amp. Op de musikmesse testte ik de SE met een Suhr strat over de XL cab en ik denk dat ik met die combinatie ongeveer alle sounds kan krijgen die ik OOIT nodig heb.

Baco
13 oktober 2004, 12:09
OK, back on topic. Als het goed is ga ik een van de volgende weekends de SE eens goed aan de tand voelen en vergelijken met de E570 pre-amp. Op de musikmesse testte ik de SE met een Suhr strat over de XL cab en ik denk dat ik met die combinatie ongeveer alle sounds kan krijgen die ik OOIT nodig heb.

Interessant! Bij Beyers? Zou er ook nog eens willen geraken in de (nabije) toekomst...

Ben ook wel eens benieuwd hoe de E570 is vergeleken met een SE. Hmm, een E570 via de Tube Driver van de SE en je hebt een enorm gamma aan sounds aan je vingertoppen. Hmm, komt er misschien ooit wel eens :wink:

LordRiffenstein
13 oktober 2004, 12:16
Interessant! Bij Beyers? Zou er ook nog eens willen geraken in de (nabije) toekomst...

Ben ook wel eens benieuwd hoe de E570 is vergeleken met een SE. Hmm, een E570 via de Tube Driver van de SE en je hebt een enorm gamma aan sounds aan je vingertoppen. Hmm, komt er misschien ooit wel eens :wink:

Nee toch niet bij Beyers maar ik probeer om viavia een test te kunnen doen.

Mitch
13 oktober 2004, 17:23
Dat helpen uitladen op de Pedalendag kun je nu wel vergeten natuurlijk :D

Kleine serieuze kanttekening: Rivera is begonnen vanuit de Fender/Marshall-in-één-gedachte, maar daarmee zijn het nog geen laffe modeling versterkers :wink:
Als marc de KR of Fandango meeneemt en ik de M100 heb je zowel modern als 'oud' Rivera, aardig om de verschillen te horen lijkt me.

Wat mij trouwens de doorslag gaf om voor Rivera te gaan in een prijsklasse waar ik ook Engl had kunnen kopen was enerzijds de iets meer vintage klank van Rivera en de veel uitgebreidere toonregeling. Kortom: andere beestjes !

LordRiffenstein
13 oktober 2004, 17:35
Dat helpen uitladen op de Pedalendag kun je nu wel vergeten natuurlijk :D

Kleine serieuze kanttekening: Rivera is begonnen vanuit de Fender/Marshall-in-één-gedachte, maar daarmee zijn het nog geen laffe modeling versterkers :wink:
Als marc de KR of Fandango meeneemt en ik de M100 heb je zowel modern als 'oud' Rivera, aardig om de verschillen te horen lijkt me.

Wat mij trouwens de doorslag gaf om voor Rivera te gaan in een prijsklasse waar ik ook Engl had kunnen kopen was enerzijds de iets meer vintage klank van Rivera en de veel uitgebreidere toonregeling. Kortom: andere beestjes !

Hey, modeling is een 4-letter woord in een Engl-thread :razz:

Ik heb wel eens wat Riveras gespeeld en vond vooral die Jake, die signature reeks, ERG goed. Oh ja, er was ook een combo die ik vet vond maar welke weet ik al niet meer, was in elk een geval recenter model.

marc_o
13 oktober 2004, 20:44
Dat was vast de Fandango... :)

Qua kleur issie lichtbruin, zie foto's bij mijn webshots.

Braindead
13 oktober 2004, 22:49
Misschien moet je rode lichtjes monteren op je Marshall?

Ja dat kan wel, maar dan moet ik er ook een andere voorkant in zetten. Iets doorzichtigs, maar dat wordt niks. Lekker origineel houden die SLX.

hoezo dat wordt niks, bij mijn head lukte het prima, een stuk glas erin van 10mm dik en 't was in orde...

http://users.skynet.be/fa303104/sludgesite/gear/head.jpg

Ziet er op het eerste gezicht wel goed uit. Maar ik zie nog geen lampjes/lampen
Kun je een foto maken met de lampen aan? dan kun je pas echt wat zien.
En dan eens vergelijken met die versterker van Baco. :lol:
Nee maar serieus ziet er goed uit.

LordRiffenstein
14 oktober 2004, 07:52
Dat was vast de Fandango... :)

Qua kleur issie lichtbruin, zie foto's bij mijn webshots.

Fff rivera-site gecheckt en ik denk dat het een Quiana was. Klonk in elk geval heel erg OK!

marc_o
14 oktober 2004, 10:06
Ja, de Quiana is heel erg mooi, die had ik ook erg graag willen hebben.
Ik geloof dat ie 6L6 eindbuizen heeft en V-30's waar de Fandango el34's heeft en G12T (of zoiets, moet ik even kijken)
Voor de rest issie ver hetzelfde.
Ik ga eens op zoek naar een Quiana - topje...als ik ooooit weer geld heb tenminste :-?

ieme
14 oktober 2004, 11:32
hoezo dat wordt niks, bij mijn head lukte het prima, een stuk glas erin van 10mm dik en 't was in orde...

http://users.skynet.be/fa303104/sludgesite/gear/head.jpg

Is dat een peavey 5150 head?

marc_o
14 oktober 2004, 12:30
Zo te zien wel, de handtekening van Eddie staat er op.

.ChiefRebelAngel.
14 oktober 2004, 16:53
is inderdaad peavey 5150 mark I

Negative K3 fan
14 oktober 2004, 18:43
hoezo dat wordt niks, bij mijn head lukte het prima, een stuk glas erin van 10mm dik en 't was in orde...

http://users.skynet.be/fa303104/sludgesite/gear/head.jpg

Is dat een peavey 5150 head?


jep en ik ben ernaar opzoek :)

marc_o
14 oktober 2004, 20:57
En daar doe je de 5150 combo voor weg???
Dat had ik nooit gedaan, die klinkt echt goed in balans, let maar op, je gaat de top minder vinden.

Speeddemon
14 oktober 2004, 22:52
Lord Riff, ligt het aan mij of is 'de Engl sound' helemaal niet scherp, maar juist smeuig/romig?!

Ik bedoel, een Marshall JCM900 noem ik scherp (en dun).
Maar elke Engl waar ik op heb gespeeld (Thunder, Screamer, Savage SE en m'n eigen Savage 60) heeft juist een heel romig mid gebied en is allesbehalve scherp/schel.

Hughes & Kettner amps bijvoorbeeld vind ik wel een stuk scherper. Vandaar dat die Triamp mk II ook alleen echt goed klinkt op een Greenback cabinet (temt het hoog een beetje).

Koch vind ik wel mooier clean hebben dan de meeste Engls (SE ken ik NOG niet), maar de overdrive/distortion is mij wat te rasperig.
Vanuit Koch clean zijn er 2 nog mooiere clean sounds:
Bogner Shiva
Fender Twin Reverb.

