PDA

View Full Version : November Rain - Guns N' Roses!!!



Axl Rose
8 oktober 2004, 17:18
Ik had vandaag een hoop tijd over dus heb ik 1 van m'n favorite Guns N' Roses nummers ingespeeld. Ik heb bij deze versie de vorige kritieken van de andere covers qua sound etc meegnomen en verwerkt in deze. Tis niet perfect maar ben heel blij met het resultaat. Ben benieuwd naar jullie reacties!! Er zitten helaas geen vocals bij maar wel de rest. :razz:

http://members.lycos.nl/chineseblues/november_rain.mp3
right click save as...

of:
http://members.lycos.nl/chineseblues/downloads.html

[/url]

GuitarMaster
8 oktober 2004, 17:43
Klinkt niet slecht, alleen soms pak je in die solo's wel is een verkeerde noot, of zijn je bends wat onzuiver. Bij riviera paradise zat er ook echt gevoel in je spel, maar dat vind ik hier ook een stuk minder.

BramVersteeg
8 oktober 2004, 19:53
Ben het met GM eens. Het klinkt niet slecht. Ik vind je sound een beetje iel, een beetje leeg. Ik weet niet, ik mis er iets aan. Bij het laatste stukje heb ik het idee dat je een stuk sneller probeerd te spelen dan je eigenlijk kan. Probeer aan timing te werken, snelheid komt vanzelf!

m^rton
8 oktober 2004, 20:56
Nog niet geluisterd, maar jij blijft ook aan't posten he!

Axl Rose
9 oktober 2004, 00:20
@guitarmaster: Dank je voor je reactie! Klopt inderdaad, af en toe een bend niet helemaal lekker en af en toe een fout nootje. maar das niet zo heel erg, leer dr iedere keer van gelukkig.

@Bram: ja, het geluid is inderdaad beetje iel. Ligt denk ik aan me setup van me amp. Net te weinig power, gain. Merk je inderdaad goed bij de laatste paar solo's bij die snelle stukken. Kom ook net een beetje snelheid tekort. In ieder geval bedankt voor je reactie! zal ook wat aan me setup van me amp veranderen de volgende keer dat ik iets van Gn'R opneem.

@morton: haha, ja, ben helemaal geobsedeerd door opneme geworden sinds ik een pc microfoontje heb. :D

Zal binnenkort wat meer blues dingetjes opneme, iets meer die kant op van SVR qua sound, kan je inderdaad meer gevoel in kwijt omdat je kan improviseren onder andere. Speel je meer wat er in je opkomt dan dat je letterlijk een stukje instudeert. Gaat me denk ik net wat beter af. Anyways bedankt voor jullie reacties!! 8-)

Negative K3 fan
9 oktober 2004, 00:35
het eerste wat me opvalt is dat de gitaar niet zuiver is. Erg jammer, dat valt meteen zo op ook al kun je er niks aan doen, dat geld voor dat cleane stukje.

de rest allemaal best wel netjes, jammer voor de toon. Als je een beetje werkt aan de opname en de tijd neemt het goed op te nemen is het perfect, de rest is allemaal al goed genoeg (je spel etc.)

AcousticFreak
9 oktober 2004, 01:55
Technisch zit het vrij goed in elkaar. Qua gevoel mis ik hier en daar nog net dat stukje extra. Maar petje af voor die stukjes op het einde!

Shaggy
9 oktober 2004, 13:04
....

segers
9 oktober 2004, 13:19
Afgezien van een paar noten hier en daar vind ik dit helemaal niet slecht.
:)

Axl Rose
9 oktober 2004, 18:43
@K3fan, dank je voor je reactie! zal volgende keer als ik iets opneem / post meer de tijd nemen en alles op mn gemak opnemen zodat het net wat beter uit de verf komt! :D

@shaggy, zie in je berichtje alleen maar "...." ? :razz:

@acousticfreak en segers, thnx man!


8-)

BramVersteeg
9 oktober 2004, 19:26
Afgezien van een paar noten hier en daar vind ik dit helemaal niet slecht.
:)

Aldus 'the man' himself :cool: .........

spanky_franky
10 oktober 2004, 13:45
hm klinkt leuk maar de timing lijkt niet helemaal te kloppen.. niet zo veel feel enzo, niet zo edgy als slash zegmaar..

volgens mij ben je de meest productieve forummer van `t moment :lol:

sneez0r
10 oktober 2004, 14:57
Ook het keyboard ingespeeld?

segers
10 oktober 2004, 15:34
Afgezien van een paar noten hier en daar vind ik dit helemaal niet slecht.
:)

Aldus 'the man' himself :cool: .........

jeetje hahahaha :P

MonkeyFace
10 oktober 2004, 22:31
ik lees een klacht dat het geluid een beetje te iel is... misschien leuk om er even rekening mee te houden dat Slash dus alle partijen 2 keer inspeelt, waardoor het veel voller gaat klinken... Axl Rose zal dat niet gedaan hebben hier... dus dat verklaart een hoop..

