PDA

View Full Version : Richwood RE-125 gekocht



Franc
9 oktober 2004, 13:30
Ben net terug van BackandForth en heb een Les Paul van Richwood gekocht :)

Wauw.

Foto's en uitgebreid verslag volgen....

SiNiSTRaL
9 oktober 2004, 13:39
ok :)

nickbongers
9 oktober 2004, 13:41
en wat vind je drvan? goed geluid? mooie afwerking? goede actie?

iam
9 oktober 2004, 13:51
ben er ook benieuwd naar!

review van alle modellen die je getest hebt zou ook wel handig zijn :D
(als je de tijd vind natuurlijk!)

Franc
9 oktober 2004, 17:24
Ik moest gelijk weer weg, dus vandaar even de radiostilte.

Om gelijk maar over de afwerking te beginnen, die vind ik zonder meer goed. Natuurlijk niet te vergelijken met een Gibson van 4000 euro, maar dat moet je dan ook niet doen :)
Dit is een gitaar van 248euro (!) en ik denk dat je het voor dat geld heel veel slechter kunt treffen. Hij zit mooi in de lak ('t is een Cherry Burst) fretboard is erg mooi en de inlays zitten er keurig in. De top is uiteraard gewelfd met een mooie tekening. Als je de gitaar onder de loep legt zie je wel wat onregelmatigheidjes, maar dat is minimaal en mij stoort het niet.
Ik denk wel dat je dit per exemplaar goed moet bekijken.

Wat tegenvalt is de gehele afstelling, maar dat verwachtte ik ook wel, dat is bij goedkope gitaren nou eenmaal de makke, die worden niet of zeer hoog afgesteld zodat de boel niet rammelt met testen :) maar dat komt wel goed. Ik heb ook het idee dat de hals wat rechter kan, maar ook daar heb ik geen moeite mee, dat stel ik allemaal af.
Het woord beginnersgitaar wil ik dan ook niet meer horen, want een beginner zal toch wat moeite hebben met het afstellen!
De schakelaar en knopjes doen wat goedkoopjes aan, maar gaan best even mee en zal ik tzt wel eens vervangen. Voorlopig werkt alles naar behoren.

Hij had niet alle Richwood modellen in huis (dat zijn er nogal wat) en ze schijnen bijna niet aan te slepen te zijn door de Nederlandse importeur.

Ik heb ook nog gitaren van Vintage in mijn handen gehad. Zelfde prijsklasse. Ik was eerst nl. op zoek naar een goedkoop SG kopietje, gewoon voor de gein. Die schijnen sinds de film School Of Rock helemaal als zoete broodjes te gaan :P

Wat ik wel heb getest:
- De zwarte Custom (ook mjammie maar al verkocht)
- De vintage Burst (viel me wat tegen qua kleur - iets te donker)
- ES 335 (Super Swinger 335 heet ie geloof ik)
en van Vintage:
- Goldtop Les Paul
- Les Paul Studio achtig ding (geen gewelfde top)

De Vintage gitaren zijn een stuk minder qua afwerking dan de Richwoods.
De Studio had echt een lakfout op de kop (was ook afgeprijsd)
De Goldtop had lelijke verfplekken bij de overgang naar het fretboard.
Het geluid van de Vintages was wel goed.
De goldtop heeft van die Klusin stemmechanieken voor het eh..ja...vintage effect ;) en soapbar alnico elementen en die klonken lekker. Op het standje heavy metal kon je daar van die mooie boventonen mee maken :)
Maar ja, die hoorn is echt te scherp, daar zouden ze wat aan moeten doen, die lijkt gewoon niet genoeg op het origineel.

Hij heeft een Behringer V-Amp2 machientje staan om de gitaar met verschillende geluiden te kunnen testen (leuk dingetje trouwens!)

De ES335 gaf me gelijk zo'n Chuck Berry rock n roll gevoel :-D en klonk ook onversterkt al lekker. Maar niet echt mijn ding.