Maar ik zoek zelf sounds in een bepaalde hoek of richting. JCM800 achtige crunch, Twin Reverb-clean, SLO-100 scheur. En aangezien
A)dat niet betaalbaar meer is
B)niet sjouwbaar en praktisch meer is
lijkt mij een Engl SE de perfecte middenweg.
(De Savage SE is jarenlang m'n droom-amp geweest. Op aanraden van mij heeft een vriend van me er 1 gekocht).

Want die 'liquid' lead tone van een Soldano heeft een Engl ook. Tenminste, in DIE HOEK. Maar Engls zijn een stuk veelzijdiger dan de meeste Soldano's.

BramVersteeg
14 oktober 2004, 23:11
ENGL's klinken idd niet echt schel maar hebben iets waardoor ze goed door de mix heen komen (IMO). De een noemt dat schel, de ander romig, de ander 'het ENGL sausje'.

Speeddemon
15 oktober 2004, 00:20
ik vind 'sausje' wel een mooi woord ervoor idd.

Zeg maar als een Marshall een steak is, dan is een Engl een bloed-doorlopen biefstuk in pepersaus.

Marshalls zijn rauwer, kaler en scherper van klank. Sommigen (JCM800's, JCM2000 TSL122's) hebben warme ballen, maar ze blijven ruwer dan Engls.

LordRiffenstein
15 oktober 2004, 08:49
Lord Riff, ligt het aan mij of is 'de Engl sound' helemaal niet scherp, maar juist smeuig/romig?!

Ik bedoel, een Marshall JCM900 noem ik scherp (en dun).
Maar elke Engl waar ik op heb gespeeld (Thunder, Screamer, Savage SE en m'n eigen Savage 60) heeft juist een heel romig mid gebied en is allesbehalve scherp/schel.

Hughes & Kettner amps bijvoorbeeld vind ik wel een stuk scherper. Vandaar dat die Triamp mk II ook alleen echt goed klinkt op een Greenback cabinet (temt het hoog een beetje)..

Tja, dat vind ik dus ook en zeker mijn Savages want in beiden zitten NOS lampen waardoor de versterkers wel wat meer vintage zijn gaan klinken. De H&K klinken inderdaad wat scherper, hoewel dat scherp negatief klinkt, ze hebben meer hoog mid in elk geval.

Op de pedalendag zetten we gewoon de Duotone naast mijn Savage 120 en gaan we ff luisteren.

Over Koch kan ik niet veel kwijt want ik heb de verschillende types altijd maar kort getest/gehoord behalve de Classictone en die vond ik wel goed klinken.

LordRiffenstein
15 oktober 2004, 08:50
ENGL's klinken idd niet echt schel maar hebben iets waardoor ze goed door de mix heen komen (IMO). De een noemt dat schel, de ander romig, de ander 'het ENGL sausje'.

Hahaha, goeie omschrijving!

marc_o
15 oktober 2004, 09:02
Nou......is het TOCH nog een positief woord geworden. :)

LordRiffenstein
15 oktober 2004, 09:51
Nou......is het TOCH nog een positief woord geworden. :)

LMAO :cool:

Speeddemon
15 oktober 2004, 13:27
Als iemand nou effe een fles Heinz ketchup photoshopt met het Engl logo erop.... :lol:

BramVersteeg
15 oktober 2004, 14:26
Hey Riffie,
M'n ENGL is toe aan een setje nieuwe buisjes(hij blijft toch bij mij :P ). NOS schijnen erg goed te zijn. Welke zou jij aanraden voor in de RB? Ik be op zich erg tevreden met het geluid dat de amp produceerd. Krijg je bij andere buizen een andere sound? Of gewoon dezelfde sound maar dan beter? Met dezelfde bedoel ik natuurlijk dat je de 'soort' buizen niet veranderd. Zit er hier op het forum niet een knul met veel verstand van buizen en een behoorlijke voorraad?

LordRiffenstein
15 oktober 2004, 14:39
Bram,

RFT of RSD klinken erg lekker in mijn Savages en natuurlijk Mullard. Je kan op ebay Duitsland wel eens wat lampen scoren. Lees even de topic van Tubefreak over de powerball, daar staat behoorlijk wat nuttige info in.

BramVersteeg
15 oktober 2004, 17:37
TubeFreak, dat wassie. Dank je voor de info.

Mitch
15 oktober 2004, 17:48
In principe zou ik op de pedalendag (voor de liefhebber) een klein voorraadje oude, verschillende 12AX7's meenemen. Als we toch twee lokalen tot onze beschikking hebben kan er ook wel met iets anders dan pedalen geëxperimenteerd worden :)

BramVersteeg
15 oktober 2004, 17:53
Hhhmm, ik zou wel willen komen maar ik heb alleen erg weinig pedalen om mee te nemen. En zeker geen leuk/nieuw spul!
Ik heb net tubefreak gemaild over die buizen. Als ik dat zo op die site zie heeft die jongen wel verstand van zaken!

Sander II
15 oktober 2004, 19:27
Als iemand nou effe een fles Heinz ketchup photoshopt met het Engl logo erop.... :lol:

http://img94.exs.cx/img94/3334/englsaus.png

het helaas geen fles :(

marc_o
15 oktober 2004, 22:09
hehehe, maar je wil toch zeker niet zeggen dat Engl een soepgeluid heeft????
Daar moet je hier mee uitkijken hoor :-D :-D :-D

lespaul57
3 november 2004, 09:31
Ja, jezus man je hebt die gewoon!!!
Echt mooiste top die ik ooit gezien heb.
Be proud :o :o :o :o :o :o :o

Thanks, trots ben ik, dat is een feit, vandaar de :-D

Ik kan inderdaad wel een tijd voort wat versterker betreft, dit is een blijver :wink:

Ik zie dat hij tekoop staat :???:

Baco
3 november 2004, 10:00
Ja, jezus man je hebt die gewoon!!!
Echt mooiste top die ik ooit gezien heb.
Be proud :o :o :o :o :o :o :o

Thanks, trots ben ik, dat is een feit, vandaar de :-D

Ik kan inderdaad wel een tijd voort wat versterker betreft, dit is een blijver :wink:

Ik zie dat hij tekoop staat :???:

Heb inderdaad wat met dat idee zitten spelen. Die advertentie staat er inderdaad nog altijd, moet die nog eens weg doen.

Nu, ondertussen is mijn Z-12 terug van even weg geweest en ik hou wel van het plaatje...

Alain
3 november 2004, 10:30
Dat lijkt er al beter op.
:wink:

Baco
3 november 2004, 10:51
Dat lijkt er al beter op.
:wink:

Bedankt voor het medeleven :-D

marc_o
3 november 2004, 11:28
Ja, ik las op het Belgische Offstageforum dat je wilde downsizen naar misschien een Sovereign? Voor erbij of in plaats van?

Baco
3 november 2004, 11:54
Ja, ik las op het Belgische Offstageforum dat je wilde downsizen naar misschien een Sovereign? Voor erbij of in plaats van?

Helaas in plaats van. Nu, deze plannen zitten voorlopig in de ijskast. Mocht ik die SE toch kunnen kwijt raken aan de vooropgestelde prijs zou ik er toch nog eens over denken (misschien :( )

BramVersteeg
3 november 2004, 12:19
Aha, en van het overgebleven geld kun je die Bogner cab kopen :razz: .
Nice.

