PDA

View Full Version : Tube toner of V-twin?



gust
9 oktober 2004, 10:10
Heeft iemand ervaring met deze spullen? Ik weet dat de klank oor-gebonden is maar wil graag jullie mening over betrouwbaarheid, gebruiksvriendelijkheid, nou ja, je weet wel :-D
TNX

Shaggy
9 oktober 2004, 10:37
Ik was een tijdje helemaal weg van de vtwin maar toen ik er een kocht bleek van alles mis en heb ik weer ingeruild en m'n geld terug gehad. Ik vind de vtwin z'n geld absoluut niet waard maar dat is slechts mijn mening. Je kan beter gelijk een goede amp kopen.

appelmoes
9 oktober 2004, 13:42
Heeft iemand ervaring met deze spullen? Ik weet dat de klank oor-gebonden is maar wil graag jullie mening over betrouwbaarheid, gebruiksvriendelijkheid, nou ja, je weet wel :-D
TNX
tube toner is toch dat ding uit italie bruneti of zo?
die werkt volgens mij op high voltage, mesa niet daarom klinkt mesa ook minder

appelmoes
9 oktober 2004, 13:43
Heeft iemand ervaring met deze spullen? Ik weet dat de klank oor-gebonden is maar wil graag jullie mening over betrouwbaarheid, gebruiksvriendelijkheid, nou ja, je weet wel :-D
TNX
tube toner is toch dat ding uit italie bruneti of zo?
die werkt volgens mij op high voltage, mesa niet daarom klinkt mesa ook minder

Mitch
9 oktober 2004, 14:22
Tube Toner is van Engl.
En ja, dat voltage.....op laag voltage heb je nog steeds de klank- en vervormingseigenschappen van een 12AX7 hoor. Lees het topic van Dirk_Hendrik 'mijn tube overdrive' eens door.
In beide gevallen blijf je echter een tube power amp missen, die geeft gewoon de echte dynamiek.

appelmoes
9 oktober 2004, 18:28
gewoon een buizencombo kopen en op z'n flikker geven

Jeroenvanhulsteijn
12 oktober 2004, 10:52
dit ding van brunetti is de Overtone. iig vind ik zowel de Engl Tubetoner als de Brunetti Overtone uitgebreider dan de V-Twin. ik heb zelf een V-Twin gehad (pedaal). veels te donker naar mn zin. bovendien is het gedeelde eq voor de 2 kanalen. wat ikzelf niet echt handig vond. de rackversie is alweer stukken beter en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel uitgebreider. bovendien is die rackversie niet veel duurder.

Les Paul
12 oktober 2004, 21:51
En hoe zijn de genoemde preamps in vergelijking met de Hughes & Kettner Tubeman? Deze is een stuk goedkoper en krijgt goede cijfers op harmony central.

Jeroenvanhulsteijn
13 oktober 2004, 08:32
de HK Tubeman (de 2e versie) vond ik erg leuk voor het geld. alleen...het clean was nogal vlak (niet sprankelend) en de lead was heel erg gecomprimeerd. de crunch was geweldig. een beetje chorus over het clean doet wonderen. dat lead...tja...mss zou je er een ECC82/12AU7 ipv een ECC83/12AX7 in moeten gooien. die kunnen geloof ik meer headroom leveren. comprimeert dan denk ik ook niet zo snel. hek nooit geprobeerd, helaas. bij die andere apparaatjes van HK schijnt het wonderen te verrichten.

gust
16 oktober 2004, 12:59
De tubetoner van H&K heb ik al geprobeerd en die klinkt inderdaad heel goed. Ik zal even zeggen wat de bedioeling is. Ik zou graag voor de solo's een beetje extra volume krijgen. Ik wil echter door het overdrive kanaal van de versterker blijven spelen. Volume-pedaal zeg je dan...ok maar ik ben nog aan het experimenteren daarmee. Ik vind dat het geluid aan intensiteit inboet bij lager volume. Extra vraagje misschien: mag het volumepedaal in de fx-loop gezet worden? :???:
De v-twin geeft mij die boost niet op het overdrive-kanaal, wel op het cleane...