De Les Pauls klonken lekker vol, maar ik denk dat er nog wel wat betere elementen in kunnen om een echt eigen karakter te krijgen zeg maar. Waarschijnlijk kwakken ze in al hun gitaren dezelfde elementen, dus misschien dat ik daar ooit nog wel mee ga experimenteren, maar ik ben niet zo heel erg bekend in de elementenwereld en voorlopig voor wat ik ermee ga doen voldoen ze prima. Ze scheuren en daar gaat het om :)
Ik ben zelf heel benieuwd hoe de verschillen zijn met mijn verschillende versterkers.
Ik heb hem nog maar heel kort over mijn 1.5W buizenbakkie bespeeld dus dat moet ik nog verder ontdekken.

Al met al vind ik Richwood een merk met potentie. Je ziet aan de gitaar (zelfs uit de goedkoopste klasse dus) dat ze wel degelijk een mooie gitaar af willen leveren en dat zie je wel eens anders als je bij Feedback of Staffhorst in de <300 euro hoek rondkijkt. Alleen die afstelling, mja :D

Foto's morgen pas denk ik, moet vanavond op de koffie bij pa en ma ;)

Annuh
9 oktober 2004, 17:53
ey bedankt voor je verslag!
Ik wil misschien nog een acoustische kopen van Richwood...
Die elektrische klinken goed en afstellen is ook geen probleem voor mij.
Ik ken een expert op dat gebied die het gratis doet voor me dus :wink:

Franc
9 oktober 2004, 18:25
Ik zou echt zeggen: ben je op zoek naar een goede gitaar voor weinig geld, aarzel niet en ga er een proberen!
En ook BackandForth is een leuke zaak, aardige vent moet ik eigenlijk zeggen, het is gewoon bij iemand thuis :)

Toch nog foto's:
http://www.soscastoa.com/franc/lp1.jpg
http://www.soscastoa.com/franc/lp2.jpg
http://www.soscastoa.com/franc/lp3.jpg
http://www.soscastoa.com/franc/lp4.jpg

SiNiSTRaL
9 oktober 2004, 18:30
is dat ebony of heel donker pallisander?

erg vette gitaar btw, ik heb gelijk GAS :D:D:D

Franc
9 oktober 2004, 18:42
RE-125: nato body, flamed maple top, set nato neck, sonokelin fingerboard, gold hardware, 24 Ÿ" scale

Van de website. Wie weet wat sonokelin is mag het zeggen :)

Shaggy
9 oktober 2004, 18:49
zit er nou een kleurverschil tussen neck en body of ben ik kleurendoof aan het worden

SiNiSTRaL
9 oktober 2004, 18:54
@franc: sonodinges is volgens mij goedkope ebony (kan t fout hebben ,maar volgens mij was dat t)

Franc
9 oktober 2004, 18:55
De overgang naar de hals zie je idd wel door wat verschil ja, maar de flits van de foto maakt het erger dan het is.

Wormaap
9 oktober 2004, 19:08
Mooie top en inlays :)
Ziet d'r al bij al zeker niet slecht uit, en al helemaal niet voor dat geld!

Edit: Is de top een echte top of fineer?

episua
9 oktober 2004, 19:18
Hey Franc gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!!!
Helemaal top voor dat geld.

Sonokelin is een houtsoort verwant aan aan pallisander.

ijzerbroot1
9 oktober 2004, 19:40
Hey Franc, ziet er goed uit! Binnenkort maar eens van kiet gaan met dat ding, een beter excuus is er niet!

Franc
9 oktober 2004, 19:46
@wormaap: ik neem aan dat het een losse toplaag is, dat maakt het dus automatisch fineer, maar het is wel echt hout als je dat bedoelt, geen foto finish oid.

@erik: ja denk je dat ik me hiermee kan vertonen in onze band ;) ?

ijzerbroot1
9 oktober 2004, 19:55
zet voor de zekerheid ff een zonnebril op:)

Franc
9 oktober 2004, 20:23
Zit nu zo onder de koffie en het tv kijken wat te pingelen en ik ben toch erg te spreken over het onversterkte geluid :)
En de toets is een heerlijkheid om mee te spelen, heel glad, frets zijn ook netjes.
Ik word steeds blijer :-D

Wormaap
9 oktober 2004, 20:40
Dat't een losse toplaag is snapte ik wel ;)
Ik bedoelde dus of het echt een dikke top is, of dat't een fineertje van 1mm dik is ofzo.