Baco
3 november 2004, 12:56
Aha, en van het overgebleven geld kun je die Bogner cab kopen :razz: .
Nice.

Hmm, dan zal het geld wel niet nr een cab gaan, denk ik... Nee, hoofdgedachte is nog steeds dat de SE blijft. En als er geen rampen gebeuren dan zal dat inderdaad zo blijven :)
Zoals gezegd, er staat al een Beyers trip op de agenda, er wordt aan een oplossing gewerkt :razz:

Iced Dragon
3 november 2004, 14:46
Zoals gezegd, er staat al een Beyers trip op de agenda, er wordt aan een oplossing gewerkt :razz:

en die luidt?

Baco
3 november 2004, 14:58
Zoals gezegd, er staat al een Beyers trip op de agenda, er wordt aan een oplossing gewerkt :razz:

en die luidt?

Euh... Sparen?

Nee, ik hou me even wat rustig en ga dan eens wat cabs (en andere spullen) gaan testen bij Beyers

:wink:

Alain
3 november 2004, 15:07
en speakers verkopen :wink:

Baco
3 november 2004, 15:08
en speakers verkopen :wink:
Dan zou het inderdaad wat sneller gaan, ja :D

lespaul57
3 november 2004, 15:43
Ik heb ook gas voor een ENGL SE head. Ik heb al mijn zooi verkocht en heb een peavey eindtrap en pod XT live. goedkoop en klinkt goed genoeg als backup systeem. Nu alleen mijn main setup gaan maken wat rond een engl SE head gebouwd gaat worden. Verder staat op het verlanglijstje nog 2 THD cabs.

Iced Dragon
3 november 2004, 15:45
Nee, ik hou me even wat rustig en ga dan eens wat cabs (en andere spullen) gaan testen bij Beyers

:wink:

moesten ze daar nu ne 2/50/2 hebben hé... :-?

Baco
3 november 2004, 16:06
moesten ze daar nu ne 2/50/2 hebben hé... :-?

Al eens geïnformeerd?

marc_o
3 november 2004, 16:24
Zeg Baco, zomaar een vraag hoor. Waarom wil je eigenlijk downsizen naar een andere (sovereign) versterker? Ben je blut ofzo? Ik snap het probleem niet eigenlijk...leg eens uit.

Baco
3 november 2004, 16:38
Zeg Baco, zomaar een vraag hoor. Waarom wil je eigenlijk downsizen naar een andere (sovereign) versterker? Ben je blut ofzo? Ik snap het probleem niet eigenlijk...leg eens uit.

Blut? Gelukkig niet, nee :razz:

Nee, ik heb wel nog wat andere projecten die ook aardig wat geld opeisen en vandaar dat ik even met die gedachte heb gespeeld. Ik wil/wou een handige oplossing zodat ik op mijn zolder en in mijn bureau (beneden) gitaar kon spelen en een combootje is snel verzet (zo'n Sovereign zal nog wel aardig wat wegen, maar soit). Met de overschot van de opbrengst van mijn eventuele verkoop kan ik genoeg mogelijkheden verzinnen (heb wat offertes van custom gitaren liggen hier :wink: en in ons huis kunnen we ook nog wel het een en het ander doen).

Nu dacht ik aan een 2x12, maar ik had graag ook eens die XXL cab getest. Als die me zou bevallen, tja, dan "moet" ik me een 2x12 en een XXL cab kopen (ik ken mezelf een beetje :roll:).
Nu, heb het gitaargebeuren even aan de kant gezet en ik neem in januari de draad terug op als ik bij Beyers wat ga testen :-D

Ik denk dat het een cab en een Pod XT Live zal worden...

(Wordt vervolgd)

:wink:

Iced Dragon
3 november 2004, 17:03
moesten ze daar nu ne 2/50/2 hebben hé... :-?

Al eens geïnformeerd?

staat alleszins niet op hun site :-?

lespaul57
4 november 2004, 08:06
wie heeft er nu allemaal een SE head? En wil wel wat foto's zien.

Baco
4 november 2004, 09:50
U vraagt, wij draaien :wink:

Here goes:

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Engl/SE%2003.JPG

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Engl/SE%2004.jpg

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/current/04-10-01%2001.JPG

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/current/04-10-01%2004.JPG

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/PS15/PS15%2003.JPG

Nog iemand?

BramVersteeg
4 november 2004, 10:55
erg mooi ding hoor. Ik vind hem er erg mooi uitzien. Erg mooi setje. Is die tuner zo'n stroboStomp?

Baco
4 november 2004, 11:29
erg mooi ding hoor. Ik vind hem er erg mooi uitzien. Erg mooi setje. Is die tuner zo'n stroboStomp?

Thanks. Die Bogner cab staat ondertussen al bij Alain te blinken :wink:

Die Tuner is inderdaad een Peterson, maar het is een V-SAM II ipv een Strobostomp, was een beetje te vroeg met bestellen :D Toen ik de mijne besteld heb was die nog niet uit nl.
Het handige aan die VSAM is dat er ook een metronoom op zit.

Alain
4 november 2004, 13:10
yep, Bogner .... good....

Ik hoop dat onze zangeres eindelijk eens haar digitale camera mee neemt om wat foto's te nemen. :evil:

BramVersteeg
4 november 2004, 17:25
erg mooi ding hoor. Ik vind hem er erg mooi uitzien. Erg mooi setje. Is die tuner zo'n stroboStomp?

Thanks. Die Bogner cab staat ondertussen al bij Alain te blinken :wink:

Die Tuner is inderdaad een Peterson, maar het is een V-SAM II ipv een Strobostomp, was een beetje te vroeg met bestellen :D Toen ik de mijne besteld heb was die nog niet uit nl.
Het handige aan die VSAM is dat er ook een metronoom op zit.

Wat voor speakers zitten er in die bogner?
En wat heb je nu?

Alain
5 november 2004, 11:14
In die bogner zitten V30's

lespaul57
8 november 2004, 12:07
Klinken die v30 het beste op die SE head?

Baco
8 november 2004, 12:33
Klinken die v30 het beste op die SE head?

Wat mij betreft wel, ja. 'k Heb al een 4tal cabs getest met mijn SE en de cabs met V30 klonken met voorsprong beter!

lespaul57
8 november 2004, 14:57
Klinken die v30 het beste op die SE head?

Wat mij betreft wel, ja. 'k Heb al een 4tal cabs getest met mijn SE en de cabs met V30 klonken met voorsprong beter!

Wat vond je er zoveel beter aan klinken?? Voller warmer. dikker enz enz enz??

Baco
8 november 2004, 15:10
Klinken die v30 het beste op die SE head?

Wat mij betreft wel, ja. 'k Heb al een 4tal cabs getest met mijn SE en de cabs met V30 klonken met voorsprong beter!