Axl Rose
10 oktober 2004, 23:38
@SpankyFranky: yup, moet soms beetje aan me timing denken, hoewel dat denk ik niet zo'n groot probleem is. Ik moet meer m'n tijd nemen om een nummer wat netter op te nemen zoals 'k3fan' al zei. Dat zal ik dus in de toekomst meer doen. Gewoon rustig me tijd nemen.

Ben nu bezig aan Led Zeppelin's - Since I've Been Loving You. Ik zal em posten als ik er echt 100% tevreden me ben. Dus dat gaat wel fftjes duren denk ik. :wink:

@Sneez0r: nope, geen keyboard ingespeeld, zat al op de backingtrack :)

@MonkeyFace: thnx for je reactie! Nope, gewoon inderdaad 1 keer ingespeeld. Maar ik wist niet dat Slash over elkaar opnam! Weer wat geleerd. :D

MonkeyFace
11 oktober 2004, 02:04
...

@MonkeyFace: thnx for je reactie! Nope, gewoon inderdaad 1 keer ingespeeld. Maar ik wist niet dat Slash over elkaar opnam! Weer wat geleerd. :D

Over het algemeen speelt hij ze 2x in, of wordt een solo met een minimale delay gekopieerd, zodat het geheel vetter gaat klinken. Ik heb een tijd geleden met een dergelijke techniek ook een solo opgenomen voor een single van een of andere onbekende zanger (zal naam nazoeken :P ). De solo was on-the-spot maar er zat een kleine onzuiverheid in het eind. Dus even opnieuw ingespeeld. Beide opnames gemixed :) Gevolg: vette klank, leuke solo ;)

belfrink
12 oktober 2004, 18:25
ik lees een klacht dat het geluid een beetje te iel is... misschien leuk om er even rekening mee te houden dat Slash dus alle partijen 2 keer inspeelt, waardoor het veel voller gaat klinken... Axl Rose zal dat niet gedaan hebben hier... dus dat verklaart een hoop..

Live klinkt het anders net zo vet op de VHS die ik heb. (Bootleg Parijs 1992 @ Hippo Drome).

Maar lekker gespeelt hoor, ik mis inderdaad ook niet die groove die in alle nummers van Slash zitten. Maar als je zo door blijft spelen komt dat steeds meer ben ik van overtuigd. :)

belfrink
12 oktober 2004, 18:25
ik lees een klacht dat het geluid een beetje te iel is... misschien leuk om er even rekening mee te houden dat Slash dus alle partijen 2 keer inspeelt, waardoor het veel voller gaat klinken... Axl Rose zal dat niet gedaan hebben hier... dus dat verklaart een hoop..

Live klinkt het anders net zo vet op de VHS die ik heb. (Bootleg Parijs 1992 @ Hippo Drome).

Maar lekker gespeelt hoor, ik mis inderdaad ook niet die groove die in alle nummers van Slash zitten. Maar als je zo door blijft spelen komt dat steeds meer ben ik van overtuigd. :)

Bouke
12 oktober 2004, 20:45
Hey Axl,

Ik moest even grinnikken om de midibacking, maar je speelt verder wel aardig. Ik vind het wel goed dat mensen gewoon proberen hun vorderingen hier te laten horen en volgens mij probeer jij met de kritieken ook echt wat te doen, Dat vinnik wel oke dus!

Maak je ook eigen muziekjes oid? Ik ben wel benieuwd of je ook wat leert van al het naspelen en er iets mee doet.

Groets,

Bouke

Axl Rose
13 oktober 2004, 18:44
@ Belfrink: yup, ken die show, zijn live geluid is inderdaad heel vet. Maar khad expres het dunnere geluid gekozen omdat het op de cd ook zo is maar daarop klinkt het weer wel vet. En natuurlijk is slash gewoon met niemand te vergelijken. :razz:

Zal em de volgende keer dat ik em overnieuw opneem gewoon lekker veel scheur opzetten en dan heb je al een heeeeel ander geluid dan wat ik nu had.