Franc
9 oktober 2004, 20:43
Het moet haast wel flink dik zijn vanwege de welving die er in zit. Dat lukt niet met 1mm.

Javaca
9 oktober 2004, 22:02
RE-125: nato body, flamed maple top, set nato neck, sonokelin fingerboard, gold hardware, 24 Ÿ" scale

Van de website. Wie weet wat sonokelin is mag het zeggen :)

Ff gegoogled:

SONOKELIN(G) (Indian rosewood, Palisandre) (Medium-heavy hardwood)

en

Sonokeling is a medium to heavy weight hardwood with characteristic streaks of ash gray, black to dark purple and light brown. It is a valuable material, used for high-end furniture, decorative veneers, souvenirs and handcrafted products.

Origin and distribution – Sonokeling is found in tropical and subtropical regions of all continents, under the names Indian Rosewood and Palissandre. Cleveland Bay supplies Sonokeling from the Java region of Indonesia. The colour is general fairly uniform

Franc
9 oktober 2004, 22:06
Klinkt goed :)
Het dus gewoon een stuk diepdonker palissander :-D

munkie
10 oktober 2004, 12:34
Die top is een fineerlaagje, kan je zien bij de binding in de positieholte. Een echte dikke maple top zou daar gedeeltelijk onderuit komen, dat zie je hier niet. Geeft nix voor die prijs. De muziekboer bij mij in het dorp heeft ze ook, ik moet zeggen voor de prijs ziet het er leuk uit. Alleen die vergulde hardware vind ik jammer, is niet historisch correct en gaat gauw afbladderen. Hij heeft ook zoŽn cherry red ES335 met chrome hardware, ziet er lekker uit hoor :o

youngcoby
10 oktober 2004, 12:45
Proficiat met je gitaar Franc. Eindelijk eens iemand die niet direct goedkope gitaren afkraakt.




........
Ik heb hem nog maar heel kort over mijn 1.5W buizenbakkie bespeeld dus dat moet ik nog verder ontdekken.



Wat voor een amp heb je?

SiNiSTRaL
10 oktober 2004, 12:45
+1
op die es335 zit ik ook al een tijdje te gassen :)
maar dat zal pas jan/februari worden
soms zie je ze op marktplaats al voor onder de 200 langskomen...

Franc
10 oktober 2004, 12:49
@youngcoby: zelfgebouwd buizenampje 'voor thuis' 2x ECC83 en een ECC82 als eindbuis :) (vandaar maar zo'n 1.5W)

Als binnenkort mijn 100Watter geluid geeft gaan de buren wat beleven :-D
En zodra mijn JTM45 af is :razz: :razz:

@SiNiSTRaL: die 335 van Richwood kostte ook maar 250 euro en zag er ook erg goed uit hoor!

Franc.
www.VernetAmps.com

youngcoby
10 oktober 2004, 12:52
@ Franc
Sorry, heb net je website (en het antwoord) gevonden.

Javaca
10 oktober 2004, 13:30
+1
op die es335 zit ik ook al een tijdje te gassen :)
maar dat zal pas jan/februari worden
soms zie je ze op marktplaats al voor onder de 200 langskomen...

+1
Weet alleen helemaal niet wat ik er van kan en mag verwachten.

Zou het net zo zijn als met veel andere goedkope gitaartjes dat er in een reeks van 100 stuks 30 goeie zitten?


@ Franc:
Wat kostte het ongeveer om zo'n versterker te bouwen?

Franc
10 oktober 2004, 13:33
Tsja en die vergulde hardware zou ook niet direct mijn keuze zijn, maar op de een of andere manier staat het er wel bij...Wie weet vervang ik het nog wel eens (als het inderdaad helemaal afbladdert).

En 'historisch correct' :) is wel leuk maar deze gitaar claimt nergens een absolute kopie van iets te zijn, dus wat is 'correct' in dit opzicht?

Franc.

Franc
11 oktober 2004, 13:34
[quote="SiNiSTRaL@ Franc:
Wat kostte het ongeveer om zo'n versterker te bouwen?