Wat vond je er zoveel beter aan klinken?? Voller warmer. dikker enz enz enz??
Zowel de bassen (de SE heeft heel wat low-end) als de mids en highs komen mooi door, zonder dat het modderig wordt. Klinkt ook erg goed met de classic voicing op de SE, lekker retro 8-)
Ook een verschil tss een straight en een slant cab. Ik heb een straight Engl V30 cab gehad en een Slanted Bogner V30 cab. De Bogner klonk iets helderder, maar achteraf bekeken voel ik meer voor de iets "donkerder" klank die de Engl V30 cab had.
Ook palm mutes klinken subliem door deze combinatie. Tja, ik speel voornamelijk metal, dus palm mutes is nu eenmaal iets dat ik veel gebruik. En daar vond ik dan bijvoorbeeld die Engl beter klinken...

Toegegeven, door de erg knappe clean en crunch van de SE ben ik meer gaan experimenteren met deze "soundscapes" :)

AART
8 november 2004, 15:25
hmm, die se lijkt meer op de cockpit van een 747 dan op een versterker.... :lol:

Baco
9 november 2004, 17:01
Hmm...

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=32116

marc_o
9 november 2004, 17:10
Heee, dat lijkt wel dezelfde foto als die op de site van Yoeri......

Baco
9 november 2004, 17:12
Heee, dat lijkt wel dezelfde foto als die op de site van Yoeri......

Is het ook, me dunkt. Yoeri moet rappekes auteursrechten vragen :lol:

LordRiffenstein
10 november 2004, 08:23
Heee, dat lijkt wel dezelfde foto als die op de site van Yoeri......

Is het ook, me dunkt. Yoeri moet rappekes auteursrechten vragen :lol:

LOL, ja er is zelfs een dealer in Frankrijk die de foto´s van de SE en de 570 van mijn site geplukt heeft. Denk dat ik een script ga installeren zodat je de foto´s niet meer kan bewaren via de rechtermuis-toets.

nocaster
10 november 2004, 21:46
wat een kapsones, zag ook foto's van je Pedalpower 2,
waren ook van een andere site :razz:

lespaul57
11 november 2004, 11:14
Heee, dat lijkt wel dezelfde foto als die op de site van Yoeri......

Is het ook, me dunkt. Yoeri moet rappekes auteursrechten vragen :lol:

LOL, ja er is zelfs een dealer in Frankrijk die de foto´s van de SE en de 570 van mijn site geplukt heeft. Denk dat ik een script ga installeren zodat je de foto´s niet meer kan bewaren via de rechtermuis-toets.

Om dat script is ook omheen te zeilen. Maar ik heb ook een SE nu. Foto's volgen.

Baco
11 november 2004, 11:18
Heee, dat lijkt wel dezelfde foto als die op de site van Yoeri......

Is het ook, me dunkt. Yoeri moet rappekes auteursrechten vragen :lol:

LOL, ja er is zelfs een dealer in Frankrijk die de foto´s van de SE en de 570 van mijn site geplukt heeft. Denk dat ik een script ga installeren zodat je de foto´s niet meer kan bewaren via de rechtermuis-toets.

Om dat script is ook omheen te zeilen. Maar ik heb ook een SE nu. Foto's volgen.

Gefeliciteerd! Nieuw gekocht? Welke cab ga je er mee gebruiken?

Veel plezier er mee!

lespaul57
16 november 2004, 08:01
Heee, dat lijkt wel dezelfde foto als die op de site van Yoeri......

Is het ook, me dunkt. Yoeri moet rappekes auteursrechten vragen :lol:

LOL, ja er is zelfs een dealer in Frankrijk die de foto´s van de SE en de 570 van mijn site geplukt heeft. Denk dat ik een script ga installeren zodat je de foto´s niet meer kan bewaren via de rechtermuis-toets.

Om dat script is ook omheen te zeilen. Maar ik heb ook een SE nu. Foto's volgen.

Gefeliciteerd! Nieuw gekocht? Welke cab ga je er mee gebruiken?

Veel plezier er mee!

Ik heb hem tweede hands gekocht van een jongen die geld nodig had. 2 maandjes oud. Speakerkast heb ik nu nog 1 koch 2x12 maar wil iets anders. Zit te denken over een 4x12 maar wil er ook nog een rekje bij voor FX. Kwa speakers weet ik het dus nog niet vandaar de vraag over je speakerkast eerder in dit topic. Verder ben ik tot nu toe erg tevreden met de versterker. Erg veelzijdig en ik heb hem nu ruim twee weken maar nog niet alles uitgetest. Gisteravond op de repetitie meegenomen en wat een dijk van een geluid zeg. Echt super gewoon. Zoals ik al zei, foto's komen eraan. heb nog geen tijd en zin gehad om foto's te maken. Zit nu ook te denken aan een THD 2x12 Maar ik heb nog wat andere spullen die ik nog wil verkopen.

Baco
16 november 2004, 08:15
Ik heb hem tweede hands gekocht van een jongen die geld nodig had. 2 maandjes oud. Speakerkast heb ik nu nog 1 koch 2x12 maar wil iets anders. Zit te denken over een 4x12 maar wil er ook nog een rekje bij voor FX. Kwa speakers weet ik het dus nog niet vandaar de vraag over je speakerkast eerder in dit topic. Verder ben ik tot nu toe erg tevreden met de versterker. Erg veelzijdig en ik heb hem nu ruim twee weken maar nog niet alles uitgetest. Gisteravond op de repetitie meegenomen en wat een dijk van een geluid zeg. Echt super gewoon. Zoals ik al zei, foto's komen eraan. heb nog geen tijd en zin gehad om foto's te maken. Zit nu ook te denken aan een THD 2x12 Maar ik heb nog wat andere spullen die ik nog wil verkopen.
Beetje sneu voor die gast... maar goed voor jou natuurlijk. Mag ik vragen hoeveel je er nog voor betaald hebt? Is puur uit interesse, als je liever niet antwoordt, geen probleem.
Ik vind m'n SE nog altijd het beste klinken op een V30 loaded cabinet. Als het goed gaat heb ik tegen eind deze maand/begin volgende maand een Bogner oversized 2x12 met V30's, op dit ogenblik de handigste oplossing voor mij (heb geen zin om altijd maar een 4x12 op en af de trap te zeulen). Dat die SE veelzijdig is, da's een feit. Al met dat Tube Driver circuit getest? Ik heb er indertijd een Pod XT op aangesloten en daar waren wel leuke dingen mee te doen :)
Ben trouwens wel eens benieuwd hoe de SE met EL34's klinkt (komt binnenkort uit)....
Veel plezier er mee en hou ons op de hoogte hé :wink:

