PDA

View Full Version : Dead Kennedy's sound



dejohan
8 oktober 2004, 18:21
Weet er iemand hoe je mooi galmende gitaarsound van Dead Kenney's kan krijgen (jaja galm, maar wat voor galm, mij lukt het niet)? Hoe krijg je zo'n hoge tonen zonder schel te klinken? En op wat voor gear speelt East Bay Ray?

Heb voor het gemak een mp3tje

http://www.deadkennedys.com/mp3s/DeadKennedys_GoonsOfHazzard.mp3

BTW, ze spelen morgen in België¨(Ternat), en waarschijnlijk ook ergens in Nederland. Is een aanrader. Ik ga eens goed kijken wat voor amp enzo hij gebruikt.

schwalbe
9 oktober 2004, 13:51
Ze spelen nu toch zonder jello biafra? - dat kan alleen maar tegenvallen....

dejohan
9 oktober 2004, 17:40
Biafra heeft de minste muzikale inbreng van de vier.Qua entertainementwaarde draagt hij wel 90%. Maar naar het schijnt is de nieuwe zanger een even groot podiumbeest.

Ik ga voor de muziek.

treblemaster
11 oktober 2004, 22:21
East Bay Ray heeft iig verschillende gitaren gebruikt. Ik heb 'm (op video/plaatjes) iig op een telecaster en een strat zien spelen.

Verder een oude Marshall (plexi?) buizenversterker en een tape echo voor dat galm effect. Je kunt met een delay pedaal aardig in de buurt komen van dat galm geluid, maar een echte tape echo is niet te evenaren (zie ook mijn post in "gitaareffecten" over echo).

IK heb zelf een danelectro danecho pedaal en die komt aardig in de buurt. Een Ibanez DE-7 schijnt ook goed te zijn en daarnaast heb je nog heel veel (vnl. duurdere) analoge en digitale delay's.