Voor die firefly van 1.5W moet je toch wel aan een 300 euro denken.

De JTM45...dat wil je niet weten ;) en om eerlijk te zijn weet ik het ook niet, want ik hou het niet bij. Ik koop onderdelen als ik het geld kan missen en ik zie wel wat het gekost heeft.

Goedkoop is het iig niet :)

guvnor
4 november 2004, 09:00
Gisteren gekocht:

Richwood RE125 TS


http://members1.chello.nl/~p.b.kneefel/pics/richwood1.jpg

http://members1.chello.nl/~p.b.kneefel/pics/richwood2.jpg

Heb 8 jaar lang een Epi LP gehad en deze doet daar niet voor onder. Tamelijk dezelfde feel, de hardware is ok, mooi afgewerkt en redelijke pups (beetje microfonisch...). Kost minder dan de helft.
Vind wel het fretboard (sonokelin) een stuk minder mooi als een rosewood fretboard. Heb deze wel goed schoongemaakt en in de olie gezet (lichte verbetering) maar het heeft niet dezelfde mooie kleur en tekening.

Ben wel verliefd op de top van deze gitaar. Is geen Alder met maple fineer zoals op een Epi maar een echte maple top.

Ik zie wel wat upgrades voor deze gitaar in de toekomst. Zit al te denken aan een stel Pearly Gates en nieuwe pots en switch (vervang ik bijna altijd).

Franc
4 november 2004, 09:05
Ziet er goed uit hoor! :D

En ik zie dat de slagplaat verwijderd is, heb je hem er nog wel bij?
Ik heb hem er ook even afgehad, maar weet nog niet wat ik mooier vind.

Proficiat hoor!

Franc.

guvnor
4 november 2004, 09:26
En ik zie dat de slagplaat verwijderd is, heb je hem er nog wel bij?
Ik heb hem er ook even afgehad, maar weet nog niet wat ik mooier vind.



Heb ik er inderdaad afgesloopt... Is het eerste wat ik gedaan heb.
Er zijn maar weinig LP's waar ik hem op zou laten zitten (Goldtop bijvoorbeeld...).

episua
4 november 2004, 16:38
Erg mooie (kleur sunburst) Les Paul, gefeliciteerd!

SiNiSTRaL
4 november 2004, 17:17
damn, die gitaar is echt mooi :o
wat heb je ervoor betaald?
GASSS

stewartfan
4 november 2004, 17:17
ik vind dat die lespauls echt mooi zijn hoe kan dat nou voor zo weinig
geld onvorstelbaar

Franc
4 november 2004, 17:28
Zeker onvoorstelbaar.

Ik ben wel benieuwd hoe de afstelling bij jou is guvnor?

Het fretboard valt mij 100% mee hoor, lekker smooth en de inlays zitten er echt goed in. Niet zomaar erin gepleurd.
Het is in ieder geval echt hout, ik heb eens een gitaarhals gehad waarbij het fretboard gewoon zacht waaibomenhout was dat zwart was geverfd.

nickbongers
4 november 2004, 18:50
hmm mijn re-125-cs moest idd wel goed afgesteld worden. is dan nu ook goed gedaan (kerel was dr zo mee klaar, t was me zelf al blijkbaar gelukt) en inderdaad. zonder slagplaat is hij veel mooier. de mijne er dan ook maar afgehaald.

iam
4 november 2004, 20:27
ik betwijfel wel of dit een volledige maple top is...

alleen die top moet de prijs van de gitaar dan waard zijN.... lijkt me sterk

SiNiSTRaL
4 november 2004, 21:01
ja, de top kan wel maple zijn, maar niet flame maple, het kan netzogoed een plain maple top met een laagje fineer quilt eroverheen...

Javaca
4 november 2004, 21:07
Fuckin' mooi dingetje.

Ik heb nog steeds GAS voor de 335's :-D

guvnor
5 november 2004, 08:34
damn, die gitaar is echt mooi :o
wat heb je ervoor betaald?
GASSS

Deze gitaar kost 250 Euro... da's ongeveer 40% van het geld dat je voor een vergelijkbare Epi neertelt.