lespaul57
16 november 2004, 10:23
Ik heb hem tweede hands gekocht van een jongen die geld nodig had. 2 maandjes oud. Speakerkast heb ik nu nog 1 koch 2x12 maar wil iets anders. Zit te denken over een 4x12 maar wil er ook nog een rekje bij voor FX. Kwa speakers weet ik het dus nog niet vandaar de vraag over je speakerkast eerder in dit topic. Verder ben ik tot nu toe erg tevreden met de versterker. Erg veelzijdig en ik heb hem nu ruim twee weken maar nog niet alles uitgetest. Gisteravond op de repetitie meegenomen en wat een dijk van een geluid zeg. Echt super gewoon. Zoals ik al zei, foto's komen eraan. heb nog geen tijd en zin gehad om foto's te maken. Zit nu ook te denken aan een THD 2x12 Maar ik heb nog wat andere spullen die ik nog wil verkopen.
Beetje sneu voor die gast... maar goed voor jou natuurlijk. Mag ik vragen hoeveel je er nog voor betaald hebt? Is puur uit interesse, als je liever niet antwoordt, geen probleem.
Ik vind m'n SE nog altijd het beste klinken op een V30 loaded cabinet. Als het goed gaat heb ik tegen eind deze maand/begin volgende maand een Bogner oversized 2x12 met V30's, op dit ogenblik de handigste oplossing voor mij (heb geen zin om altijd maar een 4x12 op en af de trap te zeulen). Dat die SE veelzijdig is, da's een feit. Al met dat Tube Driver circuit getest? Ik heb er indertijd een Pod XT op aangesloten en daar waren wel leuke dingen mee te doen :)
Ben trouwens wel eens benieuwd hoe de SE met EL34's klinkt (komt binnenkort uit)....
Veel plezier er mee en hou ons op de hoogte hé :wink:

2400 met een Z12. Hoe had je Die XT erop aangesloten? Voor zover als ik weer kan je gewoon el34's in de eindtrap prikken en even de bias instellen. Dit staat allemaal in de handleiding. Ik zal wel eens kijken voor kasten met V30 speakers. Ik vind de marshall speaker kasten met de 75W speakers helemaal niet mooi klinken. Zoals ik zei ik heb hem ongeveer twee weken nu en heb er nog niet zo heelveel mee gedaan maar het werkt simpel en het geluid wat ik er nu uit heb is echt super.

Baco
16 november 2004, 11:08
2400? Niet mis. Was het degene die ik hier onlangs gepost heb? Klopt wat je zegt ivm die EL34's maar binnenkort kun je de SE van het fabriek af met EL34's krijgen.

Die Pod XT had ik via de seriële FX loop aangesloten en dan over het Tube Driver circuit. Had er graag nog wat meer mee geëxperimenteerd achteraf bekeken, want heb mijn Pod XT dan terug verkocht daarna (was niet zo gek van de hi-gain sounds, nu echter met die Metal pack misschien wel, weet het niet)...

lespaul57
16 november 2004, 11:51
2400? Niet mis. Was het degene die ik hier onlangs gepost heb? Klopt wat je zegt ivm die EL34's maar binnenkort kun je de SE van het fabriek af met EL34's krijgen.

Die Pod XT had ik via de seriële FX loop aangesloten en dan over het Tube Driver circuit. Had er graag nog wat meer mee geëxperimenteerd achteraf bekeken, want heb mijn Pod XT dan terug verkocht daarna (was niet zo gek van de hi-gain sounds, nu echter met die Metal pack misschien wel, weet het niet)...

Neej, die is het niet. Deze jongen ken ik al heel lang en hebben al vaak muzikale contacten gehad vandaag dat ik de versterker van hem heb gekocht. Koop niet erg snel tweede handse spullen vandaar. Maar omdat hij financiele problemen heeft wil ik hem daar graag bij helpen. Ik denk dat ik binnenkort eens ga experimenteren met de eindbuizen en voorbuizen maar dat gaat denk ik pas gebeuren als ik precies weet hoe hij werkt en klinkt. Het is echt een super amp. Het is ook mijn eerste ENGL en ik heb volgens mij meteen de beste uitgezocht.

Die vraag over die POD XT komt ik mee omdat ik zelf voor wat spelen met de computer er een pod XT op heb aangesloten. Heb ook geen model packs maar ik heb die pod meer om mee te klooien dan dat ik hem echt serieus gebruik voor opnames oid.

Baco
24 november 2004, 20:33
En nog eentje: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=32917...

Ditmaal van geen onbekende :wink:

Heb een once-in-a-lifetime opportunity om een van mijn droomgitaren te kopen, iemand een Powerball/Savage/Sovereign omruilen voor een SE + opleg?

Just kidding, guys :oops:

Braindead
25 november 2004, 14:09
Ik zie op gitaarmarkt ook een aantal SE's te koop staan...
A Waarom staan er zoveel (3) te koop? en
B Is 2400 of 2300 niet wat veel voor zo'n Top 2 dehands?

Vind het nogal een bedrag, al weet ik dat het een te gekke top is, maar toch

BramVersteeg
25 november 2004, 14:37
nieuwprijs is al snel 3200 of meer dus zo gek is het nog niet.

Baco
25 november 2004, 16:09
A: zijn er maar 2 (van 2 verschillende aanbieders)
B: niet echt, als je de nieuwprijs bekijkt valt dat goed mee, vind ik

NeeraDJ
25 november 2004, 16:21
Ik vind het persoonlijk toch wel gek veel, bovendien heb ik ze in Duitsland vaak genoeg voor 2900 euro gezien hoor. Vergeleken met een nieuwe Savage 120 die nieuw 1900 euro is en tweedehands voor 950 gaat vind ik het niet kunnen. En ja die Savage 120 op gitaarmarkt is overpriced vergeleken met de vorige! Ik zou graag nog eens een SE willen hebben, maar dan koop ik 'm liever nieuw dan tweedehands voor die prijs :-?

Josdevos
25 november 2004, 16:55
Sla me dood hé, maar wat een domme reaktie! Weeral typisch DJ.
Je loopt weeral met oogkleppen rond kerel. Savage 120s bestaan al langer en komen couranter voor. Normale okkazie prijs ervoor zou ik zeggen €1200 euro? In goeie staat en redelijk recent? Vergeet niet dat de eerste 120s al van begin jaren 90 stammen, dat die wat goedkoper weggaan ok.

Ik denk dat €2300 voor een SE met Z12 nog lang zo slecht niet is. Nieuwprijs tegen de €3000, Z12 controller kost ook nos is 200 euro. Gaat hier dus wel effe over €900 korting, ofwel bijna 30%. Is best mooi voor een amp die nog maar een half jaar op de markt is en niet echt courant okkazie voorkomt.
Tis gewoon veel geld om ineens te betalen, daarom dat die ene in Belgïe maar niet wegraakt, maar is niet té veel geld of té duur.

Je moet het verschil eens leren tussen KOOPJES en TE KOOPJES...

Een koopje kunnen doen is leuk, maar als je naar een amp op zoek bent, en je vind 2dehands in goeie staat voor een redelijke prijs dan koop je hem toch gewoon. Dan ga je die niet laten passeren omdat hij niet spotgoedkoop is maar voor een eerlijke prijs aangeboden wordt.

Ik ken je niet, maar bij het lezen van jou posts moet ik altijd een een zeurderig betweterig mannetje denken, misschien ben je dat ook... misschien ook niet...

