PDA

View Full Version : Eindelijk m'n nieuwe gitaar :D



SymphonY-X
8 oktober 2004, 16:49
Eindelijk is het dan zo ver! Na lang zoeken heb ik eindelijk een keuze kunnen maken.. Het is een (2e hands) Ibanez K7 geworden, niet dat ik zo'n Korn fan ben, eerlijk gezegt zou ik zo geen eens een titel op kunnen noemen... Maar de gitaar vind ik geweldig! Specs zijn vast bekend.. maar voor wie het niets zegt: 7 snaren, Mahogany body, Maple nek met bubinga verstevigings strips, Lo Pro Edge-7 met extra U-Bar maar ik prefereer gewoon de normale hendel en 2 PAF-7 pickups..

En dit alles nagenoeg nieuw voor 750 euro :-D. Ik ben maar een arme (beginnende) student, dus ik moet helaas ook op het prijskaartje van een gitaar letten, na lang zoeken vond ik op www.ishibashi.co.jp deze K7 in perfecte staat voor 600 euro, wat met alle overige kosten uitkwam op 750 euro..

Ik ben er helemaal weg van, de hals is echt super! Binnenkort laat ik hem nog wel even afstellen en zet ik er straplocks op.. En over een poosje prop ik er nog wel een pittigere brug pickup in, misschien een SD JB-7 of een EMG 707, maar dat is allemaal van latere zorg.. op dit moment ben ik nog helemaal in m'n nopjes met deze nieuwe aanwinst :strat:

En nog een paar fototjes:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.swanenberg/k1.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.swanenberg/k3.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.swanenberg/k5.jpg

Nog even een familie fototje :P

http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.swanenberg/k4.jpg

H.Manback
8 oktober 2004, 17:04
http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.swanenberg/k5.jpg


Let even op de linkerkant van de foto, net links van die K7, en durf dan nog kritiek te geven :o

:-D

soup
8 oktober 2004, 17:14
erg mooie gitaar :)

NeeraDJ
8 oktober 2004, 17:21
Cool en das een nette prijs!
Ik zou er zelf geen JB instoppen, maar een Distortion, volgens mij zoek je een wat meer metal-gerichte sound. Oei, ik zag net dat de pick ups direct in de body zijn gemonteerd, dan gaan Duncans niet helemaal passen, die hebben namelijk rechthoekige baseplates, DiMarzio heeft driehoekige zijkanten. Tenzij je wilt gaan zagen:(. Misschien een Blaze/Air Norton combo? Als ik ooit een 7-string ga kopen dan zou ik dat nemen; veel definitie, klinkt clean lekker, en overstuurt heerlijk.

BLOK182
8 oktober 2004, 17:38
Gaaf ding, nette prijs! Veel plezier dermee!

AART
8 oktober 2004, 17:46
http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.swanenberg/k5.jpg


Let even op de linkerkant van de foto, net links van die K7, en durf dan nog kritiek te geven :o

:-D

LOL

kheb ook altijd een geweer op mijn kamer :-? :roll:

SymphonY-X
8 oktober 2004, 18:09
Ja hehe die buks :roll: , m'n vader heeft die van zijn overlede vader "ge-erft", en die staat al een tijd op m'n kamer, vraag me ook niet waarom :lol: :razz:

Bedankt voor de positieve reacties btw :)


NeeraDJ hmm jammer dat SD niet past, maarja, dan maar eens een blaze of iets dergelijks uitproberen..thx voor de tip!

MazeMouse
8 oktober 2004, 18:19
Tonezone7 om erin te doen misschien? (of gaat dat ook niet passen? :o)

Soulflyhigh
8 oktober 2004, 18:32
Ik heb ook veel op een K7 gespeeld. Ik was hem aan het vergelijken met een ESP Ltd MH307 (die ik nu heb :-D ) Heerlijke gitaar hoor die K7. Ik vond de A stemming iets te laag maar ik heb niks aan te merken over de elementen. Lekkere crunch en ook met metal wil het super. Vooral op het brug element. Halselement zou misschien vervangen moeten worden maar vooro de rest super afgewerkte gitaar. Klasse, veel speelplezier

SymphonY-X
8 oktober 2004, 18:34
Jah tonezone is wel hogere output, maar is dat wel een goede combinatie met mahony? wordt tonezone + mahony niet een "wollerig" zootje?? Kan het mis hebben hoor... ben niet zo'n kenner.. Maar ik zocht meer een humbucker die alles lekker strak houdt, daarom dacht ik ook aan de 707 van EMG, maar dat wordt sowieso hakken en zagen :-? dus dan wil ik die wel zeker eerst eens geprobeerd hebben, het liefst ook in een mahony 7 string, dat ik echt zeker weet hoe die klinkt, want veranderen wordt vrij lastig dan

Bobbel
8 oktober 2004, 18:35
Is de wat is de dikte van die extra snaar... en hoe speelt dat met accoorden enzo?