@Franc: De afstelling kan ik niet zoveel over zeggen, behalve dat de action belachelijk hoog was. Ik heb er direct EB Power slinkies op gezet (.11 - .48 ) en de halspen aangedraaid. Nog effe opnieuw geintoneerd en nu is de afstelling perfect.

Het fretboard is trouwens fijn bespeelbaar en heel netjes afgewerkt, maar het oogt niet zo mooi als rosewood...

@iam: Heb de schroevendraaier nog maar eens tevoorschijn gehaald en zover ik het nu heb kunnen beoordelen is het inderdaad een plain maple top met een fineerlaag Flame maple. Is echter niet heel goed te zien aangezien er een laag geleidende zwarte verf aan de binnenkant zit.

Gisteravond heb ik de hele avond op deze gitaar gespeeld. Niet over m'n amp, maar met de koptelefoon en m'n Pandora PX4. Ze speelt echt heel fijn en klinkt heerlijk. Goeie tone en goeie sustain...
Ze is heel goed te vergelijken met een Epiphone. Die heb ik 8 jaar gehad en met plezier op gespeeld (uiteindelijk geruild tegen dikke jazzkast). De Richwood is echter veel mooier...

Richwood probeert volgens mij nu naam te maken door goeie replica's te bouwen voor een belachelijk lage prijs. Ik heb ook zo'n vintage Stratmodel in handen gehad en die voelde ook verdomd lekker aan.
Ik verwacht dat Richwood straks met de volgende generatie modellen (huidige is volgens mij de tweede generatie) met nog betere gitaren gaat komen en dan wellicht tegen een hogere prijs.
ik klinkt toch hopelijk niet te veel als een verkoper, hoop ik...

Franc
5 november 2004, 10:29
Ik vraag het omdat bij mij de hele pen niet aangedraaid was :o
maar ik had met erger rekening gehouden dus het viel mee.
Ik ben nog wel aan het afstellen voor lekker actie en weinig buzz, maar misschien is even naar een professional stappen sneller...

Wat een lekker bedrag voor zo'n gitaar he!?
Ik heb ook zoiets betaald en kreeg er zelf nog een (heel stevige) gigbag bij.
Nou heb ik de cherryburst en als ik jouw (vintage?) sunburst zie.... :-D

iam
5 november 2004, 10:58
damn ik vind het een supergeile finish/gitaar...

mss iets voor binnen een jaartje (als ik er eindelijk eens door ben op school :oops: )

guvnor
5 november 2004, 11:22
Nou heb ik de cherryburst en als ik jouw (vintage?) sunburst zie.... :-D

tobacco sunburst... en ja, ze zijn mooi he? heb ook de cherry burst gezien en die was ook erg mooi.

Die topic over de vieste sunbursts laat zien hoe sunbursts ook verkloot kunnen worden. Bij Richwood hebben ze gelukkig wel verstand van sunbursts.

Franc
28 februari 2005, 22:36
Die top is een fineerlaagje, kan je zien bij de binding in de positieholte. Een echte dikke maple top zou daar gedeeltelijk onderuit komen, dat zie je hier niet. Geeft nix voor die prijs. De muziekboer bij mij in het dorp heeft ze ook, ik moet zeggen voor de prijs ziet het er leuk uit. Alleen die vergulde hardware vind ik jammer, is niet historisch correct en gaat gauw afbladderen. Hij heeft ook zoŽn cherry red ES335 met chrome hardware, ziet er lekker uit hoor :o

Om nog eens even een oud topic op te rakelen :)

Ik heb vanavond het brugelement vervangen en toen viel me op dat er wel degelijk een dikke top op zit!!

http://www.vernetamps.com/pics/IMG_4903.JPG

Je ziet duidelijk dat er bovenop het mahonie een dik gewelfd stuk hout zit en dat zie je bij beide elementholtes.

http://www.vernetamps.com/pics/IMG_4906.JPG

Feit is wel dat je dit niet terug ziet in de positieholte zoals munkie zegt.
Vraag me af hoe ze dat doen bij Richwood...

Franc.

Franc
28 februari 2005, 22:42
...

Luca P
28 februari 2005, 22:52
Ik zie deze topic nu pas voor het eerst!
Krijg nou tieten!
Ik dat dat die Richwoodjes een geschroefde hals hadden...

schwalbe
28 februari 2005, 23:54
Die top is een fineerlaagje, kan je zien bij de binding in de positieholte. Een echte dikke maple top zou daar gedeeltelijk onderuit komen, dat zie je hier niet. Geeft nix voor die prijs. De muziekboer bij mij in het dorp heeft ze ook, ik moet zeggen voor de prijs ziet het er leuk uit. Alleen die vergulde hardware vind ik jammer, is niet historisch correct en gaat gauw afbladderen. Hij heeft ook zoŽn cherry red ES335 met chrome hardware, ziet er lekker uit hoor :o

Om nog eens even een oud topic op te rakelen :)

Ik heb vanavond het brugelement vervangen en toen viel me op dat er wel degelijk een dikke top op zit!!

http://www.vernetamps.com/pics/IMG_4903.JPG

Je ziet duidelijk dat er bovenop het mahonie een dik gewelfd stuk hout zit en dat zie je bij beide elementholtes.

http://www.vernetamps.com/pics/IMG_4906.JPG

Feit is wel dat je dit niet terug ziet in de positieholte zoals munkie zegt.
Vraag me af hoe ze dat doen bij Richwood...

Franc.

Da's wel een top, maar volgens mij geen maple: veel te donker, lijkt ook wel uit 2 verschillende lagen te bestaan.
Bovenop de top zit inderdaad fineer.
Leuke gitaren voor het geld trouwens..

Orpheo
1 maart 2005, 00:11
Misschien een heel rare opmerking, maar kan t teak zijn? die top? als t niet maple is...?? :oops:

is gewoon een ideetje...is d8 ik ook ongeveer net zo hard als maple met dezelfde toon-eigenschappen.

nja, tis maar een gok....iemand dus n idee wat t kan zijn??

schwalbe
1 maart 2005, 00:17
geen idee.
Op een Dean evo special zit ook een maple top met daar over fineer en daar is het veel lichter:

http://www.bb-er.de/bilder/gitarren/dean_evo_special/pickup_fraesung
(niet mijn gitaar)

schwalbe
1 maart 2005, 00:25
mijn gok zou zijn: top is ook mahonie, maar bij toeval wat donkerder.

schwalbe
1 maart 2005, 00:48
En die hals is maar half zo breed als het fretboard op de plek waar die aan de body vast zit... niet laten vallen die gitaar :o

H.Manback
1 maart 2005, 01:56
Hehe, stond dat dan niet in de handleiding? :razz:

Franc
1 maart 2005, 06:46
En die hals is maar half zo breed als het fretboard op de plek waar die aan de body vast zit... niet laten vallen die gitaar :o

Dat viel me ook al op ja. Mja, het laten vallen van gitaren is niet echt mijn hobby.... Dat vindt zelfs de duurste gitaar niet zo leuk.

Franc.

VooDoo
1 maart 2005, 08:46
wow!!
wat een prachtig ding
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop en veel plezier ermee :wink:

Nrrrk
1 maart 2005, 09:07
Welke elementen tyf je er nu in? :)

Franc
1 maart 2005, 09:14
Ik ben wat aan het experimenteren. Ik had nog wat noname elementen liggen, waaronder 1 hele zwarte humbucker die ik in een grijs verleden eens gekocht heb.

Ik wil eerst eens horen of er nu echt zo'n verschil in zit en me dan eens beraden wat er in zou kunnen.

Wat zouden leuke pups zijn (niet te duur uiteraard ;) ) die een LP als deze wat op zouden kunnen peppen? Zou lekker moeten klinken in combi met een JTM45 amp.
Ik speel bijna altijd met de brughum (hals is me wat te dof op de meeste gitaren).

Franc.

ijzerbroot1
1 maart 2005, 09:35
Ach, een SD pearly gates is wel aardig denk ik. Of een PAF. Tenzij je echt tekeer wil gaan dan misschien een SD invader?