Sorry moest er effe uit...

marc_o
25 november 2004, 17:05
Ik vraag me dan altijd af waarom ie zo snel in de verkoop komt. Valt ie wellicht tegen? Voldoet ie niet aan de verwachtingen? Ben best benieuwd eigenlijk. Het is namelijk niet echt een zak friet, dik €3000 neerleggen en een aantal maanden later honderden euro's kwijt zijn. Voor het verschil koop je een prima cabinet en dan heb je nog geld over.

NeeraDJ
25 november 2004, 17:13
Grappig je valt me persoonlijk aan en je vergeet zelfs even te lezen dat het is wat ik VIND, en niet wat ik voorschrijf, is onderscheid maken echt zo moeilijk? Zou jij je nader willen verklaren over betweterig want die is nieuw, ik probeer de mensen op dit forum zo goed mogelijk te helpen en deze posts zijn nogal subjectief. Een tweedehands product is nog altijd een "wat de gek ervoor geeft" object, ik had het hier nog met Baco over in de PMs, maar jij schijnt mij al snel onderuit te willen halen, door mijn eigen mening te uiten ben ik schijnbaar betweterig?

Als je mij zo graag wilt aanvallen doe dat dan op een zo objectief mogelijke manier, want met zo'n opmerking kom je er niet kerel, je kent mij inderdaad niet dus als je niet weet wat voor persoon ik ben ga dan ook niet lopen gissen. Als ik jouw advies op zou volgen dan zou ik in verste niet de gitaren hebben die ik nu heb, dus laat ik dat dan ook maar NIET doen

Braindead
25 november 2004, 17:23
Ik vraag me dan altijd af waarom ie zo snel in de verkoop komt. Valt ie wellicht tegen? Voldoet ie niet aan de verwachtingen? Ben best benieuwd eigenlijk. Het is namelijk niet echt een zak friet, dik €3000 neerleggen en een aantal maanden later honderden euro's kwijt zijn. Voor het verschil koop je een prima cabinet en dan heb je nog geld over.

Dat vraag ik me dan dus ook af, vandaar mijn vraag: waarom staan er zoveel te koop.
Ik vind 2 ook wel veel, als je praat over een top versterker in het top segment voor ( zoals iemand al zei) niet de prijs van een frietje met.

Dan bevalt de top toch gewoon niet of zie ik dat verkeerd.
En ja.. geluid is subjectief..

En 30 % eraf voor een half jaar oud, nou vooruit dan maar. Ik zou het er niet voor neertellen maar goed. Ls het dan inderdaad 30 % is. Volgens mij zijn ze inderdaad wel goedkoper te krijgen.

NeeraDJ
25 november 2004, 17:31
Misschien zijn ze nu niet goedkoper te krijgen Vos had immers wel gelijk over dat het een redelijk nieuwe amp is en er dan nog met de 2handse prijs moet worden geëxperimenteerd IMO, maar het lijkt mij dat ze in 2005 wel voor wat minder zullen gaan ja :)

Baco
25 november 2004, 19:57
2300 euro is absoluut een goede koop, je steekt toch een dikke 800 euro in je zakken, hoor. Voor dat geld heb je er bijna een Engl Vintage 30 cab bij (Duitse prijzen). Om even met België te vergelijken, hier staat ie voor 3400 euro + 200 euro voor de Z-12: 3600 euro.

Een SE in nieuwstaat voor 2300 euro + Z-12: ja graag :-D

Ik weet dat die in België verkocht wordt omdat de eigenaar wat verbouwingswerken gaat doen (speelt ook niet meer in een groep) en met 2300 euro kan je al wat doen, hé...

Het verhaal van die tweede SE ken ik echter niet.

Nieuw zijn ze inderdaad, ik heb de mijne van februari, toen hadden ze hem bij Key nog niet staan :wink:

Ik blijf er bij, een echt mooie prijs voor deze amp. Hij kost wat, maar hij kan ook heel wat :-D

Josdevos
25 november 2004, 20:54
Misschien zijn ze nu niet goedkoper te krijgen Vos had immers wel gelijk over dat het een redelijk nieuwe amp is en er dan nog met de 2handse prijs moet worden geëxperimenteerd IMO, maar het lijkt mij dat ze in 2005 wel voor wat minder zullen gaan ja :)

Dan zou ik nog wat wachten...

NeeraDJ
25 november 2004, 21:25
Ik ga zowiezo niet voor een SE denk ik, of ik moet een Knucklehead laten verzenden en die doorverkopen, én mijn Mesa verkopen. Maar er is meer kans dat ik dan voor een Framus Cobra halfstack of een Soldano Hot Rod 100+ halfstack ga :)

Josdevos
26 november 2004, 09:20
Ik ga zowiezo niet voor een SE denk ik, of ik moet een Knucklehead laten verzenden en die doorverkopen, én mijn Mesa verkopen. Maar er is meer kans dat ik dan voor een Framus Cobra halfstack of een Soldano Hot Rod 100+ halfstack ga :)

Sigh.... :roll:

marc_o
26 november 2004, 09:30
Ik ga zowiezo niet voor een SE denk ik, of ik moet een Knucklehead laten verzenden en die doorverkopen, én mijn Mesa verkopen. Maar er is meer kans dat ik dan voor een Framus Cobra halfstack of een Soldano Hot Rod 100+ halfstack ga :)


Welkom bij de groep mensen die precies weet wat ze willen....hahahaha.
Vergis je niet in de wishlist van de meesten en het daadwerkelijk kopen, sommige zaken verkopen niet zo makkelijk als je zou denken. Spaar gericht en koop wat je precies wilt, je kunt beter even wachten.

guhlenn
26 november 2004, 10:32
Tsja Dj, bedenk wel dat jouw redenatie heel erg anders was toen je zelf iets moest verkopen!

NeeraDJ
26 november 2004, 11:04
Welkom bij de groep mensen die precies weet wat ze willen....hahahaha.
Vergis je niet in de wishlist van de meesten en het daadwerkelijk kopen, sommige zaken verkopen niet zo makkelijk als je zou denken. Spaar gericht en koop wat je precies wilt, je kunt beter even wachten.

Amen haha, tja die Cobra wordt alleen maar duurder heb ik gemerkt zelfs in Duitsland, en die Soldano blijft niet de hele dag staan. Maar goed ik ben typisch zo'n geval van "all good comes to those who wait", alleen ben ik dan meestal tot geduld gedwongen :razz: Check je mail trouwens, ik krijg de Rivera waarschijnlijk toch nog binnen, misschien dat we er Zondag op de meeting even over kunnen praten

@guhlenn: Ik snap jou niet, je verwijst naar die Fireball toch? Ik verkocht 'm destijds voor een hele schappelijke prijs, en toen ik uiteindelijk adverteerde was de eerste beste geïnteresseerde na jou meteen bereid een afspraak te maken, dus ik redeneer helemaal niet anders, jij wilde echter geen compromis sluiten en ik ben niet iemand die je op de knieen gaat bedelen ofzo

marc_o
26 november 2004, 12:08
Je bedoelt mijn hotmail? die zie ik na het weekend pas weer, als je wilt kun je me ook PM-men natuurlijk.
Anders praten we wel bij op de meeting inderdaad.

guhlenn
26 november 2004, 12:35
[quote="NeeraDJ
@guhlenn: Ik snap jou niet, je verwijst naar die Fireball toch? [/quote]

yup. As je het niet begrijpt moet ik het wat beter uitleggen he (zalm quote)

Jij verkocht een redelijke nieuwe amp en wou er 25% vanaf doen, op zich redelijk... Maar je vindt -30% voor een SE veels te duur? dat rijmt niet. Whatever flaots yer boat my friend. 't was niet dat ik em goedkoper wou, maar je spreekt jezelf enigzins tegen.

