PDA

View Full Version : De RAT2 vs RAT2 vs RAT2



wille525
8 oktober 2004, 16:26
Ik heb een paar weken geleden wat overdrives uitgeprobeerd van een vriend van me: een Proco Rat2 Reissue. Klonk echt heel mooi, en ik besloot daarom een paar dagen later ook maar een RAT2 te kopen bij Feedback. Deze RAT zag er bijna hetzelfde uit (de knoppen waren ietsjes kleiner), maar verschilde qua geluid behoorlijk....veel minder strakke sound. Daarom heb ik er vorige week een RAT2 via marktplaats besteld (de knoppen hiervan komen overeen met de eerste RAT2). En wat schetst mijn verbazing: ook deze klinkt weer anders!!! Allemaal RAT2's maar toch ieder weer een eigen geluid.

H.Manback
8 oktober 2004, 16:59
Conclusie: wat een troep :razz:

Maar even serieus weer, in de RATs zijn in de loop der tijd verschillende onderdelen gebruikt, met name de op-amp is geloof ik veel veranderd, wat een hoop verschil gaf in geluid.

Kijk hier (http://www.robertkeeley.com/product.php?id=7) voor info over de Robert Keeley mods voor de RAT, er staat ook kort uitgelegd wat er mis is met de huidige RATs

phx
8 oktober 2004, 17:13
heb jij toevallig die rat2 tekoop staan op mplaats waarop ik een bod van 45 euro heb gegeven via mail? (lange zin :razz: )?

Ik heb zelf de Turbo rat, bevalt goed, maar kwil ook nog een rat2 in mijn rig,

PHX