By the Way, Heb je welleens The Ritz '88 gezien van Guns N' Roses?? Geluid kun je vergelijken met waarmee ik zeg maar nu had opgenomen. Alleen speelt ie daar appetite songs...logisch want toen waren the UYI albums er nog niet. :D

thnx for je reactie!!!

@Bouke: Ik had/heb een bandje alleen oefenen we nooit meer etc dus das allemaal beetje in het water gelopen....helaas. Maar verder doe ik dit allemaal gewoon voor de lol, tis voor mij een uitdaging omdat ik zelf enorme Guns N' Roses fan ben om Slash zijn stijl/songs een beetje eigen proberen te maken en daarbij mijn eigen stijl te ontwikkelen.

Alles wat ik in de gnr covers heb geleerd heb ik nu zeg maar vooral toegepast in de red house cover die ook ergens als topic staat en stevie ray vaughan, hoewel dat heel andere muziek is. Heb ook toen niet echt getracht om die (red house - jimi en riviera paradise - SVR) zo natuur getrouw proberen na te apen. Het meeste daarin is improvisatie.

Als je me zou vragen naar scales........geen idee....maakt me ook niet echt uit allemaal, :D speel op gehoor / tabs / gevoel. En dan vind ik het wel best. Maaaaar zou leuk vinden om echt bezig te zijn met een band, eigen nummers, covers te spelen....maar qua tijd etc is dat beetje lastig.

btw: ben wel bezig met een projectje van iemand van een Gn'R forum. Iemand daarzo had mij gevraagd of ik een paar gitaarpartijen voor zijn nummer te kunnen verzinnen/inspelen en dat heb ik gedaan. Het geheel is erg gaaf maar nog niet af. Hij is nog met het nummer bezig qua mixen enzo. Maar dat vond ik erg leuk om te doen! Tis ook iets heel anders dan rock, blues, heel apart. Als hij het klaar heeft zal ik het hier posten!

Bedankt voor je reactie!!! 8-)

jimihendrix
14 oktober 2004, 15:37
hey klinkt goed hey!

hoe doe jij dat met die drums"?
klinkt goed

Musical Greetzz...Marco 8-)

belfrink
14 oktober 2004, 16:00
@ Belfrink: yup, ken die show, zijn live geluid is inderdaad heel vet. Maar khad expres het dunnere geluid gekozen omdat het op de cd ook zo is maar daarop klinkt het weer wel vet. En natuurlijk is slash gewoon met niemand te vergelijken. :razz:

Zal em de volgende keer dat ik em overnieuw opneem gewoon lekker veel scheur opzetten en dan heb je al een heeeeel ander geluid dan wat ik nu had.

By the Way, Heb je welleens The Ritz '88 gezien van Guns N' Roses?? Geluid kun je vergelijken met waarmee ik zeg maar nu had opgenomen. Alleen speelt ie daar appetite songs...logisch want toen waren the UYI albums er nog niet. :D


Ik denk idd dat je er wat extra scheur op gaat zetten dat het een heel stuk vetter gaat klinken.

Die uit de Ritz `88 heb ik nooit gezien, heb jij die op cd / dvd toevallig? :)

belfrink
14 oktober 2004, 16:01
@ Belfrink: yup, ken die show, zijn live geluid is inderdaad heel vet. Maar khad expres het dunnere geluid gekozen omdat het op de cd ook zo is maar daarop klinkt het weer wel vet. En natuurlijk is slash gewoon met niemand te vergelijken. :razz:

Zal em de volgende keer dat ik em overnieuw opneem gewoon lekker veel scheur opzetten en dan heb je al een heeeeel ander geluid dan wat ik nu had.

By the Way, Heb je welleens The Ritz '88 gezien van Guns N' Roses?? Geluid kun je vergelijken met waarmee ik zeg maar nu had opgenomen. Alleen speelt ie daar appetite songs...logisch want toen waren the UYI albums er nog niet. :D


Ik denk idd dat je er wat extra scheur op gaat zetten dat het een heel stuk vetter gaat klinken.

Die uit de Ritz `88 heb ik nooit gezien, heb jij die op cd / dvd toevallig? :)

Axl Rose
15 oktober 2004, 11:58
@jimihendrix: thnx for je reactie, die drums en alles zat al op de backingtrack, alleen rythm en lead guitar ontbrak.

@belfrink: Ik heb em wel ergens ja, maar moet ik em keertje gaan zoeken. Ben em kwijtgeraakt met verhuizen. :D