SymphonY-X
8 oktober 2004, 18:39
Ik heb ook veel op een K7 gespeeld. Ik was hem aan het vergelijken met een ESP Ltd MH307 (die ik nu heb :-D ) Heerlijke gitaar hoor die K7. Ik vond de A stemming iets te laag maar ik heb niks aan te merken over de elementen. Lekkere crunch en ook met metal wil het super. Vooral op het brug element. Halselement zou misschien vervangen moeten worden maar vooro de rest super afgewerkte gitaar. Klasse, veel speelplezier

Thx :P heb het voor de grap even geprobeerd in A zoals ie arriveerde.. Maar heb hem ook na 5 minuten direct in B omhoog gestemd, was al van plan om hem in B te stemmen, maar toen was ik er zeker van :razz:

SymphonY-X
8 oktober 2004, 18:41
Is de wat is de dikte van die extra snaar... en hoe speelt dat met accoorden enzo?

Ik geloof dat de dikte die er nu op zit .56 is, maar ik ga denk ik binnenkort een beetje experimenteren met de dikte, speelt goed nu hoor! Maar misschien bevalt iets anders me nog wel beter :)

Over de accoorden, hier staan er een hoop uitgetekend:
http://guitar.to/folder/guitar7.html

Anders Destium
8 oktober 2004, 18:45
Gefeliciteerd, afgezien van de belachelijke inlay een mooie (en erg goed klinkende) gitaar :lol: Ik heb er weleens op eentje gespeeld bij Dijkman maar hij blaast elke RG7620 de tent uit zonder moeite :D

Ik heb en Tonezone7 in mijn mahonie RG7 en die klinkt lekker vet, maar als ik nog eens het element zou vervangen zou ik waarschijnlijk een Evo nemen ipv een Tonezone (die compenseert het gebrek aan hoog van het mahonie!). Als je wilt kan ik kijken of ik iets kan opnemen zondag, als je dat graag hebt moet je me even een PM sturen!

>Bobbel
Dikte van een "normale" lage B: 0.58, maar dat is wel in een setje 0.09 :)

NeeraDJ
8 oktober 2004, 19:11
Tonezone7 om erin te doen misschien? (of gaat dat ook niet passen? :o)

Wat zei ik nou? DUNCANS PASSEN NIET. DiMarzios uiteraard wel. De Blaze matched IMO perfect met de Air Norton, goede picking response, harmonics in overvloed en tja dan kom ik weer op de definitie. Ik heb geen ervaring met de Evolution, maar aan de specs te zien lijkt het me niet bepaald ideaal voor een 7-string.

Anders Destium
8 oktober 2004, 19:31
Doe eens een keertje NIET zo uit de hoogte NeeraDJ, wanneer leer je dat nou toch eens een keer :-? Je komt nu echt over als een Cartman-typetje.

Urezna heeft een Evo7 in zijn RG2027, ik weet niet wat voor eentje er in die van Jay Cal gaat komen (volgens mij ook een Evo, ik weet het alleen niet zeker).

Over de Evo, van de site van de makers:
The basic characteristics of the 6-string Evolution® bridge model sound like a perfect description for a 7-string lead pickup: power, attack and presence. Combining the basic Evolution® design with Virtual Vintage® technology results in a 7-string pickup possessing crunching lows and intense highs. The output of the Evolution 7™ is concentrated towards the upper mids and treble, so there's a lot of cutting power, and the low end stays hot and clear.

Over de Tonezone:
Almost as soon as we introduced 7-string pickups, DiMarzio® began receiving requests for a 7-string version of the Tone Zone®. Here it is. The Tone Zone 7™ is not simply a 7-string copy of the original Tone Zone®, but rather a new design that incorporates lower magnet-pull and coils specifically calibrated to reproduce the full impact of the low B string without any loss of tone quality or fidelity.

The Tone Zone® has the most dramatic tone curve of the Modern Classic Humbuckers. The vowel-like open wah-wah feel of the PAF Pro® and Fred® is combined with tremendous mid-range and bass for a sound that really kicks hard. Because the lows, mids, and highs are all boosted, using a Tone Zone® feels like cranking up an extra set of tone controls. It adds further dimension to the sound of your amp - that elusive edge that can make a good-sounding rig into a great-sounding one. Notes seem to get bigger after they're picked, and burn hard as they sustain. The Tone Zone® has the right stuff to wake up your amp. Its ballsy, aggressive tone has plenty of drive in all the right frequencies, abundant gain to push preamps and power amps, and sensitivity to pick attack that gets the most out of any style from Metal to Blues.

Tja

Josdevos
8 oktober 2004, 19:47
WTF De EVO7 is naast de 7 string EMGs een van de beste 7string pickups... Lekker strak. Je mist wel wat bas in een basswood gitaar maar dat compenseerde men Engl Standard kast perfekt...

Tis natuurlijk ook afhankelijk van wat je wil, in mijn geval strakke deathmetal ermee spelen. Ben je meer een shreddertype is TZ+AN ook wel leuk. (Hoewel ik de TZ iets te modderig vind voor 7 string)

NeeraDJ
8 oktober 2004, 21:19
Doe eens een keertje NIET zo uit de hoogte NeeraDJ, wanneer leer je dat nou toch eens een keer :-? Je komt nu echt over als een Cartman-typetje.

Wat doe ik nou weer fout? De gast erop wijzen mijn post beter te lezen, of aangeven dat de Evo mij niet MIJN ding lijkt?

Anders Destium
8 oktober 2004, 23:33
Waarom heb je die capslock nodig? HET STAAT ZO OVERDREVEN :wink: