PDA

View Full Version : Jimi Hendrix



jimihendrix
9 oktober 2004, 14:07
Hey,

effe een vraagje, het hoort niet echt in deze categorie maar ja...

op wat voor Snaren speelde Jimi Hendrix"?
en wie weet op wat voor soort effecten
hij speelde tijdens Woodstock"?

ik hoor het graag...

Musical Greetzz...Marco 8-)

t0n3h^
10 oktober 2004, 15:07
een crybaby wah.
Een marshall versterker die die helemaal open gooide
een strat
wa distortion en thats it :p
en gekke bekken die die trok ;)

GuitarMaster
10 oktober 2004, 15:19
Geen crybaby hoor, was een Vox...

t0n3h^
10 oktober 2004, 15:24
waarom liggen ze dan op jimdunlop.com te zeuren bij de crybaby gcb90 als ik me niet vergis dat jimi er ook op speelde. En qua geluid kom ik met mijn strat usa en wah en wa distortion ook aardig in de buurt van hem :p

savecracker85
10 oktober 2004, 16:42
het is naar mijn weten idd een vox... Dat zie je ook duidelijk op verschillende filmpjes die ik op mn pc heb..waaronder bv woodstock..

dit is wat er op guitargeek staat niet dat die site altijd 100% gelijk heeft..Maar het ziet er iniedergeval leuk uit.. :D
http://guitargeek.com/rigview/354/
http://guitargeek.com/rigs/img/h/hendrix_jimi_1968.gif

GuitarMaster
10 oktober 2004, 17:32
http://www.digischool.nl/kleioscoop/caleidoscoop/jaren%2060/woodstock/jimi%20hendrix%20woodstock.jpg

sash
10 oktober 2004, 21:07
waarom liggen ze dan op jimdunlop.com te zeuren bij de crybaby gcb90 als ik me niet vergis dat jimi er ook op speelde. En qua geluid kom ik met mijn strat usa en wah en wa distortion ook aardig in de buurt van hem :p

En dan durf ik toch ff te wedden dat je er totaal niet bij in de buurt komt...



Hendrix gebruikte vrij lichte snaren. 0.10 of misschien zelfs 0.09. Qua effecten was het een siliconen Fuzz Face tijdens woodstock, Univox Univibe, Vox wah en Roger Mayer Octavia (het prototype, niet de huidige. De ouwe leek meer op een Tycobrahe qua sound).

Amps waren altijd 100W plexi's die rond de 6 stonden. Ipv de EL34 buizen erin had Jimi altijd 6550's

Joop M
10 oktober 2004, 23:03
A.U.B.
http://www.musicplayer.com/lounge/setups/hendrix.htm

Grz Joop :lol:

jero
11 oktober 2004, 22:39
waarom liggen ze dan op jimdunlop.com te zeuren bij de crybaby gcb90 als ik me niet vergis dat jimi er ook op speelde. En qua geluid kom ik met mijn strat usa en wah en wa distortion ook aardig in de buurt van hem :p

dat noemen ze marketing. Dunlop maakt een aantal reissues van legendarische pedalen maar wil deze wel voor een prijs verkopen die voor veel gitaristen acceptabel/haalbaar is. De compromissen die ze daarvoor moeten doen hebben vaak tot gevolg dat de dunlop pedalen (behoorlijk) afwijken van de originelen. De fuzz face van Dunlop is echt afgrijselijk, om een voorbeeld te noemen.

Daarnaast geloof ik best dat je in de buurt komt van ´de´ Hendrix sound, zo die al bestaat. Als je de juiste feel hebt (vingers!) kom je een stuk dichter in de buurt dan iemand met de ´correcte´ spullen die geen toon kan maken...

jimihendrix
16 oktober 2004, 10:14
okay tnx allemaal...
maar nog effe een vraagje:

op wat voor Overdrive speelde Jimi Hendrix"?

ik wil binnenkort een Boss OD-1 Overdrive halen...
want ik had gehoord dat die aardig in de buurt kwam
van J.Hendrix's geluid.

Is dat ook zo"?


Marco 8-)

GuitarMaster
16 oktober 2004, 18:51
okay tnx allemaal...
maar nog effe een vraagje:

op wat voor Overdrive speelde Jimi Hendrix"?

ik wil binnenkort een Boss OD-1 Overdrive halen...
want ik had gehoord dat die aardig in de buurt kwam
van J.Hendrix's geluid.

Is dat ook zo"?


Marco 8-)

Eehm..., hij gebruikte alleen de overdrive van zijn versterker, als je ff naar dat plaatje van guitargeek kijkt zie je dat. Hij gebruikte soms wel een fuzzface.

Shaggy
17 oktober 2004, 11:33
ik was altijd onder de indruk dat jimmy op een twin reverb speelde :oops:

GuitarMaster
17 oktober 2004, 11:41
ik was altijd onder de indruk dat jimmy op een twin reverb speelde :oops:

Die gebruikte hij ook, maar volgens mij alleen in de studio.

edwinfe
18 mei 2005, 20:44
okay tnx allemaal...
maar nog effe een vraagje:

op wat voor Overdrive speelde Jimi Hendrix"?

ik wil binnenkort een Boss OD-1 Overdrive halen...
want ik had gehoord dat die aardig in de buurt kwam
van J.Hendrix's geluid.

Is dat ook zo"?


Marco 8-)

Niet doen dus. Koop een fuzz en dan niet de dunlop fuzz face. Maak hem lekker zelf. Vrij makkelijk en op het internet is VEEL info te vinden hoe dat moet.

dejohan
23 mei 2005, 14:39
waarom liggen ze dan op jimdunlop.com te zeuren bij de crybaby gcb90 als ik me niet vergis dat jimi er ook op speelde. En qua geluid kom ik met mijn strat usa en wah en wa distortion ook aardig in de buurt van hem :p

En dan durf ik toch ff te wedden dat je er totaal niet bij in de buurt komt...


Ik weet niet hoe het met het geluid zit, maar het schema van die Vox en dat van die Crybaby's lijken heel hard op elkaar hoor.

SBloke
23 mei 2005, 20:17
http://www.digischool.nl/kleioscoop/caleidoscoop/jaren%2060/woodstock/jimi%20hendrix%20woodstock.jpg


Nog een belangrijkdeel van de sound...

Dat telefoon/gitaarsnoer.. :razz:

Bluesbreaker
24 mei 2005, 09:15
Lijken inderdaad op elkaar, dat zal ook wel moeten, want het geeft bij zowel de dunlop als de vox hetzelfde effect. Het verschil zit in de klank van het effect, daar is geen compleet ander schema voor nodig.

Nocki
31 mei 2005, 21:04
leipe gast.. wanneer speelt ie in holland. zo een wil ik ook wel eens zien spelen. hoor er zoveel mensen over praten...











































:D

crazylay
31 mei 2005, 21:11
kun jhe lang wachten.

Jeanken
1 juni 2005, 14:34
Amps waren altijd 100W plexi's die rond de 6 stonden.
Idd die plexi's maar geloof maar niet dat hij ze op 6 liet staan. Hij gooide ze altijd helemaal open, ik zie zo nog het beeld voor me dat hij alles opendraait, zijn roadies of de technici op podium komen gerend en terugdraaien en dan net voor hij begint te spelen draait hij ze lekker weer open.
Zeker ook de kauwgum niet vergeten, voel je Hendrix:)

Snuiter
2 juni 2005, 13:46
En als je een Fuzz(face) koopt dan wel bouwt, zorg dat je amp een tikkeltje scheurt. Komt een fuzz wat beter tot z'n recht. Qua snaren lijkt me .09 en voor z'n bluesy dingen .11 en humbucker.

1959SLP
7 juni 2005, 09:04
Als je met Hendrix-feedback aan de slag gaat dan weet je ook waarom ie alles op 10 zette :wink:

Mienmachine
25 juli 2005, 12:12
En vergeet niet "Purple Haze", ook niet meer verkrijgbaar, is een evengrote run op als op zijn effecten:)

taylor
28 juli 2005, 10:24
weet niet of de vraag al was beantwoord maar hij had ieder geval een endorsment op squier snaren

Hector_Tsolodimos
18 augustus 2005, 10:28
jimi hendrix was de beste gitarist.