PDA

View Full Version : Kary Gitaar..?



Chroxy
8 oktober 2004, 16:54
ik heb vandaag voor mijn verjaardag een akoestische gitaar gekregen van mijn vriendin :D.. alleen heb ik nog nooit van het merk gehoord, dus kan iemand misschien iets meer over het merk vertellen..?

Boven op de headstock staat Kary, binnenin zit een sticker met: Kary, industrie strumenti musicali, milano italy andorra

weet iemand hier dus iets meer van..?
Verder heb ik nog nooit een akoestische gitaar gehad, de achterkant van de gitaar staat een beetje bol (naar buiten toe), is dit normaal..?

Picker
8 oktober 2004, 20:08
ik heb vandaag voor mijn verjaardag een akoestische gitaar gekregen van mijn vriendin :D.. alleen heb ik nog nooit van het merk gehoord, dus kan iemand misschien iets meer over het merk vertellen..?

Boven op de headstock staat Kary, binnenin zit een sticker met: Kary, industrie strumenti musicali, milano italy andorra

weet iemand hier dus iets meer van..?
Verder heb ik nog nooit een akoestische gitaar gehad, de achterkant van de gitaar staat een beetje bol (naar buiten toe), is dit normaal..?

Zeg maar tegen je vriendin dat ze een goede smaak en goede ideeen heeft!

Nooit van dat merk gehoord. Kennelijk Italiaans. De achterkant van een gitaar (en ook de voorkant, maar in mindere mate) staat altijd bol. Door het hout op die manier onder spanning te zetten wordt de klank veel beter. Vergelijk met een 'zingende zaag'. Zodra de zaag slap is resoneert hij niet, maar onder spanning gaat hij trillen.

Doe je vriendin (en jezelf) nu dus een lol en leer spelen op dat ding. Zorg dat de action laag is (zie www.fingerpickguitar.com) en breng je vriendin op je volgende verjaardag een serenade!

Tot slot: proficiat! (Ik ben morgen ook jarig!)

Picker.

Chroxy
9 oktober 2004, 21:34
ook gefeliciteerd met je verjaardag Picker :D.. heb je ook een gitaar gekregen..?

en bedankt voor de info, ik dacht zelf dat een bolle achterkant betekende dat je je gitaar kunt weg gooien, maar gelukkig is hij nog bruikbaar..

Omdat de gitaar erg oud is, zijn er er nog wat kleine dingen kapot, deze ga ik eerst repareren en dan kan ik aan de slag met mn gitaar :)

En ik zal zeker tegen mijn vriendin zeggen dat ze een goede smaak heeft, ik heb dr ook al tig keren bedankt voor dit cadeau :D

Luca P
10 oktober 2004, 11:23
http://www.myrareguitars.com/toplevel.html

Misschien weet hij meer?