Franc
1 maart 2005, 09:40
http://www.vernetamps.com/pics/IMG_4902_sized.JPG

http://www.vernetamps.com/pics/IMG_4908_sized.JPG

Franc
1 maart 2005, 09:52
Ach, een SD pearly gates is wel aardig denk ik. Of een PAF. Tenzij je echt tekeer wil gaan dan misschien een SD invader?

Klinkt allemaal erg prijzig ;)

Franc
1 maart 2005, 09:53
Ach, een SD pearly gates is wel aardig denk ik. Of een PAF. Tenzij je echt tekeer wil gaan dan misschien een SD invader?

Klinkt allemaal erg prijzig ;)

Franc
1 maart 2005, 09:57
...

Franc
1 maart 2005, 09:57
Ach, een SD pearly gates is wel aardig denk ik. Of een PAF. Tenzij je echt tekeer wil gaan dan misschien een SD invader?

Klinkt allemaal erg prijzig ;)

Cubensis
1 maart 2005, 10:59
Ik zie deze topic nu pas voor het eerst!
Krijg nou tieten!
Ik dat dat die Richwoodjes een geschroefde hals hadden...
ja, de oudere serie, de zgn '1e generatie' die waren echt crap van de hoogste plank, ook de stratjes enzo.
de nieuwste serie zijn set neck les pauls enzo en vintage clone strats en teles waar je echt goeie verhalen over hoort, men beweert ook dat een evt 3e serie nog beter (maar ook een stuk duurder) zal zijn.

Cubensis
1 maart 2005, 11:01
mooi hoor

ijzerbroot1
1 maart 2005, 12:02
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/41304.htm

zoiets :cool:

Cubensis
1 maart 2005, 12:58
jezus, die gast is gek :)
65 euro :lol: :lol:
50 euro is een redelijke prijs

Cubensis
17 maart 2005, 09:11
En die hals is maar half zo breed als het fretboard op de plek waar die aan de body vast zit... niet laten vallen die gitaar :o
is dat ook niet bij gibsons?

Negative K3 fan
17 maart 2005, 10:36
Ik zie deze topic nu pas voor het eerst!
Krijg nou tieten!
Ik dat dat die Richwoodjes een geschroefde hals hadden...
ja, de oudere serie, de zgn '1e generatie' die waren echt crap van de hoogste plank, ook de stratjes enzo.
de nieuwste serie zijn set neck les pauls enzo en vintage clone strats en teles waar je echt goeie verhalen over hoort, men beweert ook dat een evt 3e serie nog beter (maar ook een stuk duurder) zal zijn.

beetje ht agile idee heb ik gezien, esdoorn hals, mahonie body, etc. voor een schappelijke prijs.

frekie
17 maart 2005, 17:15
Oud topic omhoog schoppen of een nieuwe beginnen, that's the question :D
Vandaag eindelijk mijn Seymours (jazz, 59B) maar eens op mijn RW RE400 (ES335) gezet. STOM mijn digicam uitgeleend, dus geen naaktfoto's :roll: Volgens mij een laagje triplex op vurehout, ja wat wil je voor 279 euri incl.btw. Heb de slagplaat eraf gehaald, staat mooier en klinkt beter: je dekt dat ene F gat niet meer af met die slagplaat en het bovenblad kan zo beter vibreren. Hoor je acoustisch al. Nieuw setje D'Addario 010 erop en het feest kan beginnen.
Zowel clean met de Fender HRDLX als scheuren met de Marshall Studio 15 (wie kent die nog?), het is allemaal bagger vet. Ik heb het vaker gezegd en ik zeg het nog eens, voor humbuckers is er maar 1 merk en dat is Seymour Duncan. Geen gepiep meer bij scheuren op volume, geen valse boventonen meer, geen hoge tonen verlies meer bij terugdraaien volumeknop (!). Kortom feest. Misschien toch nog maar eens een nieuwe 3 way switch, pots, uitgang en bekabeling erin. Maar verder niet meer aankomen.
Hier in de buurt staat een RW LP standard met tijgerstreep topje en gelijmd nekje voor 250 (!) euri. Bij Rockinger in Duitsland kost een SD vanaf 80 euri, komt dus een dikke 160 bij. Of Marktplaats in de gaten houden. Heb je toch voor een prikkie een vette LP.