Josdevos
26 november 2004, 12:41
My point excactly!

NeeraDJ
26 november 2004, 12:53
Ik snap waar je heen wilt guhlenn, maar dat was omdat ik 'm zeker weten voor die prijs kon verkopen. Anders was ie idd wel goedkoper geweest, ik geef je in dat geval dus gelijk. Heck ik heb een JCM800 2210 voor bijna het dubbele kunnen verkopen, maar ik had er echt geen 1000 euro voor neergelegd hoor. Zo zie je maar weer, op de markt geldt de "wat de gek ervoor geeft" mentaliteit.

Vos, waar jij mee bezig bent stoort mij, jij weet van geen enkele door mij gemaakte deal af en beaamt guhlenn alleen maar omdat je mij zo graag voor de voeten wil lopen. Mag ik je vriendelijk verzoeken daarmee op te houden? Ik ben hier niet om ruzie te maken, maar op de manier waarop jij mij steeds probeert te pakken, gaan we de goede kant op. Ik zou graag willen weten wat jouw probleem precies is maar vertel mij dat maar in een PM, dan typen we dit uit

guhlenn
26 november 2004, 14:08
Nee tuurlijk, als iemand mij voor tweedehands spul meer betaald dan ik zelf ervoor zou geven ga ik niet zroepen dat ie dat geld moet houden. Zo'n kapitalistische klootzak ben ik wel :razz:

Dus ik vond het niet vreemd ofzo. Als ik je aan de schandpaal had willen nagelen had ik de subtiliteit achterwegen gelaten. Zoals gezegd; een mooie amp; geen verkeerde prijs maar ik wou het er niet voor betalen...

Josdevos
26 november 2004, 16:21
Moet ik die threads nu echt gaan opzoeken? De excacte deals die je gemaakt hebt ken ik niet, maar je gebruikte duidelijk het forum om je waar met winst te slijten. (Waar je mensen nogal 'gekleurd' advies gaf, ik herriner me iets van een Double Calibre 5 die als een Rectifier klonk?)

Na je gespam en de discussies er rond plus al het opscheppen hoeveel leuke deals je wel gemaakt hebt denk je blijkaar enkel nog in die mate en weeg je met 2 maten en gewichten, zoals de andere kerel vertelde. Daar wilde ik je even op wijzen want je bent zo al langer bezig.

Bovendien kom je altijd heel irritant en arrogant over, maar dat doet niet terzake.

Ik ben niemand die graag ruzie stookt, ik kan heel redelijk zijn, maar als iets me stoort zeg ik het.

Soit, laten we er mee ophouden. Hiervoor dient het forum ook niet.
Ik hoop dat je snel een leuke amp koopt, voor een redelijke prijs... :wink:

NeeraDJ
26 november 2004, 17:43
Dat waren geen gemaakte deals, en mensen kunnen mijn spul altijd uit komen proberen, dus het geven van gekleurd advies zou ik niet eens in mijn hoofd halen (ik bedoel ze bespelen het uiteindelijk zelf toch?). Ik licht geen forummers op, ik weet wel beter dan dat (er posten hier namelijk ook andere mensen met ervaringen).

En die DC-5 klinkt toch echt als een melodische rectifier hoor, check maar reviews op het net die je enigzins vertrouwt. Die heb ik overigens nooit in een thread aan iemand proberen te verkopen, wel één keer aan Anders Destium te ruil in zijn thread, maar ik zag jou daar niet posten. Jij spamt overigens niet minder in je threads hoor, misschien minder opvallend, maar ik zie jou toch vaak gear slijten in je topics (Urban Camo anyone? Eclipse Std? Ibanezje?). Opscheppen over leuke deals? Die is leuk, als ik een mooie deal heb gemaakt vind ik best dat ik het kwijt kan, ik wrijf het immers niet in iemands gezicht. Ik ben vast de enige die zoiets doet :roll:

Irritant, tja ik ben niet tegen iedereen even lief nee, maar arrogant als je me daar nou eens over PM'ed (en ja PM'ed WIJ BEIDEN hebben dit topic al genoeg verziekt)

Ik was niet van plan hiermee door te gaan, maar je kunt mij niet beledigen en dan zeggen dat we ermee ophouden. Je slaat toch ook niet iemand op zijn smoel tijdens een vechtpartij en verwacht dat ie vervolgens niet terugslaat?

BramVersteeg
26 november 2004, 18:00
Zeg jongens, komen jullie ook alletwee naar Leiden zondag :-? .

Braindead
26 november 2004, 18:30
Ligt het aan mij of eindigen er steeds meer topics op deze wijze.
M.a.w. kunnen jullie niet gewoon ergens aan het schap afspreken en daar samen een borrel pakken, om dit uit te praten.

Of doe het in een andere topic, want dit heeft echt niks meer met de SE te maken...

thnx

Josdevos
26 november 2004, 18:59
Idd, let's kiss and make up! :wink:

Over de SE, tis inderdaad een very complete package dat super klinkt en waarmee ja alle kanten uitkan.
Persoonlijk heb ik de Savage SE, maar ik vind het prijsverschil niet verantwoord op het moment. (Tube driver, Powerball voicings en midi voor bijna het dubbele van de prijs, maar dat is omdat de Savage SE al een tijdje erg goedkoop is in Duitsland, als je Nederlandse of Belgische prijzen zou vergelijken zijn ze meer in balans.)

Joris

NeeraDJ
26 november 2004, 19:19
Zeg jongens, komen jullie ook alletwee naar Leiden zondag :-? .

Ik wel :oops:, maar ik ben heel aardig en misschien zelfs een tikkie verlegen in het echt hoor :wink:. Neem jij je Diezel trouwens mee? *kwijl* :)

Josdevos heeft het met me uitgepraat en het heeft ons beiden hopelijk goed gedaan. Jullie hebben iig geen last meer van ons denk ik 8-)

BramVersteeg
26 november 2004, 19:50
Zeg jongens, komen jullie ook alletwee naar Leiden zondag :-? .

Ik wel :oops:, maar ik ben heel aardig en misschien zelfs een tikkie verlegen in het echt hoor :wink:. Neem jij je Diezel trouwens mee? *kwijl* :)

Josdevos heeft het met me uitgepraat en het heeft ons beiden hopelijk goed gedaan. Jullie hebben iig geen last meer van ons denk ik 8-)

Ik moet met de trein komen dus dat zal moeilijk gaan met die Diezel. Maar als er weer eens een meeting komt zal ik hem meenemen.

lespaul57
29 november 2004, 07:46
Je slaat toch ook niet iemand op zijn smoel tijdens een vechtpartij en verwacht dat ie vervolgens niet terugslaat?

Ik sla altijd zo hard dat ze nie meer terug kunnen slaan. :razz:

lespaul57
22 december 2004, 12:10
Die ENGL Se versterkers worden ook steeds goedkoper.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=34157

Heb deze eerst gezien voor 2300 en nu voor 2150.

leuk nog ff wachten en ik koop er nog eentje bij voor 2000 euro ofzo.

Alain
23 december 2004, 09:36
Het is nog altijd dezelfde. Hij krijgt die niet verkocht.

marc_o
23 december 2004, 10:40
En dat is prima nieuws voor ons, de koopjesjagers.
Ik zag het ook al met stijgende verbazing....jeetje, straks koop ik 'm misschien wel...

Baco
23 december 2004, 13:56
Vind het vooral jammer voor die kerel...

Zo'n amp aan die prijs :oops:

LordRiffenstein
23 december 2004, 14:03
Als ik geld had was hij al lang verkocht :-? :(

Baco
23 december 2004, 14:05
Als ik geld had was hij al lang verkocht :-? :(
Is idd een koopje. Heb er ook al aan zitten denken, maar bad timing (zou leuk zijn om er EL34's in te zetten) :wink:

LordRiffenstein
23 december 2004, 14:07
Is idd een koopje. Heb er ook al aan zitten denken, maar bad timing (zou leuk zijn om er EL34's in te zetten) :wink:

Ik zou er zelfs een van mijn Savages voor opgeven :o Net zoals de RB van Vinni, ook leuke prijs. Someone buy my stuff DAMN.

Maar mag niet klagen, morgen mijn 4x12 ophalen :-D

Baco
23 december 2004, 14:16
Maar mag niet klagen, morgen mijn 4x12 ophalen :-D

Als het goed is mag de Joris ook morgen mijn oversized 2x12 gaan ophalen, wordt stilletjesaantijd dat 'em binnen is... :roll:

Alain
23 december 2004, 14:28
En dan nog een weekje wachten? :razz:

Nog altijd op schema voor de mini dinges

Baco
23 december 2004, 14:47
En dan nog een weekje wachten? :razz:

Nog altijd op schema voor de mini dinges

Idd, verleden week belden ze om te zeggen dat ie binnen was :D

Ik maandag met volle moed richting Leuven. Ik kreeg die box niet met doos en al in mijn koffer, dus die box moest er uit. Toen kwam ik tot de vaststelling dat het een vintage look was :-?

VdHaar had dat blijkbaar bijgekrabbeld op de fax, dat de zwarte pas nu vrijdag ging binnen zijn. Ik dus voor niets nr Leuven :evil: 'k Was nu net 4 dagen thuis natuurlijk :evil:

Gingen hem anders met Taxipost opsturen, maar Joris wil er wel om gaan voor mij, zodoende. Donderdag brengt hij hem dan mee, net op tijd dus...

Josdevos
23 december 2004, 15:35
Dé mini dinges... :amp: :lol:

Useless
23 december 2004, 15:56
Vind het vooral jammer voor die kerel...

Zo'n amp aan die prijs :oops:
Niet aantrekken Baco
Ik doe hem eindelijk weg omdat het wat te veel is voor mij
ik ben meer op zoek naar een JCM 800 of zoiets
Wel raar dat ik er zo weinig reactie op krijg
Het is inderdaad een koopje
Ik krijg af en toe wel een debiele mail in de zin van "ik geef je er
duizend euro voor", maar ja
Groeten,
Brian

Alain
23 december 2004, 16:23
je wisselt die niet tegen een powerball van enkele maanden oud?

doncker
23 december 2004, 16:23
Van zo een engl naar een 800 , dat is een serieuze stap terug.

bluegate
23 december 2004, 16:33
Op Ebay.de staan er 2 voor 1675 (buy it now) nieuw van een muziek winkel...
Dus voor 2000 verkoopt hij 'm ook niet.

Josdevos
23 december 2004, 16:39
Op Ebay.de staan er 2 voor 1675 (buy it now) nieuw van een muziek winkel...
Dus voor 2000 verkoopt hij 'm ook niet.

Dat is de Savage SE, die is iets beperkter en heeft geen (rechtstreekse) midi...

bluegate
23 december 2004, 16:47
Oeps... :oops:

Thom TK
23 december 2004, 22:32
Op Ebay.de staan er 2 voor 1675 (buy it now) nieuw van een muziek winkel...
Dus voor 2000 verkoopt hij 'm ook niet.

Dat is de Savage SE, die is iets beperkter en heeft geen (rechtstreekse) midi...

rechtstreekse midi....wazda? (ff offtopic, sorry, sorry)
De Savage heeft toch gewoon midi?

Thom TK
23 december 2004, 22:38
Op Ebay.de staan er 2 voor 1675 (buy it now) nieuw van een muziek winkel...
Dus voor 2000 verkoopt hij 'm ook niet.

Dat is de Savage SE, die is iets beperkter en heeft geen (rechtstreekse) midi...

geen rechtstreekse midi? hoezo (offtopic, sorry, sorry), de Savage (SE) heeft toch gewoon midi?

LordRiffenstein
23 december 2004, 22:58
geen rechtstreekse midi? hoezo (offtopic, sorry, sorry), de Savage (SE) heeft toch gewoon midi?

Nee heeft hij niet, de Savages maken gebruik van de Engl Z-7 om via midi geschakeld te worden. De naam van de poort is gewoon slecht gekozen. Enkel de Engl SE is midi-klaar zonder extras.

wimmeltje
2 september 2005, 12:01
ff topic omhoog halen maar wie heeft er hier nu een ENGL SE topje staan.

En vraag twee. Welke buizen heb je erin zitten?? Morris die van jou is toch getunes door youri??

wimmeltje
2 september 2005, 12:01
ff topic omhoog halen maar wie heeft er hier nu een ENGL SE topje staan.

En vraag twee. Welke buizen heb je erin zitten?? Morris die van jou is toch getuned door youri??

LordRiffenstein
15 september 2005, 10:39
In die van Morris zitten Sovtek 6L6 als ik me goed herinner en een setje NOS pre-amp tubes (RFT, Mullard, RSD).

morris
30 september 2005, 09:12
om precies te zijn, van links naar rechts:
RFT ECC83
Jan GE 5751
RFT ECC83
Chinese
Valvo ECC81

:wink:
Morris

Duvel
30 september 2005, 16:49
Ik heb er eentje sinds Mei/05.
Er zitten nog steeds de standaard Engl 6L6 buizen in.
Ook de voorversterker lampjes zijn nog steeds standaard.
Momenteel heb ik ook niet direct de behoefte om hier veel mee te experimenteren...
Vette amp, met alle schakelmogelijkheden die je je maar kan indenken (maar dat wisten jullie natuurlijk al :-D )

Thom TK
30 september 2005, 17:33
Ik o.a.
Maar wel een "oude".

morris
30 september 2005, 18:03
Ik o.a.
Maar wel een "oude".

een oude????